سامسونگ برنده 46 جایزه نوآوری CES 2023 از انجمن فناوری مصرف‌کننده شد
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ برنده 46 جایزه نوآوری CES 2023 از انجمن فناوری مصرف‌کننده شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس، امروز اعلام کرد که 46 محصول و سرویس جدیدش موفق به دریافت ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس، امروز اعلام کرد که 46 محصول و سرویس جدیدش موفق به دریافت جوایز نوآوری (Innovation Award) در CES 2023 شده‌اند. این جوایز شامل سه نشان بخش بهترین نوآوری از انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) می‌شود. این برنامه سالانه با ارزیابی طراحی و مهندسی محصولات حوزه تکنولوژی از برجسته‌ترین محصولات و راهکارها تقدیر می‌کند.

سامسونگ در چندین دسته مورد تقدیر قرار گرفت که این مسئله تعهد شرکت را برای ارائه یک تجربه کاملا متصل و قابل شخصی‌سازی به کاربران را نشان می‌دهد و در عین حال توجه سامسونگ به چالش‌های زیست محیطی را مشخص می‌کند. حفظ محیط‌زیست در قلب تمام فعالیت‌هایی است که سامسونگ انجام می‌دهد و این باعث شده تا مصرف‌کنندگان تشویق شوند که در ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره خود به این شرکت بپیوندند و تأثیر معناداری بر محیط‌زیست داشته باشند.

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه CES 2023 روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه CES 2023

ایده‌های جسورانه جدیدی از جمله سرمایه‌گذاری روی مواد پایدار، افزایش بهره‌وری انرژی در محصولات و بازسازی و بازیافت دستگاه‌های قابل تعمیر در این حوزه به کار گرفته شد. در عین حال ردپای کربن با استفاده فراگیر از انرژی‌های تجدیدپذیر در تمام کارخانه‌های سامسونگ در ایالات متحده، اروپا و چین کاهش یافته است.

 سامسونگ برنده 46 جایزه نوآوری CES 2023 از انجمن فناوری مصرف‌کننده شد

از محصولات سامسونگ به‌عنوان برندگان جوایز نوآوری در بخش‌های تصویربرداری/عکاسی دیجیتال، تلفن‌های همراه و لوازم جانبی آن‌ها، بازی، سلامت دیجیتال، فناوری‌های پوشیدنی و نمایشگرهای ویدیویی، قطعات و لوازم جانبی وسایل صوتی و تصویری خانگی، نرم‌افزارها و برنامه‌های موبایل تقدیر شد. چندین مورد از این برگزیدگان از جمله گلکسی Z Flip4 و گلکسی Z Fold4، دارای ویژگی‌های سازگار با محیط زیست هستند. این دستگاه‌ها هر دو با تورهای ماهیگیری تغییر کاربری داده شده ساخته شده‌اند و بسته‌بندی همه محصولات پرچمدار تماما از کاغذ بازیافتی است. این شرکت عنوان درخور توجه برگزیده‌ بهترین نوآوری در دستگاه‌ها و لوازم جانبی کامپیوتر، نمایشگرهای ویدیویی، امنیت سایبری و دسته‌های حریم خصوصی شخصی را دریافت کرد.

این جوایز با حمایت انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) به عنوان میزبان و برگزار‌ کننده نمایشگاه CES اهدا می‌شود. این رویداد در سراسر جهان به عنوان صحنه‌ای جهانی برای نوآوری و تأثیرگذارترین رویداد فناوری در جهان شناخته شده است. نمایشگاه CES 2023 از 5 تا 8 ژانویه در شهر لاس وگاس آمریکا با تمرکز بر حفظ محیط‌ زیست برگزار می‌شود.

جوایز شاخص بهترین نوآوری

تراشه امنیتی سامسونگ S3B512C به عنوان برگزیده بهترین نوآوری در رده امنیت سایبری و حریم خصوصی انتخاب شد. کارت بیومتریک سامسونگ S3B512C دارای حسگر اثر انگشت، عنصر امنیتی (SE) و پردازنده ایمن (SP) روی تنها یک تراشه و همچنین امنیت پیشرفته است. ویژگی‌هایی که توسط الگوریتم اختصاصی سامسونگ در احراز هویت با اثر انگشت و فناوری ضد جعل امکان پذیر شده است. این اولین تراشه امنیتی یکپارچه در صنعت امنیت سایبری است که اطلاعات بیومتریک را از طریق حسگر اثرانگشت می‌خواند، داده‌های رمزگذاری شده را به روشی غیرقابل دستکاری ذخیره و احراز هویت می‌کند و در آخر داده‌ها را به صورتی ایمن پردازش می‌کند.

برگزیدگان برجسته جوایز نوآوری

گلکسی Z Flip4 و گلکسی Z Flip4 Bespoke Edition : نسل چهارم گوشی‌های تاشو Z Flip به عنوان بهترین گوشی برای ابراز و بیان خود، مملو از ارتقاء نوآورانه در دوربین، باتری بزرگ‌تر و حتی فرصت‌های بیشتر برای سفارشی‌سازی نسبت به نسل قبلی خود است. گلکسی Z Flip4 و Z Flip4 Bespoke Edition در دسته‌های تصویربرداری دیجیتال/عکاسی و دستگاه‌ها و لوازم جانبی موبایل برگزیده شدند. فرم فکتور Z Flip4 عملکرد منحصر به فرد دوربین مانند FlexCam را فعال می‌کند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌های خود را بدون دخالت دست مستقیما در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود گرفته و قرار دهید. همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از Quick Shot حتی بدون باز کردن گوشی خود با استفاده از صفحه نمایش خارجی عکس بگیرید. Z Flip4 Bespoke Edition سطح دیگری از سفارشی‌سازی را با رنگ‌های شیشه و گزینه‌های قاب ارائه می‌کند که شامل 75 ترکیب منحصربه‌فرد می‌شود.

گلکسی Z Fold4 : نسل چهار گوشی‌های تاشو Z Fold در دو بخش تصویربرداری/عکاسی دیجیتال، و دستگاه‌های موبایل و لوازم جانبی مورد تقدیر قرار گرفته. عملکرد برتر، دوربین ارتقایافته و طراحی نوآورانه، آن را به منبع الهام تولید نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشو تبدیل کرده است. تجربه بی‌همتای این گوشی در بازی‌های حجیم و افزایش بهره‌وری، به لطف نمایشگر اصلی 7.6 اینچی و مشخصه‌های متمایز اندروید 12L آن فراهم شده است.

گلکسی Watch5 و گلکسی Watch5 Pro : هر دو مدل گلکسی Watch5 و Watch5 Pro که در دسته‌بندی سلامت دیجیتال و فناوری پوشیدنی مورد تحسین قرار گرفته‌اند، به دلیل پایش پیشرفته سلامت، افزایش دوام و قابلیت بالای شارژ، به با امکانات‌ترین ساعت سامسونگ تا به حال، تبدیل شدند. گلکسی Watch5 Pro که برای ماجراجویی و سبک زندگی‌های حرفه‌ای طراحی شده است، به ویژگی‌های ارتقا یافته مبتنی بر جی‌پی‌اس، طولانی‌ترین عمر باتری در سری گلکسیWatch و نمایشگر توسعه‌یافته سوپر امولد (Super Amolded) که با کریستال یاقوت کبود پیشرفته محافظت می‌شود، مجهز شده است. با حسگر مدرن BioActive، کاربران سری گلکسی  Watch5 این امکان را خواهند داشت تا کامل‌ترین درک را از داده‌های مرتبط با سلامتی خود داشته باشند.

سامسونگ Wallet : کیف پول سامسونگ به عنوان یک برنامه همه کاره و نامحدود، در دسته نرم‌افزار و برنامه‌های موبایل شناخته می‌شود. این اپلیکیشن، Samsung Pass و Samsung Pay و مواردی دیگر را ترکیب می‌کند تا به کاربران گلکسی روشی جدید و ساده را برای امن نگه‌داشتن تمام لوازم دیجیتالی خود، از کارت‌های بانکی و کلیدهای دیجیتال گرفته تا کارت‌های مسافرتی، گواهینامه‌های رانندگی و شناسه‌های دانشجویی، در یک مکان ارائه دهد. با ادغام پلتفرم‌هایی مانند SmartThings و سامسونگ Knox، این برنامه یک رابط امن و پیشرفته است و دسترسی یکپارچه به موارد و اطلاعات دیجیتال مهم شما را فراهم می‌آورد.

ماشین لباسشویی Bespoke AI : محصولات شست‌و‌شوی هوشمند AI سامسونگ با طراحی خلاقانه و فناوری‌های هوش مصنوعی یکپارچه به یاد آورده می‌شوند. ماشین لباسشویی Bespoke AI با AI OptiWash در دسته‌بندی خانه هوشمند و خشک‌کن Bespoke AI با AI Optimal Dry در دسته لوازم خانگی مورد تحسین قرار گرفتند. ماشین لباسشویی Bespoke AI به طور خودکار انواع پارچه و سطوح کثیف را شناسایی می‌کند و عملکرد ماشین را بر این اساس بهینه می‌کند، در حالی که دفعات شستشو را می‌توان با برنامه SmartThings سامسونگ کنترل کرد. خشک‌کن Bespoke AI  از حسگرها و الگوریتم‌هایی برای اندازه‌گیری میزان رطوبت لباس‌ها، تنظیم زمان و دما برای بهینه‌سازی چرخه‌های خشک کردن یکپارچه استفاده می‌کند. ماشین لباسشویی Bespoke AI پاسخگوی عادات مختلف و تکرارشونده شسشتوشوی هر کاربر است و در عین حال امکان انتخاب طیف رنگی وسیعی را فراهم می‌کند تا کاربر بتواند تجربه خود را هر چه بیشتر شخصی‌سازی کند.

برنامه SmartThings Energy : این برنامه سامسونگ که در رده نرم‌افزار و برنامه‌های موبایل جای می‌گیرد، راه حلی بی‌دردسر برای مصرف‌کنندگان جهت کاهش مصرف انرژی خانه ارائه می‌کند. علاوه بر پایش مصرف انرژی، این برنامه دیدگاه‌ها و توصیه‌های عملی متناسب را بر اساس دستگاه‌های متصل به پلتفرم و الگوی استفاده آن‌ها، پیشنهاد می‌کند.

سامسونگ  PRO with Heatsink SSD 2TB 990 : به عنوان برنده جوایز نوآوری در دسته دستگاه‌ها و لوازم جانبی رایانه، سامسونگ  990 PRO با هیت سینک SSD دو ترابایتی سریع‌ترین درایو حالت جامدPCIe 4.0 (SSD) این شرکت با بالاترین بهره‌وری انرژی است. این قطعه برای کنسول بازی یا کامپیوترهای شخصی طراحی شده است و سرعت بسیار بالایی را برای بارگذاری سریع‌تر ارائه می‌کند. ترکیبی از هیت سینک، پوشش نیکل روی کنترلر و محافظ حرارتی دینامیک سامسونگ، اثرات خنک‌کننده را به حداکثر می‌رساند تا از کاهش عملکرد به دلیل گرمای بیش از حد جلوگیری کند. این درایو همچنین به چراغ‌های RGB مجهز شده است تا با هر تنظیماتی مطابقت داشته باشد.

 سامسونگ برنده 46 جایزه نوآوری CES 2023 از انجمن فناوری مصرف‌کننده شد

حافظه SSD  یک ترابایت Automotive NVMe BGA  سامسونگ : پیشرفت موفقیت‌آمیز سامسونگ به ساخت حافظه SSD  با بالاترین سرعت خواندن متوالی اطلاعات برای استفاده در اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های وسایل نقلیه منجر شده است. این دستگاه که در دسته ابزارهای سرگرمی و ایمنی خودروها جای می‌گیرد، به لطف فناوری V-NAND  سامسونگ دارای یک کنترلر داخلی و فریمور اختصاصی با بالاترین سرعت انتقال داده (1150 مگابایت در ثانیه) است. این حافظه در شرایط آب‌وهوایی مختلف (منفی 40  درجه تا 105 درجه سانتیگراد) مقاومت بالایی دارد.

حافظه تقویت‌کننده 512 گیگابایتی CXL سامسونگ : حافظه تقویت‌کننده 512 گیگابایتی CXL سامسونگ که در رده سخت‌افزار و قطعات کامپیوتر دسته‌بندی می‌شود، اولین دستگاه حافظه‌ای است که از رابط جدید CXL 2.0 پشتیبانی می‌کند و با فرم فکتور EDSFF (E3.S) عرضه می‌شود. این موضوع باعث شده تا دستگاه مورد نظر برای سرورهای سازمانی و مراکز داده با ظرفیت بالای آینده گزینه‌ ایده‌آلی باشد.

این حافظه جدید با استفاده از رم DDR5 خود قادر به پشتیبانی از ظرفیت حداکثری پهنای باند است و برای اولین بار قادر است حجم بالای پردازش داده‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را که گاه به بیش از ده‌ها ترابایت می‌رسد، پاسخ دهد.

 

بسته حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5X و 1 ترابایتی UFS 3.1 سامسونگ : برای نخستین بار ادغام رم 16 گیگابایتی LPDDR5X و حافظه‌های یک ترابایت UFS 3.1 مبتنی بر فناوری V-NAND سامسونگ جهش بزرگی را در این صنعت رقم زده است. این بسته چند تراشه‌ای صنعت را به سمت حافظه‌های با سرعت بالاتر و کم‌مصرف‌تر برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پرچمدار و سایر ابزارهای پیشرو حوزه فناوری سوق می‌دهد.

حسگر تصویر ISOCELL HP3 CMOS سامسونگ : ISOCELL HP3 سامسونگ به عنوان حسگر تصویر پیشرفته موبایل که از فرمت 1.4/1 اینچی و پیکسل‌هایی به ابعاد 0.56 میکرومتری برخوردار است، در بخش تصویربرداری و عکاسی مورد تقدیر قرار گرفت. این حسگر 200 مگاپیکسلی دارای کوچکترین فناوری پیکسل در دوربین‌های موبایل است که حدود 20 درصد از سطح ماژول دوربین را کاهش می‌دهد و به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد دستگاه‌های پرچم‌دار خود را باریک نگه دارند.

حسگر تصویر ISOCELL HP3 با استفاده از فناوری Tetra2pixel که چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند تجربه فوق‌العاده‌ای را در نور کم ارائه می‌کند. این حسگر تصویر همچنین به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌هایی با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (fps) یا 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه، با حداقل افت میدان دید هنگام فیلم‌برداری 8K، ثبت کنند.

پردازنده W920 سامسونگ برای ابزارهای پوشیدنی : پردازنده SoC اگزینوس W920 سامسونگ و پردازنده متصل اگزینوسRF 6550  که در رده فناوری‌های پوشیدنی قرار می‌گیرند، نسل جدیدی به شمار می‌روند که ابزارهای پوشیدنی را به سطح جدیدی می‌رسانند. پردازنده W920 بر روی یک چیپست پنج نانومتری EUV قرار گرفته که شامل یک مودم LTE با GPU قدرتمند و CPU دو هسته‌ای می‌شود. پردازنده RF 6550 بر روی چیپست 28 نانومتری ساخته شده که شامل اتصال وای‌فای، بلوتوث و GNSS است که سازگاری بالاتری نسبت به اگزینوس W920 دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟