۱۰۰ درصد لوازم خانگی تولید
اخبار لوازم خانگی

قانون درج شناسه و کد رهگیری موفق بوده است/ رشد 5 برابری تولید لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،«حمیدرضا دهقانی نیا» با اشاره به نامه دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،«حمیدرضا دهقانی نیا» با اشاره به نامه دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری مبنی بر ناکارآمدی قانون درج شناسه و کد رهگیری در این بخش، اظهار داشت: این مصوبه، ابزاری را فراهم کرد تا پیگیری کالاها در سطح عرضه با زیرساخت فنی سامانه‌ها قابل دسترس شود و برای کالاهایی مانند تلفن همراه، لوازم خانگی و پوشاک اجرا شده که موفق هم بوده است.

وی افزود: بر همین اساس خواسته این انجمن مبنی بر تغییر قانون درج شناسه و کد رهگیری منطقی نیست، زیرا قانون‌گذار با لحاظ تمام جوانب،‌ این موضوع را ابلاغ و اجرا کرده که نتیجه مثبتی نیز به همراه داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در این نامه ادعا شده که اجرای قانون شناسه کالا و کد رهگیری برای تلویزیون بی‌نتیجه بوده است، در حالی که آمارها نشان می‌دهد روند تولید افزایش چشمگیری داشته که بیانگر مناسب بودن چرخه تولید و فروش است، زیرا با افزایش خرید، تولید نیز رشد خواهد داشت.

دهقانی نیا با بیان اینکه کالای قاچاق به عنوان یک رقیب، مانع خرید مردم و کاهش تولید می‌شود، تصریح کرد: بعد از سیاست حمایتی دولت از تولید لوازم خانگی، این صنعت رشد پنج برابری در تولید داشت و محصولات تولیدی ایرانی با کیفیت از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۷ به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید ۱۸میلیون دستگاه لوازم خانگی برای سال ۱۴۰۱ است که تمام این روند کاهش قاچاق را نشان می‌دهد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بعد از سیاست حمایتی دولت طی چند سال اخیر از تولید،  صنعت رشد پنج برابری تولید لوازم خانگی داشت، به گونه‌ای که بتواند حداکثر نیاز بازار را تامین کند.

رشد تولید لوازم خانگی در سال جاری

استقبال از تولید لوازم خانگی ایران در ارمنستان

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ با توجه به صدور شناسه کالا در سال گذشته برای تولید یک میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه لوازم صوتی و تصویری بود که در پنج ماهه نخست امسال به بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه تولید دست یافته‌ایم که این آمار در کشور بی نظیر است.

دهقانی نیا با تاکید بر اینکه قانون صدور شناسه و کد رهگیری برای کالاها تغییر نمی‌کند، زیرا از همین طریق کشور توانست تولید داخلی را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: این روند ابزار استعلام کالا را برای تولیدکننده، بازرس و مردم فراهم کرده است تا اصالت کالا در همه مراحل قابل احصا باشد و بتوانیم با قاچاق کالا در سطح عرضه برخورد کنیم.

قاچاق لوازم خانگی به کمتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید

قاچاق لوازم خانگی

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیاست‌گذاری لازم برای مبارزه با این پدیده را انجام داده و امکان برای ضابطان قانون فراهم است تا با قاچاق برخورد قانونی کنند و در این زمینه پیگیری‌های لازم نیز انجام شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر همین اساس قاچاق لوازم خانگی از ۲ میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار به کمتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که این مهم از طریق مسیر اجرای اخذ کد رهگیری ممکن شده است.

به گزارش ایرنا، دهقانی نیا تصریح کرد: در نامه انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری نوشته شده که کالای قاچاق به دلیل اینکه شامل مالیات و حقوق گمرکی نمی‌شود، ۳۰ درصد ارزان‌تر از کالای تولید داخل است. این موضوع قابل تایید نیست، زیرا در این صورت تولید لوازم خانگی نمی‌توانست افزایش پیدا کند و در بازار مشتری از کالای ارزان‌تر استقبال می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟