نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC
آموزش

نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مطمئنا نام فیلتر هپا در جاروبرقی به گوش شما خورده است اما استفاده از آن چه ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مطمئنا نام فیلتر هپا در جاروبرقی به گوش شما خورده است اما استفاده از آن چه فایده ای دارد؟ در این بخش با پرداختن به نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC از مزیت های این فیلتر و کاربرد آن خواهیم گفت.

نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC

همان طو که می دانید جاروبرقی یکی از وسایل مهم و ضروری هر خانه تلقی می شود که وظیفه نظافت و تمیزکاری بر دوش آن است اما موضوعی که اهمیت بیشتری دارد؟ خریدی مدل با کیفیت و دارای امکانات است. فیلتر هپا یکی از مواردی است که رابطه مستقیم با سلامتی افراد دارد. آشنایی با نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC به شما کمک می کند تا اهمیت آن را بیشتر متوجه شوید.

پاکشوما یک تولید کننده لوازم خانگی ایرانی است که طیف گسترده ای از انواع محصولات نظیر لباسشویی، ظرفشویی و یخچال فریزر را در اختیار مشتریان قرار می دهد

فیلتر هپا در جاروبرقی چه عملکردی دارد؟

نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC

سیستم فیلتراسیون یکی از مهمترین بخش های هر جاروبرقی است که برای جمع کردن ذرات و جلوگیری از ورود آن ها به محیط کاربرد دارد.هپا در واقع یک فیلتر ایمنی بوده که نقش مهمی را در سلامتی افراد و بهداشت محیط ایفا می کند. نحوه عملکرد آن بدین گونه است که بعد از تخلیه هوای درون مخزن توسط پمپ مکش،، مواد ریز و درشت از خرطومی وارد شده و به مخزن ریخته می شوند. فیلتر HEPA وارد عمل شده و پیش از ورود این مواد به مخزن،  گرد و غبار و ذرات ریز را به دام انداخته و از بازگشت آن ها به محیط جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به پرفروش ترین جاروبرقی های بازار ایران

هپا ( HEPA) مخفف عبارت High Efficiency Particulate Air به معنای فیلتر ذرات با بازدهی بالا است که جاروبرقی های دارای این قابلیت نظیر مدل 25501PVC می توانند با جمع آوری ذرات، بهداشت و ایمنی محیط را بالا ببرند که برای افرادی که دچار آلرژی هستند کاربرد زیادی دارد.

نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC

جاروبرقی پاکشوما دارای فیلتر HEPA 13 بوده و در واقع می تواند تا 99/7 درصد از این ذرات را به دام بیاندازد. بعد از بررسی کاربرد و نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC وقت آن رسیده که در مورد نحوه نگهداری آن توضیح دهیم.

نگهداری از فیلتر هپا

نگهداری صحیح از فیلتر هپا در جاروبرقی می تواند اثر بخشی آن را دو چندان کند.نظافت مداوم یا تعویض آن براساس استانداردهایی که تعریف شده می تواند به بهبود بهداشت محیط کمک کند. از طرفی برخی از افراد با استفاده از پیش فیلترهای کربنی از گرفتگی فیلتر هپا جلوگیری می کنند.

با جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC بیشتر آشنا شوید

نقش فیلتر هپا در جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC

جاروبرقی پاکشوما مدل 25501PVC از سری دوسلدرف این شرکت به شمار می رود که با قدرت موتور 2500 وات و برچسب انرژی A++ به فروش می رسد. این مدل از نوع کیسه دار بوده و دارای 5 لیتر گنجایش است.

ویژگی های این مدل شامل فیلتر هپا 13، 7.7 کیلوگرم وزن، سیم جمع کن خودکار، کیسه ضدحساسیت قابلیت تنظیم توان، کیسه قابل تعویض و سه سری متفاوت می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 19 شهریور 1401 در 3:11 ب.ظ

    فیلترهای هپا در اکثر جاروبرقی های موجود در بازار ایران مورد استفاده است برخلاف تصور عموم این فیلترها براحتی قابل جدا شدن و شستشو را دارند و میتوان بعد از خشک شدن مجددا ورد استفاده قرار گیرد در جارو برقی های قدیمی بجای فیلتر هپا از پد اسفنجی و یا الیاف فشرده استفاده می شد در گذشته در بسته های 6 عددی پاکت جارو برقی معمولا یک عدد پد بهداشتی مخصوص همان مدلی که پاکت جاروبرقی برای ان تولید شده بود وجود داشت اما بمرور این پد ها حذف شده و بصوت ورقه ای در فروشگاه های فروشنده پاکت جاروبرقی عرضه و میتوانید براساس اندازه پدقبلی جاروبرقی بریده و جایگزین کنید با توجه به اینکه فیلترهای هپا در ابعاد مختلف برای برندهای مختلف و مدلهای مختلف تولید میشود توصیه میشود پس از خرید جاروبرقی چند عدد فیلت هپا مخصوص مدلی که خریداری کرده اید از واحد خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده خریداری تا در زمان توقف تولید ان مدل و کمیاب شدن به مشکل بر نحورید البته برای مدلهای وارداتی در ساهای قبل مشکلی وجود ندارد و برای اکثر مدلها هنوز در بازار موجود است عدم شتشوی فیلتر در دوره های سه ماهه باعث انسداد فیلتر کاهش قدرت مکش و داغ کردن و اسیب دیدن موتور می گردد معمولا تعمیرکاران محلی از فیلترهای معمولی به اندازه فیلترهای هپا برش و جایگزین می نمایند که کیفیت فیلترهای هپا را چه از نظر فیلتراسیون و چه از نظر سهولت عبورهواندارند .