معنی synthetic در لباسشویی
آموزش

معنی synthetic در لباسشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر شما از آن دسته افراد هستید که به جزئیات توجه می کنید قطعا به نوشته های ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر شما از آن دسته افراد هستید که به جزئیات توجه می کنید قطعا به نوشته های روی لباسشویی تان نیز دقت کرده اید اما نمیدانید که هر نوشته چه معنایی دارد و میخواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید پس این مطلب را از دست ندهید. روی هر لباس شویی علاوه بر آن تنظیماتی که به طور روتین از آن استفاده می کنید کلمات، اعداد و نوشته های دیگری نیز وجود دارد که هر کدام معنای خاص خودش را داشته و دانستن معنی این نوشته ها به شما کمک می کند تا بهتر از لباس شویی بهره ببرید و نتیجه بهتری از شستشوی لباس های خود داشته باشید. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معنی synthetic در لباسشویی  به موضوعات دیگری نیز بپردازیم و به طور کاملی درباره کارکرد لباسشویی و معانی کلمات روی آن صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید:

مشخصات و قیمت پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار + جدول و ویدیو

معنی synthetic و سایر عبارات روی لباس شویی

معنی synthetic در لباسشویی

قبل از این که به معنی synthetic  و دیگر‌ عبارات روی ماشین‌ لباس شویی بپردازیم خوب است درباره نحوه عملکرد این دستگاه پرکاربرد بدانید.

به طور کلی کار کردن با ماشین‌ لباس شویی بسیار ساده است. در مجموع کاری که انجام می دهید لباس ها را داخل ماشین ریخته و بعد شوینده را در دریچه مخصوص میریزید و در نهایت آن را روشن می کنید اما قطعا برخی مواقع برای شما نیز پیش آمده که پس از شستشوی ماشین لباسشویی لباس ها به اندازه کافی تمیز نشده اند و یا کیفیت لباس ها تغییر کرده است.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که برای هر لباسی ماشین را روی چه برنامه ای تنظیم کنید تا به خوبی عمل شستشو لباس ها انجام شود.

عواملی مانند ظرفیت لباسشویی، دمای آب، زمان شستشو از مواردی هستند که باید درباره آن ها به خوبی بدانید. معمولا روش  کلی لباسشویی به این شکل است که بعد از اینکه لباس در ماشین لباسشویی قرار گرفت،  دستگاه با آب پر‌ می ‌شود و لباس ‌ها در دیگ شستشو داده می شود، ماشین لباسشویی آب را تخلیه‌ می‌کند و سپس لباس‌ ها‌ می ‌چرخند تا بیشتر آب از آن حذف شود سپس  دوباره پر‌ می‌ شود و لباس‌ ها بیشتر به هم زده‌ می‌ شوند تا مواد صابونی از آن شسته شود. دوباره این مواد تخلیه شده  و‌ می‌ چرخد.

ماشین لباسشویی دو تشت فولادی دارد، تشت داخلی که لباس‌ها را نگه‌ می‌ دارد و یک هم زن که در وسط آن قرار گرفته و اطراف آن با سوراخ ‌هایی پر شده است.

تشت خارجی که آب ‌بندی شده است به بدنه ماشین لباسشویی پیچ شده است. به خاطر اینکه تشت داخلی در طی چرخه شستشو‌ می ‌لرزد، به روشی سوار شده است که این امکان را‌ می‌ دهد تا بدون کوبیدن به قسمت ‌های دیگر ماشین حرکت کنند.

تشت داخلی به جعبه دنده ای متصل شده که به چارچوب فلزی سیاهی وصل شده است.

چگونه ماشین لباسشویی کار می کند؟

معنی synthetic در لباسشویی

ماشین لباسشویی ها به لطف تولید کنندگان انواع متفاوتی دارند اما  ‌روش کازی برای همه ی آن ها یکسان بوده و آن هم سیستم کنترل دستگاه شامل زمان سنج، صفحه کنترل، انتخاب میزان ظرفیت ( کلید فشار)، انتخاب دمای آب و کلید دریچه دستگاه‌ می ‌باشد.

سیستم مکانیکی از موتور، برنامه، چنگ زدن، مخزن شستشوی داخلی و خارجی، سیستم تعلیق، هم زن، لوله ها، دریچه آب و رابط موتور یا تسمه تشکیل شده است.

ماشین لباسشویی با وارد کردن آب و ماده شوینده در تار و پود لباس‌ ها آنها را تمیز‌ می ‌کند. عملکرد با با فشار وارد کردن آب ترکیب شده با ماده شوینده در میان تار و پود لباس ‌ها، باعث‌ می ‌شود این ماده شوینده به صورت شیمیایی آلودگی فرو رفته در لباس‌ ها را از تار و پود آن جدا کند.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی

معنی synthetic در لباسشویی

معنیsynthetic  و دیگر کلمات مانند معنی eco  و یا معنی cotton  و… در ادامه این مطلب گفته می شود همانطور که گفتیم روی هر ماشین لباسشویی کلماتی هستند که اگر معانی آن ها را بدانیم از لباسشویی به روش های بهتری می توانیم استفاده کنیم.

معنی Cotton به فارسیلباس‌های پنبه‌ای
معنی Cotton eco به فارسیلباس‌های پنبه‌ای با صرفه‌جویی انرژی
معنی Synthetic به فارسیلباس‌های معمولی (مصنوعی)
معنی Delicate به فارسیلباس‌های حریر و ظریف
معنی Wool به فارسیلباس‌های پشمی و نخی
معنی Hand wash به فارسیلباس‌های ظریف مانند شستشوی دستی
معنی Hand wash به فارسیلباس‌های ظریف مانند شستشوی دستی
معنی Quick 30 به فارسیشستشوی سریع در ۳۰ دقیقه
معنی Rinse +Spin به فارسیآب‌کشی و خشک کن
معنی Drain به فارسیفقط تخلیه
معنی Pre Wash به فارسیشستشوی اولیه برای خیس کردن لباس‌ها
معنی Rinse+ به فارسییک بار آب‌کشی اضافه
معنی Crease Care به فارسیضد چروک برای اتوکشی آسان
معنی Pre Wash به فارسیشستشوی اولیه برای خیس کردن لباس‌ها
معنی Rinse+ به فارسییک بار آب‌کشی اضافه
معنی Crease Care به فارسیضد چروک برای اتوکشی آسان
معنی Souk به فارسیزمان اضافه برای لباس کثیف تر – خیساندن لباس
معنی Duvet به فارسیلباس‌های مخمل
معنی Refresh به فارسیشستشو با بخار فقط برای ۳ تکه لباس
معنی Time Save به فارسیصرفه‌جویی در زمان
معنی Time Save به فارسیصرفه‌جویی در زمان
معنی Skin Care به فارسیلباس‌های که با پوست مستقیما در تماس می‌باشند
معنی Easy Care به فارسیضد چروک برای اتوکشی آسان
معنی Black Care به فارسیلباس‌های مشکی
معنی blanket به فارسیپتو یا لباس‌ها یا پارچه‌های ضخیم
معنی Favorit به فارسیقابل برنامه‌ریزی برای استفاده دلخواه مشتری
معنی Mix به فارسیلباس‌های مخلوط
معنی Alergy Care به فارسیشستشوی ضد الرژی
معنی Silent Wash به فارسیشستشوی بدون صدا
معنی Intensive به فارسیشستشوی متمرکز برای لباس کثیف
معنی Time Delay به فارسیتاخیر در شروع کار ماشین
معنی Intensive به فارسیشستشویی متمرکز برای لباس‌های کثیف
معنی Spine به فارسیمعنی spin = خشک کردن، خشک کن
معنی Rinse hold به فارسیتوقف در زمان آب‌کشی تا انتخاب کاربر
معنی Medic rinse به فارسیجهت بهره‌گیری بهتر در زمان آب‌کشی
معنی Bio care به فارسیشستشوی لباس لکه‌دار
معنی Temp به فارسیتغییر دما
معنی Wash +Dry به فارسیشستشو و خشک کن
معنی Boiling care به فارسیلباس بیمار شستشو با بالاترین دما
معنی Bed cover به فارسیشستشوی رو تختی و تکه‌های بزرگ
معنی Bulky به فارسیشستشوی تکه‌های بزرگ
معنی Dark wash به فارسیلباس‌های تیره
معنی Sports wear به فارسیلباس‌های ورزشی
معنی Steam wear به فارسیشستشو با بخار
معنی Rinse++ به فارسیدو بار آب‌کشی اضافه
معنی No spin به فارسیبدون خشک کن
معنی Wash +Dry به فارسیشستشو و خشک کن
معنی Dry Only به فارسیخشک کن تنها
معنی Cupboard dry به فارسیخشک کردن پارچه‌های کتان و نخی
معنی Iron Dry به فارسیپارچه نخی کتان آماده برای اتو کشی
معنی Low temp به فارسیمناسب برای لباس‌های بدون نیاز به اتو
معنی Eco dry به فارسیخشک کردن اقتصادی
معنی fading clothes به فارسیمحو رنگ لباس

 

معنی synthetic  در لباسشویی ال جی

معنی synthetic در لباسشویی

معنی کلمات معمولا در تمام ماشین لباسشویی ها به یک معنا هستند در واقع نمی توان گفت که معنی synthetics در لباسشویی سامسونگ با معنی synthetic در لباسشویی دوو یا هر برند دیگری متفاوت است اما اگر به طور واضح تری بخواهیم درباره معنی این کلمه صحبت کنیم باید بگوییم که در لباسشویی ال جی و یا هر برند دیگری منظور از کلمه synthetic  لباس هایی است که الیاف آن ها مصنوعی است در واقع یعنی پارچه های مصنوعی پارچه هایی هستند که در کارخانه ها با استفاده از سنتز شیمیایی تولید می شوند.

اینها عبارتند از نایلون، پلی استر، پلی وینیل کلراید (PVC) و ابریشم مصنوعی. الیاف مصنوعی از اتصال مونومرها به پلیمرها، با فرآیند پلیمریزاسیون ساخته می شوند. البته روی ماشین لباسشویی ال جی کلماتی مانند wool، delicate  و cotton   را نیز مشاهده می کنید که هر کدام برای شستشوی انواع لباس های پشمی، نخی و حریر هستند.

Cotton

لباس‌های نخی و کتانی:هر وقت در کنار این شکل برنامه هایی دیگر با درجه آب مختلف مانند *، ۴۰، ۶۰، ۹۰ وجود داشت به معنی شستشوی نرمال با آب سرد، شستشوی نرمال با آب ۴۰ درجه، ۶۰ و ۹۰ درجه است.

Woolبرنامه لباس پشمی

لباس‌ های پشمی و بافتنی: معمولا این برنامه از پیش‌ فرض روی ۳۰ یا ۴۰ درجه تعیین شده دمای بیشتر به این نوع جنس آسیب می زند.

delicate برنامه ظریف

delicate برنامه ظریف

لباس‌های حریر و ظریف: این برنامه از پیش فرض روی ۳۰ درجه تعیین شده دمای بیشتر به این نوع جنس آسیب می ‌رساند. از این برنامه برای شستشوی پرده می ‌توانید استفاده کنید

برنامه شستشوی دستی

تیشرت‌های ظریف: این برنامه برای لباس‌ها و تی‌ شرت‌ های مهم شما طراحی شده که نمی ‌خواهید شکل و رنگ آن‌ ها عوض شود. این شستشو فقط با آب سرد طراحی شده است.

در نتیجه استفاده از تنظیمات synthetic  برای  لباس های روزانه می تواند انتخاب مناسبی باشد اما از سایر تنظیمات با توجه به جنس پارچه لباس می توانید استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟