قاچاق و پدیده‌ای به اسم لوازم خانگی بانه‌ای
اخبار لوازم خانگی

یک‌سوم بازار لوازم‌خانگی قاچاق است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: یک‌سوم بازار لوازم‌خانگی قاچاق ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: یک‌سوم بازار لوازم‌خانگی قاچاق است و برخی محصولات مثل تلویزیون گاهی اوقات تا ۵۰ درصد قاچاق می‌شوند و علی‌رغم اینکه واردات ممنوع است، ولی توسط قاچاقچیان بزرگ و مافیای واردات لوازم‌خانگی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

حمیدرضا غزنوی درباره وضعیت تولید لوازم‌خانگی و قاچاق این کالا، گفت: یک‌سوم بازار لوازم‌خانگی قاچاق است و برخی محصولات مثل تلویزیون گاهی اوقات تا ۵۰ درصد قاچاق می‌شوند و به‌رغم اینکه واردات ممنوع است، ولی توسط قاچاقچیان بزرگ و مافیای واردات لوازم‌خانگی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی در خصوص گران بودن لوازم‌خانگی داخلی، گفت: لوازم‌خانگی گران بوده و خرید برای مردم سخت شده است؛ باید چاره اندیشیده شود در حال حاضر تولید ثروت نمی‌شود و ارزش‌افزوده نداریم و همه در کار واسطه‌گری هستند درحالی‌که باید ارزش‌افزوده و رشد اقتصادی به وجود بیاید.
غزنوی اظهار کرد: پشتوانه پول ملی تمام دنیا، «تولید ملی» است و به سمت ارزش‌افزوده اقتصادی حرکت می‌کنند، در ایران باید به دنبال افزایش تولید و حمایت از تولیدکننده باشیم تا بتوانیم ثروتمند شویم و تولید ثروت داشته باشیم و تا زمانی که تولید ثروت نداشته باشیم جنس گران‌ می‌شود اگر تولید ثروت صورت بگیرد مردم نیز قدرت خرید پیدا می‌کنند و راهکار ضروری و فوری برای بهبود شرایط این است که دولت تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم بدهد.

به گزارش میزان، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در خصوص عرضه کارت اعتباری برای خرید لوازم‌خانگی،  بیان کرد: انواع و اقسام کارت اعتباری وجود دارد و خیلی از تولیدکنندگان با بانک‌ها قرارداد دارند وام و تسهیلات می‌دهند و این وام مقداری هزینه بالاتری دارد درحالی‌که کارت اعتباری که دولت چند سال پیش ارائه کرد از منابع دولتی بود، ولی در حال حاضر از منابع بانک و تولیدکنندگان کارت اعتباری عرضه می‌شود.

وی اذعان کرد: برخی تولیدکنندگان در عرصه فروش وارد شدند تا از طریق فروشگاه‌های خود بتواند بازار را اداره کنند و لوازم‌خانگی باواسطه کمتری به‌دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟