آگهی جعلی فروش لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

کلاهبرداری تلگرامی با عنوان آگهی جعلی فروش لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با ایجاد گروه تلگرامی و ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با ایجاد گروه تلگرامی و آگهی جعلی فروش لوازم خانگی به قیمت نازل و دریافت بیعانه ، اقدام به کلاهبرداری در سطح کشور می نمود، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به وصول چندین فقره پرونده قضایی با موضوع سو استفاده از کارت بانکی و سیم‌کارت‌های مفقودی و یا به سرقت رفته شکات توسط افراد ناشناس و در تعاقب آن تشکیل پرونده برای مالکین ادله های فوق در برخی پلیس فتا استان های کشور، مراتب بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی‌ اولیه و تحقیقات میدانی کارشناسان در خصوص ادله های فنی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود مشخص گردید که متهم با ایجاد گروه تلگرامی و آگهی جعلی فروش لوازم خانگی نسبت به کلاهبرداری از اشخاص اقدام کرده است و نیز به گفته شکات کارت های بانکی بزه دیدگان را اکثرا در جلوی بانک از دستشان به سرقت برده و یا سیم کارتشان را گم می کردند ، که نهایتا با بررسی دوربین های مداربسته موجود و همچنین ردزنی بیشترین مسیر تردد متهم پرونده، وی را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه توسط مامورین در حین تردد این کلاهبردار در سطح شهر، او را دستگیر و سریعا به محل پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: پس از مواجهه متهم با مستندات فنی و علمی این پلیس لب به اعتراف گشوده و گفت با همکاری یکی از دوستان خود شیوه این نوع کلاهبرداری را آموخته و با تبلیغات گسترده آگهی فروش لوازم خانگی شروع به کار نموده و به سفارش دهندگان، کارت های بانکی از قبل تهیه شده را ارائه می داده و پس از دریافت مبلغی به عنوان بیعانه ، سیمکارت های خود را خاموش و یا تعویض می کرده است.

قهرمان‌طالع افزود: هموطنان عزیز در حد امکان در زمان خریدهای اینترنتی از طریق سایت ها و فروشگاه های معتبر داخلی اقدام به خرید نمایند و به هیچ وجه کارت های بانکی خود را برای برداشت مبالغ از دستگاه های خودپرداز در اختیار اشخاص غیر نگذارند و همچنین رمز کارت های بانکی را هم جوار با کارت قرار ندهند، و در صورت مفقودی سیم کارت و یا سرقت آن، بلافاصله نسبت به مسدودسازی آن اقدام نمایند.

این مقام انتظامی گفت: هموطنان گرانقدر در صورت مواجهه با این نوع کلاهبرداری ها و  می‌توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir ثبت و یا با شماره 096380 ارتباط برقرار نمایند. /تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟