نحوه استفاده از توپ لباسشویی
آموزش

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   شاید همیشه به دنبال بهترین روش برای پاکیزگی لباس های خود باشید  اما در ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   شاید همیشه به دنبال بهترین روش برای پاکیزگی لباس های خود باشید  اما در این مطلب قصد معرفی یک شوینده عالی برای هر نوع لباس را داریم که به نام توپ لباسشویی معروف است و علاوه بر آن درباره نحوه استفاده از توپ لباسشویی نیز خواهیم گفت.

در این بخش می خوانید:

  • توپ لباسشویی چیست
  • توپ رختشویی ماشین لباسشویی
  • روش استفاده از توپ ماشین لباسشویی
  • مزایا و معایب توپ لباسشویی
  • نحوه استفاده از توپ لباسشویی نوترون
  • قیمت توپ ماشین لباسشویی
بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

یکی از کار هایی که در گذشته خیلی سخت و دشوار بود شستن لباس بود به شکلی که مردم با رفتن به لب چشمه ها و با یک صابون این کار را انجام می دهند اما امروزه با اختراع لباسشویی شیتن لباس نه تنها دیگر دشوار نیست بلکه خیلی سریع و راحت نیز انجام می شود.

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

لباسشویی یکی‌ از لوازمی است که در شستشوی راحت تر لباس و خشک کردن آن کمک فراوانی خواهد کرد و امروزه کاربرد فراوانی در خانه هتی ما دارد پس استفاده از این وسیله و نگهداری صحیح و هم‌چنین انتخاب شوینده هایی که سبب آسیب رساندن به دستگاه و یا لباس ها نشود بسیار مهم است زیرا همه افراد اهمیت زیادی به پاکیزگی لباس هایشان می دهند.اما یکی از مواردی که ممکن است مشکل همه افرادی که از آن استفاده می کنند باشد انتخاب شوینده مناسب برای لباس ها است زیرا برخی شوینده ها روی لباس لکه ایجاد می کنند و یا برخی دیگر با ماندگاری طولانی مدت روی لباس ممکن است باعث حساسیت های پوستی شوند. توپ لباسشویی بسیاری از این مشکلات را رفع کرده که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

توپ لباسشویی چیست؟

 نحوه استفاده از توپ لباسشویی

اگر می خواهید بدانید توپ لباسشویی چیست و یا نحوه استفاده از توپ لباسشویی چگونه است ادامه مطلب را از دست ندهید تا به طور کامل با این شوینده غیر شیمیایی آشنا شوید.

اگر از آن دسته افراد هستید که به بوی شوینده های شیمیایی حساسیت دارید و یا اهمیت زیادی برای محیط زیست قائلید و فکر می کنید، استفاده از هر گونه مواد شیمیایی آسیب فراوانی به محیط زیست وارد می کند، پیشنهاد ما به شما برای شستشوی لباس هایتان توپ ماشین لباسشویی است.

در واقع توپ لباسشویی یک شوینده ای است که در این دوره جایگزین انواع شوینده ها نظیر پودر، مایع، صابون و…. شده و هم چنین می تواند انتخاب مناسبی به جای همه نوع شوینده های لباس باشد. به طور کلی مواد شوینده لباسشویی مانند نرم کننده، مایع و پودر یا صابون شیمیایی بوده و طی دراز مدت علاوه بر آسیب رساندن به بافت لباس، پوست های حساس را نیز تحریک می کند. هم چنین این شوینده ها برای محیط زیست اصلا مناسب نیستند.

حال با یک توپ لباسشویی می توانید برای چندین بار لباس های کثیف را بشویید و هیچ اثری از مواد شیمیایی روی لباس ها نباشد زیرا این توپ ها اصلا از مواد شیمیایی تشکیل نشده اند.  در نتیجه این توپ ها برای افرادی که پوست های حساس یا آلرژی دارند و حتی کودکان و نوزادان نیز بسیار مناسب است.

پس همانطور که گفته شد این توپ ها هیچ مواد شیمیایی در خود نداشته و در نتیجه اثری از هیچگونه مواد شیمیایی روی لباس هایتان نخواهید داشت و هم چنین اگر از افرادی هستید که اهمیت زیادی به محیط زیست می دهید بهترین انتخاب برای شما توپ رختشویی ماشین لباسشویی است.

این توپ های لباسشویی فاقد هر نوع مواد شیمیایی هستند و با این وجود کارایی آن ها مانند هر نوع شوینده دیگر لباس است و لباس ها را به خوبی تمیز و پاکیزه می کند و شما با یک توپ بار ها و بار ها می توانید لباس ها را بشویید. خوب است بدانید که این توپ ها انواع مختلفی نیز دارند، مانند توپ بیضی شکل، دیسک شستشو و گوی های لباسشویی. طبق ادعای سازندگان این توپ ها قسمت داخلی حباب ها کارایی مشابه پودر لباسشویی داشته و می توان داخل آن را با مواد مختلف پر کرد.

چگونه از توپ لباسشویی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

به طور کلی روش استفاده از توپ ماشین لباسشویی ساده بوده و برای بهره بردن از آن کافی است لباس ها را داخل ماشین ریخته و بعد توپ را داخل آن قرار دهید و برنامه شستشوی مورد نظرتان‌را فعال کنید.  در نهایت لباس ها را خارج کنید و بعد توپ را شسته و بار دیگر استفاده کنید.

توپ های لباسشویی با قلیایی کردن آب لباسشویی، مصرف مواد شوینده مانند پودر و مایع را تا نود درصد کاهش می دهند. هم چنین این توپ ها با ساطع کردن اشعه مادون قرمز پیوند های هیدروژنی مولکول های آب را به ذرات کوچک تر می شکنند و مولکول های کوچک تر آب را فعال می کنند که با این کار حرکت مولکول های آب بیشتر شده و شستشوی آب با قدرت بیشتری انجام می شود.

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

حتی توپ های لباسشویی با خارج کردن یون های منفی باعث نرم شدن لباس ها می شود و دیگر نیازی به هیچگونه شوینده شیمیایی و یا نرم کننده نخواهید داشت. با نحوه استفاده از توپ لباسشویی آشنا شدید و این که چگونه به سادگی و بدون هیچگونه مواد شیمیایی کثیفی ها را از روی لباس ها به کمک یون های منفی انجام می شود.

توپ های شوینده جادویی سطح پی اچ را با مواد شوینده لباس حفظ می کند و سبب از بین بردن لکه های روغن و کثیفی از روی لباس می شود. این پودر با نرم کردن فشار آب سطحی قدرت پاک کنندگی را افزایش می دهد.

مزایا و معایب توپ لباسشویی

همانطور که گفته شد، توپ های لباسشویی برای محیط زیست هیچگونه ضرری ندارد و کارش را با ساطع کردن مادون قرمز انجام می دهد. به این صورت که با پخش اشعه مادون قرمز سبب کوچک تر شدن مولکول های آب و در نتیجه حرکت بیشتر ذرات آب و شستشوی قوی تر آن می شود.

از مزایای این توپ لباسشویی می توان به مواردی مانند تمیز کردن بهتر لباس، صرفه جویی در هزینه ها، مناسب بودن برای افراد مبتلا به آلرژی، صرفه جویی در آب و برق، مناسب برای کودکان و پوست های حساس، خاصیت ضد الکتریسیته، جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه لباس و دوستدار محیط زیست اشاره کرد.

هم چنین اگر به دنبال معایب توپ لباسشویی هستید باید بگوییم که از این محصول نمی توان عیبی گرفت زیرا تمام نکات آن مثبت بوده و علاوه بر مزایای گفته شده می توان به قابلیت های دیگر آن مانند شارژ مجدد آن نیز اشاره کرد. پس در پاسخ به این که آیا این توپ ها قابل شارژ هستند باید گفت بله! به این صورت که بعد از ۵۰ بار استفاده یک چهارم سرکه، سه چهارم آب به مدت سه ثانیه توپ را شستشو دهید و بعد حدود پنج دقیقه برای خشک کردن در معرض نور خورشید قرار دهید.

نحوه استفاده از توپ لباسشویی نوترون

برای این که با نحوه استفاده از توپ لباسشویی نوترون آشنا شوید خوب است بدانید که توپ لباسشویی نوترون چیست و چه کاربردی دارد!؟ در پاسخ به این که توپ لباسشویی نوترون چیست باید بگوییم که این توپ ها با بهره گیری از  پیشرفته ترین تکنولوژی های نانو ساخته شده و با استفاده از کیفیت های مختلف امکان شستشویی کامل و با کیفیت را در انواع ماشین های لباسشویی به ما می دهد.

خواص آنزیمی و ضد باکتری توپ های نوترونی باعث می شود تا حساسیت برخی از پوست ها نسبت به مواد شوینده شیمیایی از بین برود. از ویژگی های دیگر این محصول مانند سایر توپ ها می توان به دوستدار محیط زیست بودن آن ها اشاره کرد. صرفه جویی در استفاده از شوینده ماشین لباسشویی، کم شدن میزان برق مصرفی، از بین بردن آلودگی ها از خصوصیاتی است که استفاده از این توپ های نوترونی را مقرون به صرفه کرده است.

حال برای این که نحوه استفاده از توپ لباسشویی نوترون را بدانید ابتدا لباس ها را به همراه یک توپ( اگر لباس ها خیلی کثیف بودند از دو توپ استفاده کنید) داخل ماشین انداخته و برنامه شستشو را تنظیم کنید و پس از شستشو آن ها را خشک‌ کنید. هم چنین نکته بعدی این است که اگر حجم لباس های شما بیشتر از پنج کیلو گرم بود بهتر است از دو توپ استفاده کنید.

همانطور که گفنه شد با داشتن این توپ ها می توانید از انواع شوینده ها بی نیاز شوید و دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده شیمیایی نخواهید داشت. پس اگر از طرفداران محیط زیست هستید و یا پوست حساسی دارید توصیه ما به شما استفاده از توپ لباسشویی است که در قسمت قبل هم گفتیم انواع مختلفی دارد.

قیمت توپ ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

شما با خرید یکبار این توپ ها می توانید بار ها و بار ها از آن استفاده کنید. به طور مثال اگر در هفته ۲ بار از ماشین لباسشویی استفاده کنید، با نگهداری صحیح از این توپ ها تا ۵ سال می توانید از آن ها برای شستشوی لباس هایتان استفاده کنید.به طور کلی قیمت توپ ماشین لباسشویی نسبت به سایر شوینده ها کاملا مقرون به صرفه است زیرا شوینده هایی مانند صابون، پودر لباسشویی و یا مایع ها بعد از سه یا چهار بار استفاده تمام‌ می شود و دوباره باید برای خرید ان ها اقدام‌ کنید.

اما همانطور که میدانید توپ لباسشویی برای چندین سال قابل استفاده است، فقط باید پس از هر چهل یا پنجاه بار استفاده از روشی که در قسمت بالا تر گفتیم، آن را بشویید و خشک کنید تا برای استفاده دوباره در مدت طولانی آماده شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟