ایجاد سازمانی فراگیر برای تحقق زندگی بهتر برای همه
اخبار لوازم خانگی

ایجاد سازمانی فراگیر برای تحقق زندگی بهتر برای همه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش روز افزون نیاز به مفهوم ESG (Environment, Social, Governance) در ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش روز افزون نیاز به مفهوم ESG (Environment, Social, Governance) در تجارت،  شرکت‌هایی نظیر ال‌جی فاکتورهای راهبری زیست محیطی، اجتماعی و شرکتی  را در راهبردهای تجاری و عملیاتی خود گنجانده‌اند. شرکت ال‌جی به عنوان یک شرکت و شهروند با مسئولیت، اهمیت به‌کارگیری معیارهای ESG را در فعالیت‌های روزانه خود برای رسیدن به اهدافش درک می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ال‌جی در اوایل سال جاری واحد ESG را به منظور انجام امور راهبردی و چشم انداز میان-مدت تا بلند-مدت ESG خود، گسترش داد. این دپارتمان توسعه­یافته رهبری کمیته ESG را که دو بار در سال برای ارائه مفصل فعالیت‌های مدیریت کلی ESG و تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها تشکیل جلسه می‌دهد به عهده دارد.

ایجاد سازمانی فراگیر برای تحقق زندگی بهتر برای همه

برای شفافیت هر چه بیشتر در ارتباطات ESG، واحد ESG ال‌جی یک گزارش سالانه پایداری (Sustainability) جهت ترسیم واضح دستاوردها، اهداف و برنامه‌های آینده برای ذی‌نفعان خارجی خود منتشر می‌کند. امسال ال‌جی از گزارش 2022 خود به عنوان یک فرصت استفاده کرد تا از چشم‌انداز پاید خود در راستای زندگی بهتر برای همه رونمایی کند. چشم‌اندازی که به موجب آن، ال‌جی حوزه فعالیت‌های پایدار خود را گسترش می‌دهد تا زندگی‌ای بهتر نه تنها برای کاربران، بلکه برای کارکنان و تأمین‌کنندگان خود و همچنین شرایط بهتری برای محیط زیست فراهم کند.

برای اجرای این چشم‌انداز، “ال‌جی طرح زندگی بهتر 2030” را آغاز کرد که در آن تعهدات 6 گانه این شرکت شامل دستیابی به کربن صفر (carbon neutrality)، اقتصاد چرخشی، محصولات سازگار با محیط زیست، چرخه تأمین پایدار، فرهنگ سازمانی فراگیر و محصولات و خدمات در دسترس برای همه اقشار آشکار می‌شود.

یکی از جنبه‌هایی که واحد ESG  ال­جی در سال جاری بر آن متمرکز است حصول اطمینان از همسو بودن تمامی کارکنان ال‌جی با اهداف و تلاش‌های فراگیر این شرکت است. Hong Sung-min مدیر دپارتمان ESG ال‌جی می‌گوید: “برای تقویت مدیریت ESG لازم است تمام کارکنان و ذینفعان درک بالایی از ESG داشته باشند.”

ایجاد سازمانی فراگیر برای تحقق زندگی بهتر برای همه

دپارتمان ESG ال‌جی برای انجام به موقع امور محوله خود یک دوره آموزشی الزامی را برای تمامی کارکنان ال‌جی طراحی کرد. در این آموزش آنلاین ویدئویی ظرف 30 دقیقه معنا و اهمیت ESG، برنامه میان-مدت تا بلند-مدت و تعهدات 6 گانه شرکت معرفی شده است. این دوره آموزشی اول در اواسط ماه نوامبر برای کارکنان کره‌ای و دو هفته بعد از آن برای کارکنان سایر دفاتر جهانی ال‌جی اجرا شد.

این دوره آموزشی بازخورد بی نظیری از کارکنان ال‌جی در کره دریافت کرد. Kim Eun-gyeong یکی از همکاران بخش ESG گفت: “یکی از کارکنان اظهار کرد که در این سخنرانی ویدئویی، چشم‌انداز و تعهدات ESG شرکت به شیوه‌ای بسیار شفاف و قابل فهم برای همه توضیح داده شده و این دوره فرصت خوبی برای او بوده است تا به چگونگی اجرای آن در کارهای مربوط به بخش خودش فکر کند.”

در راستای به‌وجود آوردن یک فرهنگ سازمانی فراگیر، ال‌جی به صورت آگاهانه برای اجرای فعالیت‌های ESG با مشارکت کارکنان از طریق گردآوری و به‌کارگیری بازخوردها و ایده‌های آن‌ها توسط دپارتمان  ESG  تلاش می‌کند. یکی از نتایج این تلاش‌ها این بود که در اوایل امسال، این شرکت از کارکنان خود در ساختمان‌های دو قلوی دفتر مرکزی ال‌جی واقع در کره دعوت کرد که در چالش یک حرکت جمعی در راستای پایداری با استفاده از فنجان‌های قابل استفاده مجدد، شرکت کنند. با حذف استفاده از لیوان‌های یک‌بار مصرف کاغذی در دفترها از تولید سالانه 11 تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود. ال‌جی حتی برای آسان‌تر کردن این تغییر در سالن‌های دفتر دستگاه‌های شستشوی آسان و یخ‌ساز قرار داد.

ال‌جی همچنین دارای یک شورای ESG تحت نظارت CFO دارد که هر فصل برای بحث در خصوص سمت و سوی فعالیت‌های مدیریت ESG و روند پیشرفت و بهبود امور معین تشکیل می‌شود. این شورا از تصمیم‌گیرندگان بخش‌های مختلف شرکت شامل استراتژی، برنامه‌ریزی، انرژی، منابع انسانی، خرید، تحقیقات­وتوسعه و بازاریابی تشکیل شده است و کارهایی که برای دستیابی به اهداف ESG از قبیل استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر، اقدامات واکنشی به انتشار گازهای گلخانه‌ای در زنجیره تأمین، اتخاذ سیاست‌های فراگیری و تکثر و همچنین بهبود ساختار مدیریت را مورد بحث قرار می‌دهد.

فراتر از تمام موارد ذکر شده، ال‌جی قصد دارد مدیریت  ESG خود را در سال آینده با افزایش تعداد اِلمان‌های سازگار با محیط زیست مورد استفاده در چرخه عمر لوازم خانگی، از تولید و استفاده تا بازیابی و بازیافت گسترش دهد. دپارتمان ESG به تازگی تیم‌های امور “زنجیره تأمین سازگار با محیط زیست” و “استراتژی بسته‌بندی سازگار با محیط زیست” را به منظور ترویج یک اقتصاد چرخشی پیشرو تشکیل داده است.

دپارتمان پیشگام و آینده‌نگر ESG ال‌جی قصد دارد با استفاده از ایجاد برنامه‎‌های مشخصی که به اجرای تعهدات و محقق شدن چشم‌انداز ESG آن کمک می‌کند، بر اساس آنالیز زیست محیطی خارجی و آنالیز تجاری داخلی همراه با اطلاع رسانی کامل برای ذینفعان مختلف با شفافیتی تحسین برانگیز بر اعتبار فعالیت‌های ESG خود تأکید کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟