واردات لوازم خانگی قاچاق
اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی قاچاق به هیچ عنوان گارانتی ندارند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: لوازم خانگی قاچاق به هیچ عنوان ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: لوازم خانگی قاچاق به هیچ عنوان گارانتی ندارند.

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص گارانتی لوازم خانگی قاچاق اظهار کرد: متاسفانه همچنان حجم ناچیزی از نیاز بازار لوازم خانگی کشور از طریق کالا‌های خارجی و وارداتی تامین می‌شود که این کالا‌های خارجی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

او افزود: دسته اول پس از اعمال ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور وارد شده‌اند که هیچ مشکلی در خصوص فروش آن‌ها وجود ندارد و توسط شرکت‌های معتبر گارانتی‌های معتبر را دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان کرد: دسته دوم پس از اعمال ممنوعیت و به صورت قاچاق به کشور وارد شده‌اند که هیچ اعتباری برای آن‌ها وجود ندارد ضمن اینکه خرید و فروش آن‌ها ممنوع است.

پازوکی با اشاره به گارانتی کالا‌های قاچاق ادامه داد: هیچ یک از کالا‌هایی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، گارانتی معتبر ندارد و نمی‌توانند داشته باشند.

او با ذکر این مطلب که مردم باید توجه زیادی هنگام خرید لوازم خانگی قاچاق داشته باشند، تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که کد شناسه لوازم خانگی خارجی را قبل از خرید در سامانه جامع تجارت در بخش استعلام کالا وارد کنند و از قاچاق یا قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ابراز کرد: در صورتی که کالا قاچاق باشد، پس به هیچ عنوان گارانتی معتبر ندارد، اما برای اطمینان از گارانتی کالا‌های داخلی خریداران باید محصول مورد نظر را پیش از خرید از اتحادیه استعلام بگیرند که این امر به صورت تلفنی نیز انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟