طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی
خانم ها بخوانند!

طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از لذت بخش ترین لحظات در ایام مختلف مانند عید و ….  طرز تهیه شیرینی ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از لذت بخش ترین لحظات در ایام مختلف مانند عید و ….  طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی است. هر چند که انواع مختلفی از شیرینی های بسیار خوشمزه در بازار موجود هستند اما تهیه یک شیرینی خانگی خوشمزه قطعا حس بهتری خواهد داشت پس بهتر است دست به کار شده و یک شیرینی شیک و خوش طعم برای خود و خانواده آماده کنید در واقع در این مطلب قصد داریم انواع شیرینی خشک مدرن و متفاوت تری نسبت به دستور پخت های دیگر آموزش دهیم.

خوش طعم ترین شیرینی های عید نوروز

شیرینی های عید در ایران انواع مختلفی دارد و تهیه ی برخی از آن ها بسیار ساده و راحت تر از تصورات شما خواهد بود. در این مطلب سعی داریم تا آموزش چند نوع از شیرینی عید با ماندگاری بالا را به شما آموزش دهیم هم چنین طرز تهیه ی شیرینی عید خانگی بدون فر از دیگر مطالبی است در این مطلب به شما آموزش می دهیم زیرا در بسیاری از خانه ها به علت عدم وجود فر تصور می کنند که نمی توانند انواع کیک و شیرینی را بپزند در صورتی که روی اجاق هم به راحتی می توانید این خوراکی های خوش طعم را آماده کنید.

قطعا بسیاری از بانوان که به آشپزی و علل خصوص کیک پزی علاقه بسیاری دارند همیشه به دنبال روش های جدید و دستور پخت های متفاوت برای پخت شیرینی فانتزی عید هستند. در این مطلب سعی کردیم با دستور پخت های متفاوت انواع مختلف کیک و شیرینی هایی که برای عید امسال مناسب هستند را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

شیرینی گل

 طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی

مواد لازم:

آرد ۲۰۰ گرم

شکر ۲ ق.غ

مخمر ا ق.غ

نمک ۱ ق.چ

بکینگ پودر ۱ ق.چ

روغن ۳/۱ لیوان

آب ۱ لیوان

برای تهیه ی این شیرینی خوشمزه نیاز به فر ندارید نکته جالب بعدی این است که به تخم مرغ یا شیر هم نیازی نیست . ابتدا آرد و شکر و مخمر و نمک را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس بکینگ پودر را اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا ترکیب شود سپس روغن را اضافه کرده و بعد یک لیوان آب را کم کم به مخلوط اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر نرم و بدون چسبندگی داشته باشید. بعد از انجام تمام این کار ها به مدت یک تا یک و نیم‌ ساعت به خمیر استراحت بدید و بعد از گذشت زمان مورد نظر چند قطره روغن روی خمیر ریخته و پف خمیر را بگیرید. حال باید خمیر را به چند برش مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل مربع پهن کنید ته یک لیوان را در وسط مربع فشار بدید و دور آن را از سمت لیوان به بیرون به کمک چاقو برش دهید و نوک خمیر را کمی به هم نزدیک کنید تا شبیه گل شود نکته مهم در پهن کردن خمیر این است که باید روی کاغذ روغنی انجام شود. در نهایت خمیر را همراه با کاغذ روغنی درون روغن سرخ کنید و هنگامی که سمت دیگر را باید سرخ کنید کاغذ روغنی را به آرامی جدا کنید.

کلوچه کنجدی

 طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی

مواد لازم:

ماست ۳ ق.غ

بکینگ پودر ۱ق.غ

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ لیوان

روغن ۲/۱ لیوان

گلاب ۱ق.غ

پودر وانیل ۱ق.غ

آرد الک شده ۳ لیوان

پودر کاکائو ۱ق‌.غ

کنجد

برای تهیه این کلوچه خوشمزه ابتدا ماست و بکینگ پودر را به خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت بدید. برای تهیه خمیر کلوچه تخم مرغ ها را با شکر به مدت ۵ دقیقه هم بزنید و روغن را به مخلوط اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید سپس مخلوط ماست و بکینگ پودر را که پف کرده به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید بعد گلاب و پودر وانیل را اضافه کنید و در نهایت آرد را الک کرده و با یک لیسک به خوبی مخلوط کنید. خمیر را به دو بخش تقسیم کنید و یک بخش را با مقداری پودر کاکائو الک شده مخلوط کنید تا دو رنگ کلوچه داشته باشید. دو پلاستیک را با یک قطره روغن چرب کنید و خمیر ها را در آن ها بریزید سپس به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. این کلوچه خوشمزه نیاز به فر ندارد و شما یک تابه را با مقداری روغن چرب کرده و روی شعله پخش کن قرار دهید سپس مقداری از خمیر را برداشته و کف دست پهن کنید و روی آن را کنجد بریزید و درون تابه روی شعله ملایم به مدت بیست دقیقه قرار دهید هم چنین در تابه را با دم کنی بپوشانید تا کلوچه ها به خوبی پخته شود.

انواع شیرینی خشک مناسب نوروز

بسیاری از مردم هم چنان طرفدار انواع شیرینی خشک عید هستند این شرینی ها معمولا بیشتر در مراسم عید نوروز استفاده می شوند پس با ما همراه باشید تا دستور پخت چند نوع محبوب آن را یاد بگیرید.

شیرینی گردویی

 طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی

مواد لازم:

تخم مرغ ۱ عدد

کره ۷۵ گرم

آرد ۱۲۵ گرم

پودر قند ۵۰ گرم

گردو ۱۰۰ گرم

هل ۲/۱ ق.چ

ابتدا پودر قند و با کره نرم شده به مدت چند دقیقه با همزن هم زده سپس زرده تخم مرغ و هل را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس آرد را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در ظرف دیگر سفیده تخم مرغ را هم‌بزنید تا از حالت اولیه خود خارج شود سپس خمیر را به اندازه دلخواه به صورت گلوله در آورده و داخل سفیده و سپس داخل گردو های خورد شده بزنید توجه کنید که گردو ها نباید زیاد خورد شود. در نهایت شیرینی ها را درون سینی فر چیده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بگذارید بپزد.

شیرینی نخودچی

 طرز تهیه شیرینی های عید نوروز به روش خانگی

مواد لازم:

آرد نخودچی ۲۵۰ گرم

پودر قند ۱۲۵ گرم

روغن جامد ۱۲۵ گرم

هل ۱ق.چ

برای درست کردن این شیرینی پر طرفدار ابتدا باید یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید پس اول روغن و پودر قند را به خوبی هم بزنید سپس هل و آرد را اضافه کنید و ورز بدید تا خمیر لطیفی به دست بیاد حال ۲۴ ساعت در دمای آشپزخانه به خمیر استراحت بدید بعد از گذشت این زمان می توانید قالب مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بعد از حالت دادن درون سینی فر چیده و در دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید.

همه ی این شیرینی ها را می توانید با انواع سس شکلات و یا نقل های رنگی می توانید تزیین کنید.

امیدواریم این شیرینی های عید خوشمزه را درست کرده و در سال جدید همراه با خانواده از خوردن آن لذت ببرید قطعا با درست کردن این نوع شیرینی فانتزی مجلسی می توانید به خوبی از میهمان هایتان پذیرایی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟