بردهای الکترونیکی لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک گروه فناور مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با راه اندازی ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک گروه فناور مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با راه اندازی استارت‌آپ استودیو و پذیرش تیم‌های فناور زمینه را برای طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی لوازم خانگی که تاکنون به کشور وارد می‌شدند، فراهم کرده و به گفته آنها این بردها در حال حاضر در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار گرفته است.

 محمدرضا حیدرنیا، مدیر عامل یکی از مجموعه‌های فناور مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران این شرکت را یک استارتات‌آپ استودیو توصیف کرد و گفت: این شرکت فعال در حوزه توسعه فناوری‌های میکروالکترونیک و نانو الکترونیک است که حمایت از ایده تا نمونه سازی و تولید نیمه صنعتی و صنعتی از ماموریت‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به همکاری این مجموعه با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها از امکانات این استارت‌آپ استودیو برای توسعه فناوری و ایده‌های خود بهره مند خواهند شد.

حیدرنیا با تاکید بر اینکه در این استارتات‌آپ استودیو کلیه تجهیزات مورد نیاز برای توسعه فناوری در حوزه میکروالکترونیک و نانو الکترونیک را در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: خط تولید الکترونیک Pick & Place که یک خط دستی با سرعت بسیار بالاست، از جمله تجهیزات این شرکت به شمار می‌رود که قادر است ۱۰۰ هزار قطعه را در ساعت تولید کند. این تجهیز می‌تواند قطعات با شمار بالا را در روز تولید کند.

مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه در این مجموعه چرخه طراحی، نوآوری، نمونه سازی و تولید را در کنار هم داریم، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات زیادی در زمینه بردهای الکترونیکی در کشور وجود دارد؛ از این رو بسیاری از بردهای الکترونیکی از خارج وارد می‌شود و ما در این مجموعه با تشکیل تیم طراحی متشکل از محققان حوزه‌های الکترونیک، مکانیک، نرم افزار و صنعتی، زمینه را برای توسعه محصولات فناورانه فراهم کردیم.

به گفته وی، بردهای الکترونیکی لوازم خانگی از چین وارد می‌شد که امکان اعمال تغییرات در این بردها وجود نداشت، از این رو در این مجموعه زمینه‌ای برای طراحی و تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی فراهم شده است.

حیدرنیا تاکید کرد: تاکنون بردهای الکترونیکی تولید شده در این شتابدهنده حوزه سخت افزاری به برخی از کارخانجات تولید لوازم خانگی عرضه شده است.

این محقق اضافه کرد: برنامه داریم که در ۳ ماهه اول سال جاری اولین مرکز نوآوری لوازم خانگی را راه اندازی کنیم. تمرکز فعالیت این مرکز تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی و IOT است.

وی با اشاره به استقرار برخی از تیم‌های استارت‌آپی در این مجموعه گفت: فعالیت این مجموعه در ۴ حوزه “خودرو”، “پرینت الکترونیک”، “تجهیزات پزشکی”، “لوازم خانگی” و “اینترنت اشیا” تعریف شده و بر این اساس تیم‌های استارت‌آپی در این حوزه‌ها جذب این مرکز شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از این تیم‌های فناور پذیرش شده بر روی پایش علائم حیاتی فعال است، گفت: این تیم محصولی در حوزه کرونا دارد که قادر است ۵ پارامتر حیاتی انسان را به طور همزمان اندازه گیری کند.

به گزارش ایسنا، حیدرنیا پذیرش تیم فناور در حوزه مدارات تغذیه را از دیگر اقدامات این مجموعه دانش بنیان نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار سنسور خودرو به سفارش یک گروه صنعتی در این مجموعه تولید می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟