راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ
فناوری

راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تصور کنید دقیقا وسط یک میدان جنگ ایستادید. سپاه دشمن بی‌رحمانه در حال قلع و قمع ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تصور کنید دقیقا وسط یک میدان جنگ ایستادید. سپاه دشمن بی‌رحمانه در حال قلع و قمع کردن است. باران تیرهای چوبی، صدای برخورد فولاد با فولاد، سوراخ شدن زره‌ها و به طور کلی مرگ شما را محاصره کرده است. شاید با خود فکر کنید زره و کلاه‌خود و اسلحه‌ی شما ضامن پیروزی و نجات شماست. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم! شما به چشم‌هایتان بیش از هرچیزی احتیاج دارید. درست دیدن یا بهتر دیدن است که شما را چون شوالیه‌ای در میدان نبرد قدرتمند می‌سازد. در دنیای بازی‌ها این نقش به عهده مانیتورهاست یا به صورت تخصصی‌تر مانیتورهای گیمینگ؛ البته تلویزیون و نمایشگرهای امروزی تا حد قابل قبولی می‌توانند نیاز گیمرها را برآورده کنند اما مانیتورهای گیمینگ با طراحی بهینه و واکنش‌پذیری بالا و رنگ‌بندی فوق‌العاده و فناوری‌هایی از این دست کاملا برای پردازش و اجرای بازی‌های کامپیوتری با گرافیک بالا و پیچیده ساخته و پرداخته شده‌اند. اما چه مانیتوری یا کدام مدل مناسب شماست؟ بله رقابت بین شرکت‌ها و برندها در این زمینه باعث شده هر سال شاهد رونمایی از محصولی جدید باشیم که این موضوع غالبا باعث سردرگمی علاقه‌مندان و اهالی بازی می‌شود یا شاید زمان زیادی برای مقایسه و انتخاب بگیرد. برای راحت‌تر شدن تصمیم‌گیری شما در ادامه چند مدل از برترین مانیتور‌های گیمینگ سامسونگ را معرفی کرده‌ایم.

مانیتور odyssey G7

راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ

اگر شما طرفدار بازی‌های اول شخص یا اصطلاحا FPS باشید قطعا محیط دید کافی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شماست و ناکافی بودن آن باعث می‌شود از رقبای خود عقب بمانید. با داشتن مانیتور اودیسه G7 این مشکل تا حد خیلی زیادی برای شما حل می‌شود. اودیسه G7 با پنل خمیده به انحنای 1000R طراحی شده تا تجربه‌ای گسترده و فراگیر از بازی را به شما ارائه دهد. این مانیتور با نرخ بروزرسانی 240 هرتز، زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای و وضوح تصویر WQHD عملکردی چشم‌نواز در به تصویر کشیدن بازی‌های ویدئویی به نمایش می‌گذارد.

این سری از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ که در دو مدل 27 و 32 اینچی عرضه شده‌اند به پنل QLED و قابلیت HDR600 مجهز شده‌اند تا ضمن پوشش طیف کاملی از رنگ‌ها، جزئیات کم‌نظیری در تاریک‌ترین و روشن‌ترین تصاویر بازی منتقل کنند.

طراحی یک چراغ نوری آبی رنگ در پشت مانیتور جلوه بسیار زیبایی به آن داده است و پشتیبانی از G-sync و همچنین Freesync آن به سازگاری بیشتر گرافیک و پنل نمایشگر کمک کرده است. پورت‌های موجود در این مانیتور شامل درگاه‌های DisplayPort، HDMI، جک هدفون و USB می‌شود.

پشتیبانی از فناوری HDR، زاویه دید 178 درجه‌ای و پوشش بیش از یک میلیارد رنگ از دیگر قابلیت‌های مانیتور اودیسه G7 سامسونگ است.

مانیتور odyssey G5

راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ

اودیسه G5 یکی دیگر از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است که با برترین قابلیت‌های این حوزه طراحی شده است. این مانیتور از وضوح تصویر WQHD بهره می‌برد تا از تماشای کوچک‌ترین جزئیات بازی لذت ببرید. اودیسه G5 با زمان واکنش‌پذیری یک میلی‌ثانیه‌ای و همچنین نرخ به‌روزرسانی 144Hz (در مدل 34 اینچی 165 هرتز) تمام اتفاقات درحال وقوع را به سرعت و کیفیت هرچه تمام‌تر نمایش می‌دهد. این مانیتور با استفاده از قابلیتAMD FreeSync Premium  از سطح عملکرد بالایی برخوردار شده است. یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول نرخ کنتراست پویای این مانیتور است که رنگ و لعاب ویژه‌ای به محیط بازی شما می‌بخشد. این مانیتور بیش از 16.7 میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند و با زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای تصویر فراگیری را به نمایش می‌گذارد. ضمن اینکه طراحی منحصربه‌فرد و مدرن اودیسه G5 به تجربه گیمینگ شما جلوه‌ای فوق‌العاده می‌بخشد.

نسبت کنتراست 2,500:1، پنل VA، تصویر بدون لرزش (flicker free)، حالت محافظ چشم (Eye Saver Mode) وEco Saving Plus  برای کاهش انرژی مصرفی از دیگر قابلیت‌های این مانیتور خیرکننده هستند.

مانیتور اودیسه G5 در سه مدل 27، 32 و 34 اینچ عرضه شده است.

مانیتور CRG5

داشتن مانیتور گیمینگ با آخرین قابلیت‌های روز آرزوی هر گیمری ا‌ست؛ اما یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هر انتخاب و خریدی، میزان بودجه مالی است که گاهی اوقات باعث می‌شود تا افراد را از داشتن محصولی با جدیدترین فناوری‌ها محروم کند. مانیتور CRG5 از مدل‌های اقتصادی مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است که با قابلیت‌‌های قابل توجه‌ای عرضه شده است.

CRG5 با نرخ به‌روزرسانی 240Hz و سازگاری با G-sync یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌هایی با گرافیک بالاست. این مانیتور 27 اینچی همانند سری Odessey دارای صفحه منحنی‌ست با این تفاوت که شعاع انحنای آن 1500 میلی‌متر است. رزولوشن تصویر شما 1,920 x 1,080 است و نسبت کنتراست 3000:1 شما را قادر می‌سازد در قسمت‌های تیره و روشن بازی نهایت جزئیات را مشاهده کنید.

زمان واکنش‌پذیری چهار میلی‌ثانیه‌ای، حالت محافظ چشم، تصویر بدون لرزش و پنل VA از دیگر قابلیت‌های این محصول است. همچنین این مانیتور از پورت‌هایHDMI  و  Displayport 1.2 و یک پورت  USB 3.0 بهره می‌برد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟