دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی از زبان عضو کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی را احتکار کالا ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی را احتکار کالا توسط دلالان دانست و گفت: زیر سایه‌ی بی‌توجهی نهادهای نظارتی سوداگران، کالاها را در انبارها دپو کرده و با قیمت ‌سازی به راحتی بهای هر کالا را گرانتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند.

عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی لوازم خانگی در بازار، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی احتکار کالا توسط دلالان و سوداگران است؛ این افراد در نبود نظارت دقیق کالاها و به ویژه محصولاتی که با نیاز مردم ارتباط مستقیم دارند را در انبارها دپو کرده و با قیمت ‌سازی به راحتی بهای هر کالا را گرانتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند.

گرانی فولاد به افزایش قیمت لوازم خانگی دامن زد

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود : راه اندازی سامانه جامع تجارت می‌تواند از احتکار و سوءاستفاده دلالان جلوگیری کرده و تمام مراحل واردات، توزیع و … را شفاف کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح سایر دلایل گرانی لوازم خانگی، اضافه کرد: علاوه بر جولان سوداگران در بازار، نمی‌توان تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه را در رشد بهای لوازم خانگی نادیده گرفت به طور مثال گرانی فولاد و نرخ ارز بر قیمت تمام شده لوازم خانگی اثر مستقیم دارد.

به گزارش خانه ملت، وزات صمت می‌تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی زمینه کاهش قیمت لوازم خانگی را فراهم کند.عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه وزات صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی زمینه کاهش قیمت لوازم خانگی را فراهم کند، ادامه داد: وزارت صمت متولی امر تولید است و به راحتی می‌تواند با فعال کردن ظرفیت‌های بلااستفاده واحدهای تولیدی و ارتقا تولید نه تنها نیاز بازار را رفع کند بلکه زمینه کاهش قیمت‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟