خریداران لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

کلاهبرداری از خریداران لوازم خانگی تحت پوشش خرید از شهرهای مرزی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به شیوه جدید ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری از خریداران لوازم خانگی تحت پوشش خرید از گناوه، بانه، بندر و … هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی اظهارکرد: در رصدها و پایش هایی که اخیرا ماموران پلیس فتا با آن مواجه شدند، شیوه جدیدی از کلاهبرداری خریداران لوازم خانگی وجود دارد که در آن افراد سودجو با سو استفاده از نوسان قیمت ها و  با درج آگهی در برخی از شبکه های اجتماعی و گروه‌های پیام رسان ها ادعا می‌کنند که صاحب فروشگاهی در گناوه، بانه و … بوده و می‌توانند اجناس اصل و مارک را با قیمتی کمتر از قیمت بازار لوازم خانگی به آنان بفروشند.

وی ادامه داد: در این شیوه کلاهبردار با اعلام شماره حساب یا شماره کارتی که عمدتا به نام خود فرد نیز نیست، مبالغی را از شهروندان دریافت کرده و وعده می‌دهد که طی مثلا یک هفته کالای سفارشی را برایشان ارسال خواهد کرد. اما پس از این مدت دیگر پاسخی به تلفن ها نمی دهند.

رجبی با بیان اینکه برخی از این سودجویان حتی آدرسی هم به عنوان آدرس مغازه اعلام می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه عمده سفارش دهندگان شناختی از محل ندارند، ممکن است به همین آدرس اعتماد کنند غافل از اینکه آدرس جعلی بوده یا حداقل ارتباطی با فرد سودجو ندارد.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا  ادامه داد: شهروندانی که با این آگهی ها روبه رو می‌شوند اولا که حتما باید نکات امنیت سایبری را مدنظر قرار داده و از اعتماد به چنین آگهی‌هایی خودداری کنند. خریداران لوازم خانگی و سایر کالاها حتما از اصالت فروشگاه با خبر شوند، در این میان بهترین شیوه خرید الکترونیک توجه به نماد تجارت الکترونیک یا همان ای_نماد است.

به گفته رجبی تاکنون چندین مورد از کلاهبرداری  اینچنینی به پلیس فتا ارجاع شده که متهمان آن دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟