نکات مهم در خرید رادیاتور
آموزش

نکات مهم در خرید رادیاتور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از رادیاتور یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های گرمایش منزل و ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از رادیاتور یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های گرمایش منزل و اداره ها، به شما می رود. مهم ترین علت محبوبیت این وسیله امنیت بالای آن نسبت به بخاری و انتشار گرما در سرتاسر محیط است. در مطلب نکات مهم در خرید رادیاتور به تمامی نکات مهم و قابل توجه اشاره خواهیم کرد

بیشتر بدانید:

کاور شوفاژ چیست ؟
  • چه پارامترهایی برای خرید یک رادیاتور باید در نظر گرفت
  • راهنمای خرید رادیاتور پره ای
  • محاسبه تعداد پره رادیاتور
  • راهنمای خرید رادیاتور پنلی
  • رادیاتور پنلی دو کنوکتور چیست؟
  • رادیاتور پنلی ایران رادیاتور
  • یونیت هیتر چیست
  • فن کویل چیست

چه پارامترهایی برای خرید یک رادیاتور باید در نظر گرفت

نکات مهم در خرید رادیاتور

اگر قصد نصب رادیاتور در محل سکونت خود را داشته باشید؛ قطعا سوال چه پارامترهایی برای خرید یک رادیاتور باید در نظر گرفت در ذهنتان پیش می آید. از مهم ترین پارامترها می توانیم به منبع گرما، متراژ، مساحت محیط و کیفیت آن اشاره کنیم.

نکات مهم در خرید رادیاتور با کیفیت:

نکات مهم در خرید رادیاتور

  1. راندمان بالا در عین حال که انرژی کمتری مصرف می کند.
  2. در فضای کم، بیشترین ضریب حرارتی را ایجاد کند.
  3. ثبات حرارتی داشته باشد به عبارتی گرمای تولید شده را برای مدت طولانی حفظ کند.
  4. با متراژ محیط و منبع گرمایشی متناسب باشد.
  5. همچنین با دکوراسیون منزل نیز متناسب اشد.
  6. استفاده از آلیاژ ضد زنگ برای لایه سطحی آن، تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد.
  7. از گارانتی اصالت و خدمات پس از فروش بی قید و شرط بهره مند باشد.

راهنمای خرید رادیاتور پره ای

نکات مهم در خرید رادیاتور

جنس آلومینیومی رادیاتورهای پره ای موجب می شود تا در برابر رسوب، زنگ زدگی، خوردگی و استهلاک مقاومت بیشتری داشته باشند. راهنمای خرید رادیاتور پره ای به شما کمک می کند تا با توجه به نکات مهم، خرید یک رادیاتور مناسب و با کیفیت را تجربه کنید.

مهم ترین نکته قابل توجه خرید رادیاتور پره ای، تعداد پره های آن است. مسلما هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد به دنبال آن قدرت گرمایش رادیاتوربه همان نسبت بالاتر می رود.

راهنمای خرید رادیاتور پره ای

رادیاتور های موجود در بازار ایران در سه نوع پنج پره، هفت پره و ده پره یافت می شوند. البته امکان افزایش پره آن ها در صورت نیاز وجود دارد. به طور کلی هر کدام از پره ها میزان حرارت مشخصی را تولید می کنند و انتخاب نوع پره های آن ها به مساحت محیطی که قصد نصب رادیاتور را دارید بستگی دارد.

رادیاتور پره ای در اندازه های شش، هفت، هشت و نه سانتی متری موجود هستند. مشخصا رادیاتور پره ای نه سانتی متری از قدرت گرمایش بیشتری نسبت به رادیاتور شش سانتی متری برخوردار است.

نکات مهم در خرید رادیاتور

از مزایای رادیاتور پره ای می توانیم به تعویض پره آن ها در صورت خرابی یا نقص اشاره کنیم. همچنین رادیاتورهای پره ای مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهند پس بسیار مناسب نصب در حمام و مکان های مرطوب هستند.

در مجموع رادیاتور پره ای اولین رادیاتوری بود که در کشور ما استفاده شد و با گذشت زمان شکل ظاهری آن ها مورد تغییر قرار گرفت.

محاسبه تعداد پره رادیاتور

نکات مهم در خرید رادیاتور

برای محاسبه تعداد پره های مورد نیاز رادیاتور پره ای ابتدا باید میزان بار حرارتی را بع دست آورید. فرمول محاسبه تعداد پره رادیاتور به شرح زیر است:

میزان بار حرارتی بار حرارتی هر متر مربع × متراژ محل نصب

سپس میزان بار حرارتی را در فرمول زیر جایگذاری کنید تا تعداد پره های مورد نیاز مشخص شود.

تعداد پره های مورد نیاز میزان بار حرارتی ÷ توان حرارتی هر پره

به طور میانگین توان حرارتی هر پره هشت سانتی متری 130 کیلوکالری است.

راهنمای خرید رادیاتور پنلی

نکات مهم در خرید رادیاتور

پس از رادیاتور پره ای به راهنمای خرید رادیاتور پنلی و نکات مهم خرید رادیاتور پنلی می رسیم. جنس رادیاتورهای پنلی از فولاد و لایه سطحی آن ها نیز از آلیاژ ضد زنگ پوشانده شده است.

با توجه به ظاهر قابل قبول رادیاتورهای پنلی استفاده آن ها در منازل مرسوم تر است. رادیاتور های پنلی از به هم پیوستن بخش های مجزا به یکدیگر تشکیل می شوند تا در نهایت به یک واحد کامل تبدیل می شوند. این بخش ها از چهل تا  دویست سانتی متری ساخته می شوند.

نکات مهم در خرید رادیاتور

جنس فولادی رادیاتورهای پنلی باعث می شود که نسبت به رادیاتورهای آلومینیومی از بازده گرمایش پایین تری برخودار شوند اما استفاده از کنوکتور در رادیاتورهای پنلی این مشکل را بهبود بخشده است.

پس در پاسخ به سوال رادیاتور پنلی دو کنوکتور چیست؟ می توانیم بگوییم رادیاتورهایی هستند که نسبت به رادیاتورهای معمولی از بازده گرمایش بالاتری برخوردارند.

رادیاتورهای فولادی تمایل بیشتری نسبت به جذب رسوب دارند از این استهلاک آن ها نیز بالاتر است. علاوه بر اینکه مخالف رادیاتورهای پره ای هستند و اگر مشکلی در آن ها رخ دهد شما باید نسبت به تعویض کل پنل قدام کنید نه فقط قسمتی از آن. یکی دیگر از مزایای رادیاتورهای پنلی به غیر از ظاهرشان قیمت کمتر آن ها نسبت به رادیاتور پره ای است.

نکات مهم در خرید رادیاتور

یا مطالعه این دو بخش به این نتیجه می رسیم که در بحث خرید رادیاتور، معیارهای شخصی شما باید لحاظ شود. به این معنی که آیا زیبایی ظاهری برای شما مهم تر است یا استهلاک و گرمایش از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

فرمول محاسبه رادیاتور پنلی با توجه به محیط نصب آن:

متراژ مناسب رادیاتور پنلی ظرفیت گرمایشی هر متر رادیاتور پنلی ÷ (130 × متراژ )

برای اتاق 30 متری طبق محاسبه زیر دو بلوک رادیاتور پنلی 120 سانت و 100 سانت کافی می باشد .

2.20 1750 ÷ (130 × 30)

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

در مطلب نکات مهم در خرید رادیاتور علاوه بر توضیح نکات به معرفی دو مدل از رادیاتور ایران رادیاتور پرداختیم.

مشخصات رادیاتور پنلی ایران رادیاتور در جدول زیر آمده است:

مدلPKKP22 1000
آکس50 سانتی متر
ارتفاع55 سانتی متر
طول100 سانتی متر
عرض12 سانتی متر
حداکثر ظرفیت حرارتی1650 کیلوکالری
وزن20 کیلوگرم

 

رادیاتور پره ای ایران رادیاتور

مدلTermo 500
آکس50 سانتی متر
ابعاد58 * 30.5 سانتی متر
تعداد پره5، 7، 10، 12، 15، 17، 20
توان خروجی145 وات
حجم آبگیری0.45 لیتر
طول هر پره6 سانتی متر
ظرفیت حرارتی125 کیلو کالری
ظرفیت گرمایشی(Btu/h)496
فاصله لوله بالا و پایین50 سانتی متر
گرما دهی126 کیلو کالری

 

یونیت هیتر چیست ؟

نکات مهم در خرید رادیاتور

یونیت هیتر چیست ؟ دستگاهی است که اصولا برای گرمایش فضاهای بزرگ مثل کارگاه ها، سوله های ورزشی و صنعتی استفاده می شود. یونیت هیتر از لوله های پرده دار  (کویل)  که به صورت مارپیچ در یک جعبه فلزی قرار دارند و یک فن که در پشت لوله های کویل جاساز شده تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که یونیت هیترها در بغضی مواقع برای سرمایش به کار می روند و روش کار آن ها به این صورت است که آب گرم یا سرد درون لوله های کویل جریان یافته و سطح لوله ها به شدت گرم یا سرد می شود.

نکات مهم در خرید رادیاتور

فن هوا با سرعت مناسب از روی لوله ها عبور می کند و به دنبال آن دمای هوا افزایش یا کاهش می یابد. در قسمت خروجی یونیت هیتر تعدادی تیغه وجود دارد که به منظور جهت دادن به هوا نصب می شوند که با دست یا به صورت اتوماتیک قابل تنظیم شدن هستند.

آبگرم توسط فضای داخل ساختمان در یک دستگاه جداگانه مانند پکیج دیواری گازسوز به یونیت هیتر منتقل می شود و آب سرد در دستگاه چیلر یا مینی چیلرو توسط لوله کشی به پمپ و یوینت هیتر منتقل می شود.

فن کویل چیست

نکات مهم در خرید رادیاتور

در پاسخ به سوال فن کویل چیست می توانیم بگوییم؛ فن کویل نوعی مبدل حرارتی است که که در فصل گرما توسط چیلر آب سرد تولید می کند و در فصل گرما آب سرد توسط  دیگ یا پکیج درون لوله های کویل جریان پیدا می کند.

هوای اتاق توسط مجموعه الکتروفن، به داخل یونیتفن کشیده شده و پس از فیلتر شدن با عبور از کویل سبب تغییر دما می شود و در نهایت جریان هوای مطبوع از طریق کانال یا حتی به صورت مستقیم درون فضای اتاق منتشر می شود.

فن کویل ها به صورت زمینی، دیواری، سقفی توکار،  سقفی کاستی، کانالی پرفشار در بازار یافت می شوند.

فن کویل زمینی

نکات مهم در خرید رادیاتور

فن کویل زمینی متداول ترین نوع فن کویل ها در گذشته بوده است. نصب ساده، هزینه پایین سرویس نگهداری، صدای کم و راندمان مناسب از جمله مزایای این دستگاه محسوب می شوند. اما مشکل قابل توجه آن اشغال فضای زیادی از فضای ساختمان می باشد و با توجه به محدود بودن متراژ ساختمان های امروزی، مسئله مهمی به شمار می رود.

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری یک سیستم روکار است و مانند فن کویل های زمینی نصب آسان و راحتی دارد. هر چند که در ظرفیت های مشابه، گران ترین سیستم به شمار می رود.

فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار از ارزان ترین فن کویل ها است که در سقف کاذب نصب می شود. با اینکه دسترسی آن ها جهت نصب و نگهداری مشکل است اما به دلیل قیمت پایینی که دارد رایج ترین دستگاه در بازار تبدیل شده است.

فن کویل دیواری

 فن کویل سقفی کاستی

تنوع طراحی فن کویل سقفی کاستی نسبت به باقی مدل ها بیشتر است. از مزایای آن می توانیم به راندمان مناسب، ظاهری زیبا و اشغال فضای کمتر نسب به باقی مدل ها اشاره کنیم. این مدل نیز مانند فن کویل سقفی توکار در سقف کاذب تعبیه می شود.

فن کویل کانالی پر فشار

فن کویل کانالی پر فشار نیز در سقف قرار می گیرد و مسیر ورود و خروج آن ها به صورت کانالی بوده و به واسطه فشار زیاد در جریان هوا، به فن کویل کانالی پر فشار شناخته می شوند. تامین ظرفیت هوادهی سنگین و امکان استفاده از هوای تازه، از ویژگی های متمایز این دستگاه است.

در مطلب نکات مهم در خرید رادیاتور علاوه بر توضیح آن، به معرفی بوینت هیتر و انواع فن کویل پرداختیم. تا با نکات کلیدی انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی آشنا شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟