چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی
آموزش

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه بیشتر افراد شاغل هستند و وقت کافی برای انجام کار های خانه ندارند. ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه بیشتر افراد شاغل هستند و وقت کافی برای انجام کار های خانه ندارند. این موضوع باعث شده تا برای انجام کار های منزل از برخی وسایل استفاده نکنند و جایگزینی برای آن داشته باشند. به طور مثال با زندگی شلوغ و پر مشغله امروزی اکثر افراد زمانی کافی برای استفاده از اتو ندارند و نمی توانند در خانه همه لباس های خود را اتو کنند. این موضوع باعث شده تا استفاده از خشک کن در بین مردم باب شود زیرا می تواند شما را از استفاده از اتو بی نیاز کند. با این حال بعضی اوقات که لباس ها را از ماشین لباسشویی بیرون می آورید کاملا چروک هستند و انگار هیچ عملی برای رفع این چروک ها در ماشین لباسشویی انجام نشده است. اگر این اتفاق دائما تکرار شود نگران نباشید با انجام چند کار به راحتی متوجه خواهید شد که چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

شستشو صحیح لباس ها توسط ماشین لباسشویی، کار کردن خشک کن ماشین لباسشویی و عملکرد صحیح و کلی دستگاه مهم ترین وظایف یک ماشین لباسشویی هستند. در صورتی که هر کدام از این مواد به درستی کار نکند به این معناست که در هنگام خرید دقت کافی در انتخاب خود نداشته اید و یا دستگاه دچار مشکل است. یکی از چالش هایی که ممکن است با آن مواجه شوید چروک شدن لباس ها در دستگاه است که شاید شما را به دردسر بیندازد. با دانستن علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی می توان به راحتی آن را برطرف و تا حد ممکن از آن جلوگیری کرد.

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

تفکیک نکردن لباس ها

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام استفاده از ماشین لباسشویی انجام می دهند، تفکیک نکردن لباس ها است. اگر لباس ها بر اساس جنس و رنگ جدا کنید از آنها در برابر آسیب محافظت کرده اید. لباس های ظریف و سبک را جدا از لباس های ضخیم بشویید زیرا این کار سبب جلوگیری از چروک شدن لباس ها می شود. همچنین تفکیک بر اساس جنس و رنگ باعث حفظ بافت پارچه خواهد شد. برای اینکه با روش صحیح تفکیک و جداسازی لباس ها آشنا شوید می توانید مطلب چگونگی دسته بندی لباس ها برای شستشو با ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

اتصال نادرست شلنگ های ورودی ماشین لباسشویی

منظور از اتصال نادرست شلنگ های ورودی ماشین لباسشویی این است که شلنگ آب گرم و آب سرد جا به جا نصب شده باشند و برعکس باشد. یعنی شلنگ آب گرم به ورودی آب سرد و شلنگ اب سرد به ورودی آب گرم متصل شده است. در این شرایط دمای آب که وارد دیگ ماشین لباسشویی خواهد شد برخلاف تنظیمات دستگاه است و باعث ایجاد چین و چروک بر روی لباس ها می شود. پس در هنگام نصب دستگاه به این موضوع توجه کافی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو

در صورتی که همچین مشکلی رخ دارده باشد می توانید با مطالعه و کمک گرفتن از دفترچه راهنما شلنگ ها را بررسی کنید و آن را در جایگاه درست متصل کنید. اگر نمی توانید این مشکل را برطرف نکنید بهتر است با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرد.

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

ماندن لباس در دستگاه

ماندن لباس در دستگاه بعد از اتمام شستشو یکی از دلایل چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی است. پس سعی کنید بلافاصله بعد از اتمام فعالیت لباس ها را خارج کنید و نگذارید برای مدت زیادی داخل دیگ باقی بماند.

زیاد بودن حجم لباس ها

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

برخی افراد برای اینکه بتوانند در یک سری تمام لباس های خود را بشویند، بیشتر از ظرفیت دستگاه لباس داخل آن قرار می دهند یا ممکن است شما عادت داشته باشید که لباس های زیادی را باهم بشویید. این موضوع علاوه بر اینکه کیفیت شستشو را پایین می آورد، باعث خراب شدن لباس های هم خواهد شد. همچنین در بیشتر مواقع لباس ها را چروک خواهد کرد به همین دلیل زیاد بودن حجم لباس ها یکی از دلایل چروک شدن لباس ها به شمار می آید. همیشه سعی کنید مقدار کمی از دیگ را خالی بگذارید و در سه چهارم از حجم دیگ لباس بگذارید.

انتخاب مواد شوینده

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

همیشه در انتخاب مواد شوینده برای شستشو لباس ها با ماشین لباسشویی کمی دقت داشته باشید زیرا برخی مواد شوینده استاندارد نیستند و به دستگاه و لباس ها آسیب وارد می کنند. می توانید از کمی نرم کننده استفاده کنید تا لباس ها کمتر چروک شود. یکی از نکات مهم این است که هرگز از مواد شویده و نرم کننده زیادی را داخل جا پودری نریزید تا تمام آنها در آب حل شود و اثر و لکه ای رو لباس ها باقی نگذارد.

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

دمای آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو

دمای آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو یکی از مهم ترین نکات است که همواره باید برای شستن لباس ها رعایت کنید. معیار انتخاب دمای آب برای شستشو لباس ها، جنس پارچه بوده اما برای رفع چین و چروک های رو لباس آب گرم مناسب تر است و آب سرد باعث چروک بیشتری می شود. با این حال بهترین دما برای شستشو لباس های روزانه 30 درجه سانتی گراد است.

 

تنظیم برنامه شستشو ماشین لباسشویی

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

تنظیم برنامه شستشو ماشین لباسشویی یکی عواملی است که بر چروک شدن لباس تاثیر می گذارد. هر ماشین لباسشویی بسته به مدل و برند برنامه های مختلفی دارد که ما در یک مطلب به طور کامل آنها را معرفی و کارایی آن ها را توضیح داده ایم. برخی از ماشین لباسشویی های پیشرفته از حالت ضد چروک بهره مند هستند و شما می توانید با فشار یک کلید آن را فعال کنید و خیالتان از چروک نشدن لباس ها راحت باشد.

بیشتر ماشین لباسشویی ها فاقد این قابلیت بوده و شما باید برنامه هایی را انتخاب کنید که با جنس لباس و زمان مورد نظرتان برای شستشو همخوانی داشته باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برنامه مناسبی برای شستشو انتخاب نکرده باشید و لباس هایتان چروک شود.

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

علاوه بر برنامه شستشو، دور خشک کن نیز حائز اهمیت است. شما می توانید با مطالعه دفترچه راهنما متناسب با جنس لباس دور خشک کن را انتخاب نمایید. دور خشک کن بر چروک شدن لباس تاثیر مستقیم دارد به طوری که اگر دور خشک کن روی 100 باشد حتما شاهد چروک شدن البسه هستید. بهترین دور خشک کن برای جلوگیری از چروک نشدن لباس ها 800 دور است.

چگونه چروک لباس را از بین ببریم

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

بسیاری از کاربران پرسیده بودند که چگونه چروک لباس را از بین ببریم و راه حل چروک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست. تا اینجای متن با علت های چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی آشنا شدید و به طور کلی راه حل مشکل را میدانید با این حال به طور خلاصه به آن موارد اشاره خواهیم کرد. دمای مناسبی را برای آب مصرفی در شستشو انتخاب نمایید و حتما شلنگ های ورودی آب را بررسی کنید. با انتخاب دور خشک کن مناسب می توانید از شر لباس های چروک خلاص شوید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟