فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم
آموزش

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن فیلتر لباسشویی امری ضروری و مهم است زیرا این فیلتر علاوه بر ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن فیلتر لباسشویی امری ضروری و مهم است زیرا این فیلتر علاوه بر اینکه از بوی بد لباسشویی جلوگیری می کند بر عملکرد بهتر آن نیز تاثیر دارد و در صورتی که دچار مشکل باشد تخلیه آب به درستی انجام نمی شود. با ما همراه باشد تا پاسخ پرسش فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم ؟ را به دست آورید.

  • مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  • فیلتر لباسشویی ال جی کجاست
  • تميز كردن فیلتر ماشين لباسشويي ال جی
  • فیلتر لباسشویی پاکشوما کجاست
  • چگونه فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما را تمیز کنیم
  • نحوه تمیز کردن فیلتر لباسشویی سامسونگ
  • علت باز نشدن فیلتر لباسشویی
بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

اگر لباسشویی شما درعملکردش دچار اختلال شد و یا نشتی آب و بوی نا مطبوع در آن صورت گرفت فورا باید فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. قبل از تمیز کردن فیلتر لباسشویی آن را خاموش و دوشاخه را از پریز برق بکشید.
  2. شیر های را کاملا ببندید.
  3. پیچ های آب گرم و سرد که در قسمت پشتی ماشین لباسشویی قرار دارند را باز کنید.
  4. درپوش فیلتر را باز کنید این کار را می توانید به کمک یک کارت انجام دهید.
  5. قسمت تخلیه اضطراری لباسشویی را به قسمت بیرون هدایت کنید.
  6. از قسمت ورودی آب فیلترها را جدا کنید.
  7. فیلتر ها را برای مدتی در سرکه سیب و یا محلول های پاک کننده آهک قرار دهید و پس از آن فیلترها را بشویید و خشک کنید. در این مرحله توجه کنید ورودی های صدمه نبینند.
  8. فیلتر ها را در جای خود نصب کنید. اگر نصب به درستی صورت نگیرد مانع از عملکرد درست لباسشویی می شود و در نهایت منجر به نشتی آب می شود.
  9. در آخرین مرحله شیر های آب گرم و سرد را مجددا باز کنید.

فیلتر لباسشویی ال جی کجاست

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

فیلتر های لباسشویی ال جی به دو بخش تقسیم می شوند: بخش اول فیلترهایی که در قسمت پشتی لباسشویی قرار دارند، منظور از قسمت پشتی بخشی است که شیلنگ های ورودی آب به آن ها متصل می شوند و بخش دوم در قسمت جلو و پایین ماشین لباسشویی قرار گرفته اند.

تميز كردن فیلتر ماشين لباسشويي ال جی

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

همان طور که پیش از این اشاره کردیم فیلتر های لباسشویی ال جی به دو قسمت تقسیم می شوند و برای تمیز کردن فیلترهای جلویی ماشین لباسشویی همان مراحلی که در ابتدا توضیح دادیم را باید طی کنید.

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

در داخل فیلتر جلویی ماشین لباسشویی یک پمپ آب قرار دارد و عدم وجود فیلتر باعث ورود اشیای خارجی به داخل پمپ و در نهایت منجر به سوختن الکترو موتور آن می شود .

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

این فیلتر وظیفه جمع آوری کرک، پشم و ذرات به جا مانده در لباس را به عهده دارد. برای تمیز کردن این فیلتر مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا درب روی فیلتر را باز کنید و سپس فیلتر را به سمت چپ بچرخانید آن را به طرف بیرون بکشید تا از جای خود خارج شود.
  2. فیلتر را به خوبی بشویید و سپس آن را در جای خود قرار دهید؛ اما به این نکته توجه کنید که فیلترها در شکل های متنوعی طراحی شده اند و در دفترچه راهنما هر مدل از ماشین لباسشویی ال جی، نحوه خارج کردن آن توضیح داده شده است.

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما را تمیز کنیم

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

در پاسخ به پرسش فیلتر لباسشویی پاکشوما کجاست باید بگوییم که لازم است به دفترچه راهنما ماشین لباسشویی پاکشوما مراجعه کنید اما معمولا در مدل های اتوماتیک و درب از جلو فیلتر تخلیه در قسمت جلو و سمت راست قرار دارد و در ماشین لباسشویی های درب از بالا این فیلتر در زیر همزن قرار گرفته است .

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

این پرسش مطرح می شود که چگونه فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما را تمیز کنیم؟ برای این کار لازم است مراحل زیر انجام شود:

  1. در ماشین لباسشویی های درب از جلو شما ابتدا باید در مستطیلی شکل را به کمک پیچ گوشتی باز کنید اما در مدل های درب از بالا درپوش را از همزن جدا کرده و دستتان را داخل شفت ببرید سپس پیچ ها را خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده تا جدا شوند و بعد فیلتر را جدا کنید
  2. در این مرحله ابتدا پرزهای روی فیلتر را جدا کنید. سپس، آن ها را به مدت 10 دقیقه در محلول آب گرم و ماده شوینده قرار دهید.
  3. به کمک برس یا مسواک آلودگی را از روی فیلتر پاک کنید. اگر آلودگی های فیلتر بیش از اندازه و یا دچار شکستگی و آسیب دیدگی شده بود برای تعویض آن اقدام کنید
  4. بعد از خشک کردن فیلتر آن را در جای خود قرار دهید و درب آن را محکم ببندید
  5. برای ماشین لباس شویی درب از بالا نیز پس از قرار فیلتر پیچ های آن را سفت کنید و سپس درپوش همزمان را ببندید

نحوه تمیز کردن فیلتر لباس شویی سامسونگ

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

برای تمیز کردن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی سامسونگ در ابتدا باید لباسشویی را از برق بکشید و شیر آب را ببندید. سپس؛ با باز کردن پیچ شلنگ ورودی را از محفظه ماشین جدا کنید اکنون فیلتر را مشاهده می کنید، آن را به کمک یک انبردست بیرون بکشید. در آخرین مرحله فیلتر را شسشتو دهید و پس از خشک کردن در جای خود نصب کنید.

برای تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ ابتدا در صفحه مستطیلی شکل را باز کنید فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جدا شود برای باقی مراحل همان طور که قبل توضیح دادیم از مسواک و ماده شوینده برای تمیز کردن جرم ها و رسوبات استفاده کنید و در آخرین مرحله آن را در جای خود نصب کنید.

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

در مواردی ممکن است فیلتر لباسشویی قابل تخلیه و جداسازی نباشد در این مواقع معمولا زمان زیادی از تمیز کردن فیلتر لباسشویی گذشته که قطعه به محفظه چسبیده یا آنقدر سنگین شده که قادر به جدا کردن نمی باشد. در این مواقع باید پمپ را خلرج کنید.

مراحل باز کردن پمپ لباسشویی به شرح زیر است:

  1. دستگاه را از برق جدا کنید.
  2. پیچ ها را شل کنید و آن را از پمپ جدا کنید.
  3. پمپ را به همراه فیلتر جدا کنید.

فیلتر لباسشویی را چگونه تمیز کنیم

اما اگر با باز کردن پمپ هم، موفق به خارج کردن فیلتر نشدید شما باید از یک فرد حرفه ای که در تعمیر لباسشویی مهارت دارد کمک بگیرید. چون هر گونه فشاری که به آن وارد شود ممکن باعث بروز آسیب جدی به آن شود و درب باز نشود.

لازم به ذکر است که قبل از باز کردن در فیلتر ماشین لباسشویی فرش ها را جمع کنید زیرا امکان دارد با باز کردن در فیلتر شاهد ریختن آب روی زمین باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟