اخبار لوازم خانگی

رشد تولید لوازم خانگی در قرن جدید!

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ارزیابی روند تولید «یخچال فریزر» و «ماشین لباسشویی» در سال گذشته نشان از رشد ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ارزیابی روند تولید «یخچال فریزر» و «ماشین لباسشویی» در سال گذشته نشان از رشد تولید در این بخش دارد و با این شرایط می توان گفت لوازم خانگی با رشد تولید وارد قرن جدید شد. براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در مدت زمان مورد بررسی تولید «یخچال فریزر» رشدی 8.3 درصدی و تولید «ماشین لباسشویی» رشدی 19.9 درصدی داشته است.

روند تولید لوازم خانگی در سالهای 99 و 98 به دلیل کمبود قطعه و خروج برخی از شرکتهای بزرگ تولید کننده لوازم خانگی افت شدیدی پیدا کرده بود، بطوریکه برخی از شرکت‌ها کاهش تولید را در دستور کار خود قرار دادند،‌اما در سال 1400 این امکان به وجود آمد تا شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی بتوانند مجدد به چرخه تولید بازگردند و با این شرایط شاهد آن باشیم تا در سال گذشته برخی از لوازم خانگی به چرخه تولید بازگردند و برخی نیز رشد تولید را تجربه کنند.

لوازم خانگی در سال 1400

تولید لوازم خانگی

ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت صمت نشان دهنده آن است که تولید «یخچال فریزر» و «ماشین لباسشویی» سال 1400 را با رشد به پایان رسانده اند. براساس دادهای اعلام شده تولید «یخچال فریزر» در ابتدای سال گذشته برابر با 102 هزار و 400 دستگاه بوده که در آخرین ماه سال 1400 تولید آن به 199 هزار و 900 دستگاه رسیده است.

اما روند تولید «ماشین لباسشویی» در ابتدای سال 1400 برابر با 68 هزار و 700 دستگاه بوده که در آخرین ماه سال گذشته به 147 هزار و 700 دستگاه رسید. مجموع تولید «یخچال فریزر» در سال گذشته برابر با 2 میلیون و 265 هزار و 300 دستگاه بوده این روند در سال 99 برای «یخچال فریزر»  2 میلیون و 91 دستگاه ثبت شده است. اما وضعیت تولید «ماشین لباسشویی» در سال گذشته چگونه بوده است. ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در سال 1400 در  مجموع یک میلیون و 456 هزار دستگاه «ماشین لباسشویی» در کشور تولید شده است، این میزان تولید در حالی ثبت شده که در سال 99 مجموع «ماشین لباسشویی» تولید شده در کشور برابر با یک میلیون و 213 هزار دستگاه بوده است.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت تولید «یخچال فریزر» در سال 1400 برابر با 8.3 درصد بوده و رشد تولید «ماشین لباس شویی» نیز 19.9 درصد ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟