افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار/تولیدکنندگان لوازم خانگی خودزنی کردند
اخبار لوازم خانگی

شهر لوازم خانگی موظف به بازگرداندن پول مشتری بود/ تخلف فروشگاه‌ها قابل پیگیری قانونی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته خبری در خصوص تخلف شهر لوازم خانگی به دلیل پس ندادن پول مشتری بعد ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته خبری در خصوص تخلف شهر لوازم خانگی به دلیل پس ندادن پول مشتری بعد از درخواست فسخ معامله توسط مشتری، منتشر شد که با واکنش رئیس اتحادیه لوازم خانگی همراه بود.

ماجرا از این قرار بود که یکی از مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی پس از واریز پیش پرداخت برای خرید اقساطی، از خرید کالا منصرف و درخواست عو‌دت وجه واریزی را داشت اما شهر لوازم خانگی از برگرداندن پول مشتری خودداری کرد.

 بر اساس گفته مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی، این فروشگاه پول مشتری را در شرایط انصراف از خرید پس نخواهد داد و این یک تخلف آشکار شهر لوازم خانگی است

این مشتری ناراضی گفته بود که پیش پرداختی برای خرید اقساطی یک عدد ماشین لباسشویی به شهر لوازم خانگی پرداخت کردیم اما برای تهیه چک های اقساط به مشکل برخورد کرده و حدودا ۲۰ روز بعد برگه های چک را به فروشگاه شهر لوازم خانگی رساندیم. فروشنده اعلام کرد که از موعد مقرر گذشته و قیمت کالا افزایش یافته است. در نتیجه باید قیمت چک ها تغییر کند. این مشتری ناراضی شهر لوازم خانگی درخواست فسخ قرارداد و عودت پیش پرداخت را کرد که شهر لوازم خانگی قبول نکرده و گفت به اندازه پولی که داده اید یک کالا بردارید. نمی توانیم پولتان را پس بدهیم.

شهر لوازم خانگی موظف به بازگرداندن پول مشتری بود/ تخلف فروشگاه‌ها قابل پیگیری قانونی است

در همین رابطه رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران به «ال کا ایران» گفت : شهر لوازم خانگی در این مورد تخلف کرده است چرا که بر اساس قانون سازمان حمایت، وجه واریز شده توسط مشتری، باید تمام و کمال به حساب مشتری بازگردانده شود.

اکبر پازوکی در ادامه گفت : شهر لوازم خانگی یک فروشگاه است که مجوز کسب و کارش را از اتحادیه لوازم خانگی تهران گرفته و باید طبق قانون رفتار کند.

وی افزود : شهر لوازم خانگی به دلیل پس ندادن پول تخلف کرده است و مشتری میتوانست با ثبت شکایت، به راحتی پول خودرا پس بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی مشتریان شهر لوازم خانگی از خدمات این مدیامارکت ایرانی

پازوکی ادامه داد : قوانین سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای همه است. ماشین‌لباسشویی و یا هر محصول خانگی دیگر که یک کالای بهداشتی نیست که فروشنده نتواند پس بگیرد و پول مشتری را عودت ندهد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت : کالای لوازم خانگی نیاز به نصب دارد، پس اگر مشتری درخواست فسخ قرارداد بدهد، فروشنده به راحتی میتواند متوجه شود که این کالا استفاده شده یا خیر.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، قوانین فوق مربوط به کالای خریداری شده است، یعنی اینکه خریدار کالا را ببرد و اگر کالا را مصرف نکرده و یا حتی پس از استفاده متوجه معیوب بودن کالا شده، فروشگاه موظف است پول مشتری را برگرداند و این قانون مصوبه سازمان حمایت است.

در مورد عنوان شده خریدار ماشین لباسشویی را از شهر لوازم خانگی خارج نکرده بود. فقط پیش‌پرداخت را به فروشگاه داده و برای تهیه چک از شهر لوازم خانگی خارج شده است. اینکه در این شرایط نیز پول مشتری پس داده نشده نشان از عدم نظارت بر این نوع فروشگاه ها داشته و باید هرچه سریعتر این مشکلات بررسی شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟