تلویزیون های LCD جدید تی سی ال
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون های LCD جدید تی سی ال به بازار اروپا عرضه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های LCD جدید تی سی ال با رزولوشن 8K ، نور پس زمینه miniLED و برای اولین ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های LCD جدید تی سی ال با رزولوشن 8K ، نور پس زمینه miniLED و برای اولین بار به عنوان گوگل تی وی به بازار اروپا عرضه شدند. تلویزیون های جدید تی سی ال با نام های X925 و X925 Pro به بازار معرفی شدند و خبر عرضه آن ها در ژانویه 2021 منتشر شد. در این خبر ذکر شده بود که نسل جدید تلویزیون های 8K تی سی ال تا پایان امسال راهی بازار اروپا می شود، تی سی ال اروپا به تعهد خود عمل کرد و این صفحه نمایش ها را ارائه کرد.

تلویزیون های LCD جدید تی سی ال اولین تلویزیون این کمپانی چینی با قابلیت های Google TV است که این قابلیت در واقع یک رابط کاربری جدیدی بوده که بر روی دستگاه های اندروید اجرا می شود. با حضور گوکل تی وی شما به برنامه های محبوب مانند آمازون، Disney+ و Netflix دسترسی پیدا می کنید و همچنین می توانید از  Chromecast داخلی و دستیار صوتی Google برخوردار شوید.

تلویزیون های LCD جدید تی سی ال

تلویزیون X925 Pro  با صفحه نمایش 85 اینچی دارای هزاران منطقه کم نور به عنوان بخشی از سیستم OD Zero miniLED خود است در حالی که مدل های 75 و 65 اینچی X925 دارای صدها منطقه کم نور هستند.

توجه داشته باشید که فناوری OD Zero همان فناوری Vidrian نیست و تی سی ال قبلا آن را معرفی نکرده است. بر اساس فناوری OD Zero نور پس زمینه miniLED و پنل LCD در صفحه نمایش کاملا جدا هستند در حالی اگر یک صفحه نمایش از فناوری ویدریان یا Vidrian  برخوردار شده باشد مینی LED مستقیماً روی شیشه LCD نصب شده است.

تلویزیون X925 نشان دهنده نسل دوم تلویزیون های LCD تی سی ال با رزولوشن 8K است که این صفحه نمایش با تلویزیون های LCD 8K سامسونگ و سونی و همچنین تلویزیون های 8K LCD و 8K OLED ال جی رقابت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تلویزیون های جدید تی سی ال از AV1 برای پخش محتوای 8K در YouTube پشتیبانی می کند اما بعید است که بتوان از این قابلیت استفاده کرد و مدت زیادی سرگرم بود زیرا هنوز کمبود محتوا با کیفیت 8K وجود دارد و سرویس های پخش کننده مسئول اصلی این موضوع هستند.

تلویزیون های LCD جدید تی سی ال

هنوز اطلاعات بیشتری درباره مشخصات و قیمت دقیق این صفحه نمایشگر ها مشخص نیست.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟