نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645
اخبار لوازم خانگی

نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XKU645 + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این گزارش قصد داریم به بررسی نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XKU645 ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این گزارش قصد داریم به بررسی نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XKU645 بپردازیم که مستندات آن از سوی یکی از مخاطبان ال کا ایران برای ما ارسال شده و باعث نارضایتی شدید این مشتری هوشیار شرکت مادیران شده است.

نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645

حمایت از کالای ایرانی  یک امر واجب است اما در این میان وظیفه و مسئولیتی که بر دوش تولیدکننده داخلی قرار گرفته چیست؟ قطعا تولید محصول با کیفیت که در شان و جایگاه مشتری ایرانی باشد از الزامات تولید بوده و گروه تولیدی مادیران نیز به خوبی به اهمیت این موضوع واقف است. کسب سهم عمده ای از بازار طی سال های گذشته نشان می دهد که مادیران توان تولید محصول با کیفیت را داشته  اما مشکل و  نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XKU645 چیست ؟

کنترل و کیفیت کارخانه لوازم خانگی مادیران

شرکت لوازم خانگی مادیران یکی از تولیدکنندگان به نام و مطرح کشور است که طی سال های گذشته به واسطه فعالیت های گسترده خود، سهم خوبی از بازار ایران را کسب کرده است. حمایت از کالای ساخت داخل قطعا شامل حال این شرکت لوازم خانگی خواهد بود و از همین رو یکی از مخاطبان ال کا ایران با هدف حمایت از تولید ملی عددی معادل 11 میلیون و 700 هزار تومان آن هم در این شرایط اقتصادی و معیشتی، خرج خرید یک تلویزیون ایرانی مدل 55XTU745 ایکس ویژن کرده است.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی ایکس ویژن ساخت کجاست؟ + ویدیو

هوشیاری این خریدار حمایت کننده از تولید ایرانی باعث شد تا یک مشکل فنی که البته به گفته خریدار تلویزیون ایکس ویژن به تایید شرکت مادیران نیز رسیده، مشخص شود و نشان دهد که بخش کنترل و کیفیت محصول در کارخانه مادیران دچار اختلال در بررسی محصول تولیدی این کارخانه شده است.

نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645

اما نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XKU645 چیست و چرا واحد QC مادیران توانایی کشف این مشکل را نداشته است؟ پیش از آنکه به بررسی این موضوع بپردازیم لازم است بدانید که این محصول و البته یکی دیگر از مدل های تلویزیون های ایکس ویژن نیز این مشکل را داشته و به تعداد زیاد در بازار ایران فروخته شده است.

بیشتر بخوانید :

تلویزیون های جدید ایکس ویژن را بشناسید + قیمت و مشخصات

آنطور که مشتری ناراضی مادیران می گوید مشکل و نقص فنی تلویزیون ایکس ویژن در مدل 55XKU645 نیز وجود داشته و به نظر می رسد گروه تولیدی مادیران باید فکری به حال این معضل بکند.

مشکل و نقص فنی اتصال بی سیم موبایل به تلویزیون ایکس ویژن

بر اساس مستنداتی که به دست خبرنگار ال کا ایران رسیده که در انتهای همین گزارش، ویدیوی ارسالی مخاطب را نیز مشاهده خواهید کرد، مشتری به جهت حمایت از کالای ساخت داخل و پس از پرداخت نزدیک به 12 میلیون تومان، تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 را خریداری و پس از راه اندازی تلویزیون در خانه متوجه نقص فنی این محصول در اتصال موبایل به تلویزیون شده است.

نقص فنی تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 در اتصال موبایل به تلویزیون یک خطای فنی در تولید است که از دید بخش کنترل و کیفیت کارخانه لوازم خانگی مادیران دور مانده و یا امکان رفع این مشکل وجود نداشته است. آنطور که در ویدیو ارسالی مخاطب پیداست، پس از ورود به بخش صفحه نمایش بی سیم تلویزیون هوشمند ایکس ویژن، تلویزیون به جستجوی دستگاه های قابل اتصال به خود می پردازد و پس از یافتن تلفن همراه و انتخاب آن، صفحه تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 پیامی را با عنوان Ready to play در صفحه نمایش خود نشان می دهد که البته در این صفحه به دلیل نقص فنی این پیام باقی خواهد ماند.

نقص فنی تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645

کاربر برای رفع این مشکل مجبور است کلید برگشت به عقب (Back) را بفشارد و مجدد برای اتصال بی سیم موبایل به تلویزیون تلاش کند که در بار دوم موفق به اتصال خواهد شد. اما مشکل به همینجا ختم می شود؟ خیر!!!

نقص فنی تلویزیون ایکس ویژن در پردازش و نمایش صدا و تصویر در هنگام اتصال بی سیم

همانطور که خواندید و البته در ویدیو ارسالی مخاطب نیز مشاهده می کنید، مشکل فنی تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU745 تنها به خطای اتصال محدود نمی شود.

 

اگرچه اولین نقص فنی این مدل تلویزیون ایکس ویژن عدم اتصال دقیق و بدون مشکل موبایل به تلویزیون 55XTU745 است اما پس از تلاش مجدد برای اتصال صحیح، مشکل دوم نیز در این سری تلویزیون پدید می آید.

بر اساس ویدیو ارسالی مخاطب، عدم هماهنگی صدا و تصویر پس از اتصال، از دیگر مشکلات و نقص فنی تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 است.

در همین رابطه خریدار محصول در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : بنده در تاریخ 2/11/1399 تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 خریداری و از همان روز اول متوجه این نقص فنی شدم. پس از تماس با بخش خدمات پس از فروش ایکس ویژن، طی دو مرحله برای بررسی مشکل به خانه بنده آمدند که در ابتدا مدعی شدند مشکل از تلفن همراه بنده است. خود تعمیرکارانی که از بخش خدمات پس از فروش ایکس ویژن آمدند با مدل های مختلف موبایل به بررسی نقص فنی در اتصال موبایل به تلویزیون ایکس ویژن 55XTU745 پرداختند و متوجه شدند که حق با بنده است و این تلویزیون است که دارای نقص فنی شده است.

وی ادامه داد : بنده برای اطمینان خاطر خود، شخصا به شو روم های مادیران در بازار رفته و قابلیت اتصال موبایل با تلویزیون در این مدل را بررسی کردم و متوجه شدم که این مشکل در تمامی محصولات مورد بررسی قرار گرفته بنده وجود دارد.

شخص خریدارا افزود : در همین رابطه پرونده ای در مادیران تشکیل شد که خودشان به این نتیجه رسیدند که این مدل تلویزیون دارای این مشکل است و در نهایت پیشنهاد دیگری را مطرح کردند.

600 هزار تومان دیگر پول بدهید تا تلویزیون را عوض کنیم

مشتری مادیران به خبرنگار ما گفت : در نهایت به بنده پیشنهاد شد تا مبلغ 600 هزار تومان دیگر پول بپردازم تا سری 55XKU645 را خریداری کنم. پیش از قبول کردن پیشنهاد، به فروشگاهی که مورد تایید مادیران بود رفتم و پس از بررسی تلویزیون 55XKU645 در حضور مدیر فروشگاه ( ال کا ایران از آوردن نام فروشگاه خودداری کرده است) متوجه شدم که این سری تلویزیون نیز این مشکل را دارد.

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، حال چند پرسش مطرح است که انتظار می رود گروه تولیدی لوازم خانگی مادیران در پی پاسخ آن برای افکار عمومی باشد. اول آنکه چگونه و به چه علت این دو مدل تلویزیون دارای دو نقص فنی گفته شده هستند؟ آیا قطعات و پنل خریداری شده به عنوان قلب تپنده محصول برای این دو مدل تلویزیون از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست؟

پرسش بعدی اینکه آیا شرکت مادیران پس از بررسی صحت این موضوع چه اقدامی برای رفع این مشکل خواهد کرد؟

ال کا ایران ارسال جوابیه از سوی شرکت محترم مادیران را حق مسلم این شرکت دانسته و وظیفه خود می داند در انتشار جوابیه کوتاهی نکند.

 

پاسخ مادیران به مشکل نقص فنی دو مدل از تلویزیون‌های ایکس ویژن

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری الکا ایران، احتراما نظر به درج مطلبی نادرست تحت عنوان نقص فنی تلویزیون‌های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645 که براساس ارایه اطلاعات غیر متقن از سوی یکی از مصرف کنندگان در آن پایگاه منتشر شده، خواهشمند است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع رسانی برخط، توضیحات و فیلم‌های تهیه شده توسط گروه صنایع الکترونیک مادیران را جهت تنویر افکار عمومی در ادامه همان مطلب منتشر کنید.

همانطور که می‌دانید، گروه مادیران با بیش از 50 سال تجربه موفق در ارائه کالاهای با کیفیت و خدمات پس از فروش، یکی از معتبرترین و موفق‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ماشین‌های اداری است که اکنون با تجربه‌ای مفید و مستمر، پیشگام تولید و عرضه بهترین لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی در ایران است.

این شرکت با تکیه بر ارزش‌های مشتری‌مداری، اعتماد متقابل، دانش‌مداری، رفتار صادقانه، احترام متقابل و نوآوری همواره تولید محصولات باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی را سرلوحه اهداف خود قرار داده و با تلاش بسیار اکنون توانسته نزدیک به ۳۰ درصد بازار تلویزیون کشور را با دو برند «ایکس ویژن» و «تی‌سی‌ال» پاسخ دهد که این مهم در کنار سابقه درخشان این گروه در عرضه محصولات اپسون، شارپ، دل، میوا و سال‌ها تولید و عرضه نمایشگرهای ال‌جی، خود نشانگر اعتماد مصرف کنندگان عزیز به مادیران است.

 

ادعای نقص فنی در تلویزیون های ایکس ویژن 55XTU745 و 55XTU645 صحت ندارد

گروه صنعتی مادیران به اطلاع خوانندگان و مصرف کنندگان محترم محصولات ایکس ویژن و تی‌سی‌ال می‌رساند که تولید مدل‌های مختلف تلویزیون این دو برند در دو سال گذشته نزدیک به ۶۷ درصد رشد داشته که همین امر بیانگر اعتماد بازار به کیفیت محصولات تولیدی این شرکت است.

در مورد اتصال مستقیم بی‌سیم میان گوشی تلفن همراه با تلویزیون چند نکته مهم قابل ذکر است. از آنجایی که این امکان بر پایه‌ی استفاده از امواج وای‌فای است، اختلالات و یا فراوانی‌های فرکانسی در بسیاری از محیط‌ها بر روند استفاده از این امکان، تاثیر گذار است.

همین امر ممکن است در برخی از مواقع باعث تاخیر در شناسایی فرکانس و اتصال و یا تکرار فرآیند اتصال شود. این موضوع یک نقص فنی نیست بلکه مشکلی جزئی است که با بروزرسانی نرم افزاری برطرف می‌شود.

همانطور که گفته شد، طبیعتا اختلالات فرکانسی در فروشگاه‌هایی که مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌ها را با حالت روشن و برای نمایش روی دیوار نصب کرده‌اند نیز وجود دارد. در نتیجه شرایط آزمایش ذکر شده در نمایندگی فروش محصولات نیز استاندارد نبوده و قابل استناد و تعمیم به تمامی محصولات نیست. البته شایان ذکر است که ایکس ویژن مدلی با سریال 55XTU645 ندارد.

با این حال پس از بررسی و تست‌‌های بسیار با مدل‌های مختلف گوشی‌های موجود، همانگونه که در ویدیوی تهیه شده توسط مادیران (که در یک محیط استاندارد ضبط شده) مشاهده می‌کنید (ویدیوی شماره ۱) این مشکل در تلویزیون مورد ادعای ایشان وجود ندارد. اگر بنا بر ادعا نقص فنی وجود داشت، نه با اولین و یا دومین تلاش بلکه تحت هیچ عنوانی این اتصال برقرار نمی‌شد.

 

راه حل پیشنهادی برای کاربران بسیار حساس

موارد ذکر شده در بالا پیرامون نبود هماهنگی میان صدا و تصویر فایل پخش شده توسط تلفن همراه روی تلویزیون نیز صادق است. در این بخش علاوه بر فاکتورهای فوق، کیفیت و نوع محتوای پخش شده نیز نقش بالایی دارد.

با این حال این مشکل نیز نقص فنی نیست و با روش‌های نرم‌افزاری قابل حل است. برای حل این مشکل می‌توان از برنامه Fastcast که پیش از این نیز روی تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن و تی‌سی‌ال برای استفاده‌های دیگر نصب شده، استفاده کرد.

همانطور که در ویدیوی تهیه شده توسط بخش کنترل کیفیت مادیران مشاهده می‌کنید (ویدیوی شماره ۲) پس از اتصال با استفاده از اپلیکیشن Fastcast  هیچگونه عدم هماهنگی میان محتوایی که از روی گوشی با تلویزیون به اشتراک گذاشته شده وجود نداشته و صدا و تصویر کاملا همانگ و Sync است.

در پایان به این نکته هم اشاره می‌شود که از آغاز پیگیری‌های این مشتری عزیز مادیران، بخش خدمات پس از فروش، برای حل مشکل ایشان نهایت همکاری‌های لازم را انجام داده که در نهایت و پیش از تاریخ چاپ این مقاله، در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه دستگاه تلویزیون ایشان با یک مدل دیگر که انتخاب ایشان بوده جایگزین و مراتب رضایت ایشان از خدمات پس از فروش اعلام می‌شود.

شایان ذکر است که این تعویض دستگاه صرفا به دلیل حسن نیت مجموعه مادیران صورت گرفته و به معنی پذیرش نقص فنی تمامی مدل‌های مورد ادعای ایشان از سوی شرکت و بخش خدمات پس از فروش نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • صادق | 05 اسفند 1399 در 1:43 ب.ظ

    دقیقا بنده هم همین مشکل را دارم ولی فکر نمیکردم قابل پیگیری باشه

  • احمد | 05 اسفند 1399 در 7:18 ب.ظ

    دوست منم ایکس ویژن و یکیشونم اسنوا دارن ولی نمیدونم مدلشون چیه، اما فیلم با کیفیت میخواد پخش کنن کلا هنگ میکنه و یهو وسط فیلم میپره.

  • ابوالفضل ملکوتی | 07 اسفند 1399 در 0:20 ق.ظ

    من یه مدل 49 ال جی دارم که سال پیش خریدم از روز اول برای وصل کردن گوشی بهش مشکل داشتم. چند مدل گوشی رو تست کردم باز فرقی نمیکنه. اشکالش اینه که اول وصل میشه ولی بعداز یک دقیقه میپره بیرون. بعد باید تلویزیون و خاموش روشن کنی مجدد گوشی رو وصل کنی. دوباره بعده یکی دو دقیقه میپره بیرون. رفتم یه اندروید باکس خریدم و خلاص شدم.

    • بهنام وحیدی | 07 اسفند 1399 در 3:55 ب.ظ

      سیستم عاملش رو به روز رسانی کردید؟

      • ابوالفضل ملکوتی | 08 اسفند 1399 در 1:47 ق.ظ

        آقای وحیدی ، بله اتفاقا چندتا آپ دیت براش اومده و اینکارو هم کردم یه ایرادای دیگه اضافه شد که خنده داره. لامپ تو راه پله رو که خاموش روشن میکنن ، تلویزیون هم خاموش و دوباره روشن میشه 😁 البته فقط یک ثانیه طول میکشه. دست تعمیر کار نمیدم چون میدونم میان ابروشو درست کنن ، میزنن چشش هم کور میکنن. باهاش میسازیم. این دوستمون خیلی حال و حوصله داشته که رفته اینور و اونور. تلویزیون خارجی رو دو برابر ایرانی پول دادم پر از ایراده . چه برسه به ایرانی.

        • بهنام وحیدی | 09 اسفند 1399 در 5:46 ب.ظ

          مگه میشههههههههههه؟!!!!! لطفا مستندات رو برای بنده ارسال کنید. شماره من تو بخش تماس با ما هست

  • سامی | 07 اسفند 1399 در 9:11 ب.ظ

    من یه تلویزیون ۵۵ اینچ اسنوا دارم که همین مشکل‌را دارم.استفاده از قطعات بی‌کیفیت دلیل اصلی این ماجرا است. نصاب هم به همین موضوع اشاره داشت و گفت پنل های تلویزیون ضعیف هستند

  • سارا | 09 اسفند 1399 در 7:11 ق.ظ

    این مشکل در تلویزیون ایکس ویژن من هم وجود داره.ال کا ایران بگو چیکار کنیم؟

    • بهنام وحیدی | 09 اسفند 1399 در 5:47 ب.ظ

      سلام و ارادت. با دوستان در گروه مادیران صحبت کردیم. به زودی اعلام میکنم خدمتتون

  • ابوالفضل ملکوتی | 09 اسفند 1399 در 8:24 ب.ظ

    چشم در اولین فرصت میفرستم خدمتتون

  • رویا | 11 اسفند 1399 در 7:10 ق.ظ

    آقای وحیدی شما خودتون یک سال پیش معرفی محصول XKU635 گذاشتید و تو ویدیو گفتید که سیستم صوتی این تلویزیون با کیفیت و از مدل هارمن کاردن هستش.ما با تعریف های شما خریدیم ولی وقتی صداشو چک کردیم کیفیت صدای بلندگوهاش از کیفیت اسپیکرهای هدایای تبلیغاتی کمتر بود.ماکه رفتیم سامسونگ خریدیم راحت شدیم بیچاره اونایی که این محصولات را خریدند

  • هادی | 12 اسفند 1399 در 3:05 ق.ظ

    دوستان اگه ال‌جی سامسونگ هم خریدید از بانه بخرید که مونتاژ کشور های اصلی هس، البته بدی ال‌جی و سامسونگ هم اینه اندروید نداره هیچ برنامه ای روشون نصب نمیشه! 😡 که امیدوارم اون دوتا خودشون رو بروز بکنند.

    • بهنام وحیدی | 12 اسفند 1399 در 12:47 ب.ظ

      البته که نباید کالای قاچاق از بانه خرید، و موضوع بعدی اینه که اکثرشون فقط برچسب ال جی و سامسونگ رو دارن. اگر هم اصل باشن هیچکسی نیست خدماتش رو بده پس نتیجه میگیریم کالای قاچاق نخریم و از تولید ملی حمایت کنیم. این مشکل تلویزیون ایکس ویژن هم به زودی حل خواهد شد و ما اطلاع رسانی می کنیم

  • علی | 14 اسفند 1399 در 12:20 ب.ظ

    من دقیقا همین مشکل رو با سامسونگ دارم فکر می کنم مشکل از جای دیگه باشه و ربطی به قطعات و برند نداشته باشه. یکی از دوستام هم ال جی سری جدید خریده بود برای خواهرش اونم همین مشکل رو نداشت. البته من خیلی سعی کردم مشکل رو حل کنم و در نهایت با یا اپ اشتراکی که هم رو موبایل نصب میشه هم رو تی وی درست شد

    • بهنام وحیدی | 16 اسفند 1399 در 8:04 ق.ظ

      سلام و ارادت. تا امروز حتی یک بار هم یک مورد این مشکل در خصوص برندهای دیگه گزارش نشده. این موضوع هم دقیقا به قطعات ربط داره. البته دوستان ما در گروه مادیران در حال رفع مشکل هستند و ماهم به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد

  • مسعود اصلانی | 21 بهمن 1400 در 12:54 ب.ظ

    سلام
    مشکل در تلویزیون ایکس ویژن xtu835 هست که هر موقع از کابل برق بکشیم تاریخ و ساعت به حالت پیش فرض بر میگرده
    زنگ زدم با هزار زور زحمت فقط گفتند که این یه امر طبیعیه و مشکل فنی نیست ! اخر سرش که دید شاکی شدم گفت ما گفتیم به کارخانه ولی نمیتونند کاری بکنند …

    در نهایت رضایت با مشاری شمارشونو دادند که هرچه قدر زنگ اپراتورش پاسخگو نبود
    واقعا اشتباه کردم محصول ایرانی گرفتم