احتمال عرضه تلویزیون های اولد 4K ارزان قیمت / رقیب جدید ال جی وارد میدان شد!
اخبار لوازم خانگی

عرضه تلویزیون های اولد 4K ارزان قیمت / رقیب جدید ال جی وارد میدان شد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد که رقیب جدید ال جی وارد میدان شده و انتظار می رود که در آینده ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد که رقیب جدید ال جی وارد میدان شده و انتظار می رود که در آینده شاهد عرضه تلویزیون های اولد 4K ارزان قیمت به بازار جهانی باشیم.

تولید کننده چینی صفحه نمایشگر BOE پیش از این اعلام کرده بود که تلویزیون اولد 95 اینچی 8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز تولید می کند اما براساس اطلاعات جدید، این شرکت چینی قرار است تا 5 صفحه نمایشگر تلویزیون های اولد از سایز 55 تا 95 اینچی روانه بازار کند. با توجه به این خبر می توان نتیجه گرفت رقابت میان ال جی و شرکت چینی BOE آغاز شده و می توان انتظار داشت که تلویزیون های اولد 4K ارزان قیمت  توسط این دو کمپانی در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون ایرانی بازار کدام است؟ + قیمت و مشخصات

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، تلویزیون های 4K اولد BOE  به زودی به بازار عرضه می شوند و به نظر می رسد که این برند حدود 300 هزار نسخه در سال تولید کند که به عبارتی می توان گفت این رقم، 5 درصد بیشتر از تلویزیون های اولد موجود در بازار است.

کمپانی BOE در حال حاضر مشغول به تولید پنل های اولد کوچک و سایز متوسط است و تصور می شود که در صف تولید کننده های صفحه نمایشگر مک بوک و آیپد های جدید اپل است.

عنوان رهبر تولید کننده پنل های اولد در حال حاضر متعلق به ال جی دیسپلی است که به شرکت های زیادی مانند سونی، پاناسونیک، ویزیو و …. پنل می فروشد.

احتمال عرضه تلویزیون های اولد 4K ارزان قیمت / رقیب جدید ال جی وارد میدان شد!

رقیب کره ای ال جی یعنی سامسونگ الکترونیک نیز به تازگی به حوزه تولید پنل های اولد وارد شده و محصولات خود را با عنوان QD-OLED به بازار عرضه می کند اما تکنولوژی ساخت این پنل ها بسیار پیشرفته بوده و نمی تواند در رقابت با پنل های معمولی اولد ال جی قرار بگیرد.

تولیدکننده های نوظهور چینی که در زمینه تولید ال سی دی ارزان فعالیت می کنند دو شرکت ال جی و سامسونگ را مجبور کردند تا بر روی ساخت پنل های اولد تمرکز کنند. ورود یک بازیکن جدید به بازار تلویزیون های اولد حاکی از آن است که رقابت در این حوزه شدت گرفته و شرکت های ال جی و BOE برای جذب برندهایی مانند سونی مجبور هستند تا محصولات خود را با قیمت رقابتی عرضه کنند.

ال جی دیسپلی تنها بازیکن این میدان بود که با ساخت تلویزیون های اولد با کیفیت تصاویر بالا و همچنین تولید انبوه آن ها توانست انقلابی در بازار تلویزیون ایجاد کند اما با ظهور یک تولید کننده چینی به نظر می رسد که قیمت تلویزیون های اولد کاهش پیدا کرده و در نتیجه تقاضا بسیار بالا رود.

شرکت BOE یکی از تامین کننده های کلیدی برند اپل به شمار می رود و سابقه بسیاری در زمینه تولید انبوه دارد و تنها سوالی که پیش می آید این است که آیا کیفیت محصولات این برند چینی به اندازه مدل های ال جی است؟

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 26 تیر 1401 در 10:58 ق.ظ

    کلا فناوریَ AMLED در پنل های ساخت شرکت BOE که رکودرار تیراژ تولید پنل در دنیاست با فناوری OLED پنل های شرکت LG DISPLAY متفاوت است در حقیقت ال جی با ترکیب فناوری تحریک فسفر در کنار دیودهای ارگانیک ساتع کننده نور یعنی همان فناوری که در لامپ های LED با نور سفید وجود دارد و اضافه کردن نور سفید درخشان به پیکسلهای فرعی وظیفه تولید نورسفید را از دوش پیکسل های ابی برداشته و یاعث افزایش چشمگیر عمر پنل تلوزیون گردیده است به نحوی گه هم اکنون نزدیک به 35 برند جهانی مانند سونی و پاناسونیک و توشیا و جی وی سی و ویزیو و گروندیک و وستل و فیلپس و …. با خرید پنل های ال جی مبادرت به تولید تلوزیونهای OLED می نمایند در حال حاضر تنها تلوزیون تولید داخل کشور دارای پنل AMOLED ساخت شرکت BOE چین تلوزیون دوو ساخت گروه صنعتی انتخاب مدل K7000U است نمونه داخل ویترین این مدل را از نزدیک دیدخ ام کیفیت تصویری ان در حد تلوزیونهای معموای LED است و از نظر کیفیت با تلوزیون 65 اینچ منحنی دوو گه چند سال پیش با پنل ال جی تولید شده بود قابل قیاس نیست اما قطعا قیمت ارزان و امکان تولید تلوزیون با ضخامت بسیار کم از محاسن این پنل میباشد .

    • بهنام وحیدی | 26 تیر 1401 در 2:57 ب.ظ

      سلام و ارادت. ممنونم بابت نظرات تخصصی که ارسال میکنید. بهتون ایمیل زدم، لطفا با من تماس بگیرید. بنده بهنام وحیدی؛ سردبیر ال کا ایران هستم
      09124852208