برنامه ای برای لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی نداریم/حمایت از صنعت باید سمت و سوی تازه‌ای بگیرد
اخبار لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی آزاد نمی شود /حمایت از صنعت باید سمت و سوی تازه‌ای بگیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صمت در نشست صبح امروز (دوشنبه 14 شهریور 1401) با تاکید بر این که ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صمت در نشست صبح امروز (دوشنبه 14 شهریور 1401) با تاکید بر این که واردات لوازم خانگی آزاد نمی شود ، عنوان کرد: حمایت از صنعت لوازم خانگی باید سمت و سوی تازه‌ای بگیرد.

امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران در خصوص نگرانی تولید کنندگان لوازم خانگی از عدم حمایت وزارت صنعت عنوان کرد: این نگرانی بی پایه و اساس است و هیچ وقت سیاست های دولت و وزارت صمت در جهت تهدید یک صنعت داخلی نبوده و نیست.

 

وی با تاکید بر این که صحبت های اخیر بنده در راستای واردات لوازم خانگی به معنای آزاد سازی نبوده، گفت: حمایت از صنعت لوازم خانگی باید سمت و سو تازه ای بگیرد و در واقع در هر مقطعی برای حمایت از این صنعت باید از یک سری ابزار استفاده کرد. به طور مثال واردات خودرو با هدف انتقال فناوری صورت گرفته و نمی توان با ممنوعیت واردات تا ابد از یک صنعت حمایت کرد.

امید قالیباف عنوان کرد: برنامه ای برای لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی نداریم و صحبت های اخیر بنده مغایرتی با وزیر صنعت ندارد.

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر این که موضوع آزادسازی واردات لوازم خانگی صحت ندارد، عنوان کرد: صحبت های بنده در خصوص واردات نباید به معنای آزادسازی تلقی شود و من تنها الزامات آن را مطرح کردم و هنوز تصمیمی برای واردات لوازم خانگی گرفته نشده است.

وی افزود: جنس حمایت های دولت و وزارت صنعت باید با توجه به بلوغ صنعت متفاوت شود و در حال حاضر برنامه ای برای لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی نداریم.

پیش‌تر سخنگوی وزارت صمت در خصوص آزادسازی واردات لوازم خانگی اعلام کرده بود که تیراژ تولید محصولات لوازم خانگی به حد مطلوبی رسیده و بعد از این، حمایت از این صنعت باید سمت و سوی تازه‌ای به‌خود بگیرد تا اتفاقی که با ممنوعیت واردات خودرو رخ داد، برای لوازم خانگی تکرار نشود.

امید قالیباف پیش از این گفته بود که اگر  وزارت صنعت درباره آزادسازی واردات لوازم خانگی به جمع‌بندی نهایی برسد، تصمیمش بلافاصله از قابلیت اجرا برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟