آموزش

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در مطلب راهنمای خرید میوه خشک کن به شما اطلاعاتی ارائه می دهیم تا هر آنچه ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در مطلب راهنمای خرید میوه خشک کن به شما اطلاعاتی ارائه می دهیم تا هر آنچه لازم است درباره این محصول و خرید بهترین نوع آن با توجه به بودجه خود بدانید.

میوه ها یکی‌ از آن خوراکی هایی هستند که همه به آن ها علاقه دارند و حتما شما هم در طول روز از آن ها در برنامه غذایی تان استفاده می‌ کنید. معمولا افرادی که به سلامت جسمی خود اهمیت‌زیادی می دهند و یا افرادی که همیشه اهل رژیم و ورزش هستند تاثیر خوردن انواع میوه ها را نیز می دانند. حال برخی اوقات برای همه ی ما پیش آمده که هوس میوه ای را کرده ایم که فصلش تمام شده پس به دنبال میوه خشک شده میرویم اما این روز ها خرید دائمی میوه خشک قطعا مقرون به صرفه نیست اما‌از طرفی علاقه مندان به میوه خشک شده بسیار زیادند و قطعا مشاهده کردید که در هر کافی شاپ یا خانه ای میتوانید از این میوه ها به عنوان یک تنقلات سالم و خوشمزه مصرف کنید.

در این بخش می خوانید:

  • آیا از میوه خشک کن استفاده ی دیگری نیز می توان کرد؟
  • میوه خشک کن چرخشی بهتره یا ثابت
  • مشخصات و قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی

 میوه خشک کن چگونه کار می کند؟

 راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

همانطور که گفتیم میوه خشک شده یکی از تنقلات پر طرفداری است که در هر زمان و مکانی می توانید از آن به عنوان یک میان وعده و یا حتی پذیرایی از مهمان و هم چنین کافه ها استفاده کنید اما در این مطلب می خواهیم درباره راهنمای خرید میوه خشک کن صحبت کنیم تا از این به بعد خودتان در خانه آن‌ را درست کنید آن هم با هر میوه ای که دوست دارید.

روش های قدیمی برای خشک کردن میوه ها هم‌ زمان بر بوده و هم در برخی موارد میوه ها کپک می زنند و یا ماندگاری کافی را ندارند اما با استفاده از یک دستگاه خانگی‌ میوه خشک کن می توانید این کار را به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. در این مطلب به موضوعاتی نظیر قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی، روش کارکرد میوه خشک کن، میوه خشک کن خانگی استیل  و هم چنین معرفی برند های مختلف این محصول می پردازیم پس حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا هر آنچه به عنوان راهنمای خرید میوه خشک کن خانگی لازم است را بدانید.

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

بسیاری از افراد توقع دارند کاری که دستگاه میوه خشک کن انجام می دهد را بتوانند با فر حاصل کنند اما باید بدانید میوه خشک کن برای خشک کردن میوه ها از یک فن و المنت استفاده می کند که سبب خشک شدن آب میان بافتی میوه می شود.

خوب است بدانید که اکثر میوه ها و سبزیجات بین ۲ تا ۹۰ درصد آب داخل خود دارند که همین امر سبب خرابی و یا فاسد شدن و کپک زدن آن ها می شود به همین دلیل ممکن است روش های خانگی مناسب برای خشک کردن میوه ها نباشند و به جای آن استفاده از دستگاه میوه خشک کن ایده ی بهتری باشد.

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

زیرا همانطور که گفتیم این دستگاه به کمک المنت گرما تولید می کند و از طریق فن آن را پخش می کند و به خوبی آب میوه ها خشک می کند حال اگر بخواهید این کار را با فر انجام دهید باید بدانید که آن ها  قادر به تولید گرمای با مختصات لازم برای خشک‌ کردن مواد غذایی نیستند و نقاط غیر هم ‌دما ایجاد می‌ کنند.

ضمن اینکه گستره دمایی اغلب فرها برای خشک ‌کردن بیشتر انواع میوه‌ها و سایر مواد غذایی زیادی داغ است و وقتی هم که دما از حد لازم بالاتر باشد، مواد غذایی به‌جای خشک ‌شدن می‌ پزند و درنتیجه بخش قابل‌ توجهی از طعم و مواد مغذی‌شان از دست می‌رود، ضمنا دستگاه‌های خشک‌ کن مواد غذایی از لحاظ مصرف برق هم در مقایسه با فر برتری دارند.

آیا از میوه خشک کن استفاده ی دیگری نیز می توان کرد؟

 

هنگامی که قصد خرید محصولی را می کنید قطعا توقع کارکرد های قابل توجهی از آن دارید زیرا برای آن هزینه پرداخت می کنید. درباره دستگاه میوه خشک کن ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا می توان استفاده ی دیگری جز میوه خشک کردن از آن داشت یا نه؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دستگاه‌ های خشک‌ کن مواد غذایی علاوه‌ بر خشک ‌کردن میوه برای خشک ‌کردن سبزیجات، غلات، گوشت و حتی گُل هم کاربرد دارند. هم چنین ساخت گرانولا و لواشک های خانگی هم از دیگر کارایی های این محصول هستند.

خشک ‌کن‌ ها به‌ علاوه در تهیه تِمپه اندونزیایی (از فراورده‌های تخمیری سویا)، ناتوی ژاپنی (ناتو هم از فراورده‌های تخمیری سویا به‌ شمار می‌ رود)، ماست تازه و سایر رسپی ‌هایی که به دمای ملایم اما مداوم نیاز دارند به‌کار می‌آیند. اما دقت داشته باشید که خشک ‌کن ‌های دارای سینی گِرد بیشتر برای مواد غذایی خشک (میوه، سبزی، گوشت و امثال اینها) قابل‌استفاده‌ اند، اما خشک ‌کن ‌های دارای سینی چهارگوش برای تهیه ماست و لواشک شکل مناسب ‌تری دارند.

میوه خشک کن چرخشی بهتره یا ثابت ؟

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

در پاسخ به سوال میوه خشک کن چرخشی بهتره یا ثابت ؟ باید گفت انواع میوه خشک کن ها معمولا به دو دسته جریان افقی و جریان‌عمودی تقسیم‌ بندی می شوند که در جریان عمودی منبع تولید گرما معمولا در کف دستگاه قرار دارد و این قبیل خشک ‌کن ‌های مواد غذایی اغلب گِردند و طبقات‌ شان روی ‌هم چیده می‌شوند و درِ دستگاه هم معمولا از بالا باز می‌شود زیرا برای بیرون ‌آوردن سینی پایینی مجبور به آن که همه سینی‌های بالاتر را بردارید.

این نوع دستگاه ‌های خشک‌ کن قیمت مقرون‌ به‌ صرفه ‌تری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند اما در توزیع یکنواخت گرما به‌ پای انواع جریان افقی نمی‌ رسند. البته برای خشک ‌کردن اکثر میوه و سبزیجات جواب می‌ دهند اما برای خشک‌کردن گوشت باید کمی  سختی بکشید چون تا سینی‌ ها را چند بار در طول فرایند خشک ‌کردن جا به‌ جا نکنید نتیجه مورد نظر را نخواهید گرفت.

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

حال در نوع دیگر این دستگاه یعنی جریان افقی منبع تولید گرما  درست مثل فرهای فن‌ دار در عقب دستگاه قرار دارد. این قبیل خشک‌ کن ‌های مواد غذایی اغلب‌ طبقات کشویی دارند و درشان از پهلو باز می‌شود. پس سینی هر طبقه را می‌توانید بدون نیاز به جابه‌جایی سایر سینی‌ها بیرون بیاورید، این نوع دستگاه‌ های خشک‌ کن از انواع جریان عمودی گران‌ ترهستند اما توزیع گرمای یکنواخت‌ تری دارند و برای خشک ‌کردن گوشت از کارایی بهتری برخوردارند.

این نوع خشک‌ کن‌ ها در اندازه‌ های متنوعی از اندازه‌های کوچک رومیزی گرفته تا اندازه بزرگ ‌تر صنعتی تولید می‌شوند. برای خشک ‌کردن فراورده‌ های مایع و نیمه‌ مایع هم کاملا مناسب ‌اند. فقط اینکه به ‌نسبت انواع جریان عمودی جا گیرترند. حال که پاسخ سوال میوه خشک کن چرخشی بهتره یا ثابت ؟ را دریافت کردید بهتر است به سراغ بررسی مشخصات و قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی برویم.

مشخصات و قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

در این بخش مشخصات و قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی موجود در بازار ایران گردآوری شده است:

میوه و سبزی خشک کن گاستروبک مدل 46600

  • ابعاد ۳۴x۲۸x۲۶ سانتی‌متر
  • وزن 3 کیلوگرم
  • طول سیم ۰.۲ سانتی متر
  • توان ۲۵۰ وات

میوه خشک کن گاستروبک مدل 46600 یکی از دیگر از محصولات ارائه شده توسط شرکت گاستروبک می باشد که با طراحی زیبا و مدرن روانه بازار کرده است. این دستگاه دارای توان مصرفی 250 وات که دارای وزنی حدود 3 کیلوگرم نیز است. مهم ترین ویژگی میوه خشک کن گاستروبک مدل 46600 دارا بودن 6 طبقه، نمایشگر LED تایمر ۷۲ ساعته با خاموش شدن خودکار، تنظیم دمای متغیر از ۳۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد است. طبقات عاری از مواد شیمیایی(BPA FREE) دارای ۲ سیلیکون چهار خانه جهت خشک کردن آجیل و لواشک دارد. ازاین دستگاه برای غذاهای سالم بدون افزودنی یا مواد نگهدارنده می‌توانید استفاده کنید.

قیمت: 5 میلیون و 500 هزار تومان

میوه خشک کن متئو مدل MFD 30

  • ابعاد ۱۷.۵ × ۲۴ × ۲۶.۴ سانتی‌متر
  • وزن ۱.۵۲ گرم
  • جنس بدنه پلاستیک
  • قابلیت شست‌ وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

میوه خشک کن مدل MFD 30 محصولی کاربردی از شرکت متئو است. این محصول می‌تواند برای انواع میوه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و امکانات خوبی برای این کار دارد. میزان حرارت تولید شده توسط این محصول بین 40 تا 70 درجه قابل تنظیم است که برای میوه‌های مختلف کاربرد دارد.

قیمت: دو میلیون و 980 هزار تومان

میوه خشک کن مایر مدل MR-2929

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

  • ابعاد: ۲۵x۲۵x۳۳ سانتی‌متر
  • وزن: ۲.۸۰۰ کیلو گرم
  • توان: ۴۰۰ وات
  • جنس بدنه : پلاستیک
  • امکانات ظاهری: پایه ضد لغزش

یکی از بهترین مدل‌های میوه خشک کن موجود در بازار، میوه خشک کن مایر مدل MR-2929 است با استفاده از میوه خشک کن چرخشی مایر مدل MR-2929 و با توان موتور قدرتمند 400 واتی می‌توانید بهترین نتیجه را در کمترین زمان و انرژی مصرفی به دست بیاورید. این میوه خشک کن چرخشی مایر، دارای 5 طبقه یا سینی برای چیدن میوه‌ها و مواد غذایی است. پس از چیدن میوه‌ها دکمه استارت را فشار دهید تا میوه خشک کن با تایم پیش فرض شروع به کار کردن کند.

قیمت: یک میلیون و 950 هزار تومان

میوه خشک کن دبلیو ام اف مدل Kitc

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

  • ابعاد: ۲۹x۲۲x۲۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۳.۳ کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها: توزیع گرما با گردش هوای الکترونیکی،
  • طول سیم: ۱ سانتی متر

با دستگاه میوه خشک کن دبلیو ام اف می‌توانید انواع میوه خشک شده، قارچ خشک شده، گیاهان، چیپس سبزیجات، گوشت گاو و… با مبلغ کمی خودتان در منزل به راحتی تهیه کنید. دهیدراتور اتوماتیک با صرفه جویی در فضا و انرژی، همه چیزهایی را که می‌خواهید خشک کنید، روی شبکه یا در قالب سیلیکونی قرار دهید تا دستگاه با صرف زمان کم خشک کند.

قیمت: 8 میلیون و 625 هزار تومان

میوه خشک کن مکسی مدل FR

  • ابعاد: ۲۸x۲۸x۳۳ سانتی‌متر
  • توان: ۴۰۰ وات
  • ظرفیت :۵ طبقه

میوه خشک کن مکسی مدل FRUIT دستگاهی کارآمد برای دوست‌داران میوه‌های خشک و برگه‌های خوشمزه‌ی میوه است. این محصول علاوه‌ بر میوه‌، قابلیت خشک‌کردن سبزیجات و گل‌ها را دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید برگه‌های میوه را با اطمینان از سلامت و بهداشت کامل آن‌ها در محیط خانه‌ی خود تهیه کنید. بهترین قطر میوه برای خشک‌ کردن این دستگاه پنج میلی‌ متر است.

قیمت: یک میلیون و 550 هزار تومان

میوه خشک کن دسینی مدل 1000

راهنمای خرید میوه خشک کن و نکاتی که باید بدانید!

  • ابعاد: ۳۰x۲۹x۲۴ سانتی‌متر
  • طول سیم: نیم متر
  • توان : ۴۰۰ وات
  • جنس بدنه: پلاستیک

میوه خشک کن دسینی مدل ۱۰۰۰ از دستگاه‌های کاربردی، کارآمد و در عین حال مقرون به‌صرفه، برای خشک کردن انواع موادمصرفی قلمداد می‌گردد. کیفیت ساخت مطلوب، امکانات قابل توجه و کارایی بالا، برخی از مزایای میوه خشک کن مدل ۱۰۰۰ به حساب می‌آید. ابعاد مناسب و استاندارد این دستگاه، امکان استفاده از میوه خشک کن را بدون اشغال فضای اضافی، در دکوراسیون آشپزخانه فراهم می‌آورد.

قیمت: یک میلیون و 497 هزار تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟