تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021 با امکانات جدید رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاناسونیک یکی از قدرتمند ترین تولیدکنندگان ژاپنی است که چند وقت پیش ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاناسونیک یکی از قدرتمند ترین تولیدکنندگان ژاپنی است که چند وقت پیش پرچمدار تلویزیون های اولد خود را رونمایی کرد اما اخباری به دست ما رسیده که حاکی بر است این یک تلویزیون اولد دیگر از این برند ژاپنی قرار است به زودی دردسترس قرار بگیرد. گفته می شود تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021 با قابلیت های جدید رونمایی خواهد شد.

 

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه CES 2021 روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه CES 2021

قرار است برای اولین بار از تلویزیون اولد پاناسونیک مدل JZ2000  در نمایشگاه آنلاین CES 2021 پرده برداری شود. در سال گذشته پاناسونیک با موفقیت تلویزیون 4K اولد مدل HZ2000 را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت و حالا بسیاری از کارشناسان تصور می کنند که این تلویزیون جایگزین مدل های پیشین تلویزیون اولد پاناسونیک است. تلویزیون JZ2000  باید تفاوت های زیادی با مدل های قبلی داشته باشد در عین حال نیز شباهت هایی نیز دارد اما یکی از تغییرات اساسی این محصول مربوط به سیستم خروجی صدا دستگاه است.

با حضور تلویزیون اولد پاناسونیک در نمایشگاه CES 2021  می توان دستگاه را بهتر مورد بررسی قرار داد زیرا ویژگی های بیشتری از آن اعلام خواهد شد با این حال پاناسونیک اعلام کرده است که این محصول در دو اندازه 55 و 65 اینچی در دسترس خواهد بود و همچنین از فرمت های HDR پویا تصاویر همانند HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند و با افزودنی های واکنش دهنده نور مانندIQ  Dolby Vision و HDR10+ Adaptive همراه است که در پاسخ به تغییر سطح نور محیط در تصاویر و فیلم ها تصاویر تلویزیون را کالبیره می کند.

تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021

اگر چه تلویزیون  HZ2000 پاناسونیک به دلیل سیستم صوتی تاثیر گذاری که داشت مورد تحسین قرار گرفت اما مدل جدید تلویزیون اولد این برند صدا را به صورت واضح تر و طبیعی تر پخش می کند. به این دلیل که بلندگو مدل قبلی در جلو قرار گرفته بود و صدا را رو به بالا پخش می کرد هرچند اسپیکر های آن Dolby Atmos بود اما مدل JZ2000 با مجهز شدن به بلند های جانبی هنگام پخش صدا این کار را بهتر و راحت تر پیش می برد. پاناسونیک تلاش کرده تا با ایجاد یک صوت چند جهته که فضا با صدای طبیعی را به ارمغان باورد.

ما هنوز نمی دانیم که توان بلندگو های تلویزیون جدید پاناسونیک در CES 2021 همانند مدل HZ2000 140 وات است یا تغییر کرده اما انتظار داریم که بدون اینکه نیاز به بالا بردن صدا دستگاه باشد حجم زیادی از صدا تلویزیون را دریافت کنیم. پاناسونیک ادعا کرده که این دستگاه اولین تلویزیون از سری تلویزیون ها 2000 اولد است که از سابووفر بهره مند شده است و اسپیکر های آن از تکنولوژی خاص بهره مند است.

بی شک مشخص است که پاناسونیک مجبور به ارتقا سیستم صوتی تلویزیون خود شده است اما نه به دلیل عیب و یا نقص دستگاه بلکه به خاط پیشرفت برند های رقیب در توسعه سیسیتم صوتی دستگاه های خود پاناسونیک دست به همچنین اقدامی زد.

به طور مثال سامسونگ سال گذشته فناوری هیجان انگیز ردیابی صدا اشیاء با نام اختصاری OTS را عرضه کرد و آن را در کنار نمایشگر های QLED خود در نظر گرفت تا با سنسور های هوشمند بتواند با توجه به حرکت تصاویر صدا را پخش کند.

Allan Devantier؛ معاون رئیس تحقیق و توسعه صوتی سامسونگ در این باره گفت: با بزرگ تر شدن پنل های تلویزیون اسپیکر ها در بالا، بقل و یا پایین دستگاه هر کدام به عنوان یک منبع جداگانه صدا به شمار می آید. به عنوان مثال با استفاده از قابلیت OTS  و OTS+  اسپیکر های بالا و یا کناری غیر فعال شوند درحالی صدا اسپیکر های اصلی دستگاه خارج می شود.

وی در ادامه گفت: یک نماینده پاناسونیک به ما اطلاع داده است که تبحر این شرکت در مورد  تلویزیون های پیشرفته OLED پاناسونیک باعث شده است که در سال 2021 به غیر از کیفیت تصویر بیشتر روی سایر ویژگی ها تمرکز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟