آموزش تراز کردن یخچال فریزر
آموزش

آموزش تراز کردن یخچال فریزر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تراز نبودن یخچال از مشکلاتی است که نشتی آب، برفک و یخ زدگی و صدای آزار دهنده ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تراز نبودن یخچال از مشکلاتی است که نشتی آب، برفک و یخ زدگی و صدای آزار دهنده را با خود به همراه دارد. این مسئله معمولا پس از نصب دستگاه جدید یا اساس کشی رخ می دهد. در آموزش آموزش تراز کردن یخچال فریزر به نکات مربوط به آن می پردازیم.

در آموزش تراز کردن یخچال فریزر می خوانیم:

  • مضرات تراز نبودن یخچال
  • آموزش تراز كردن يخچال سايد سامسونگ
  • آموزش تراز كردن يخچال سايد ال جی
  • تنظیم پایه یخچال ال جی
بیشتر بدانید:

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی + ویدیو

مضرات تراز نبودن یخچال

آموزش تراز کردن یخچال فریزر

پیش از اینکه به موضوع آموزش تراز کردن یخچال بپردازیم، لازم است ابتدا با مضرات تراز نبودن یخچال آشنا شوید.

  • در صورت تراز نبودن یخچال، کمپرسور مجبور به کار کردن زیاد می شود و در نتیجه آن یخچال صدای آزار دهنده ای را ایجاد می کند.
  • درون لوله های فلزی مواد شیمیایی سردساز و گاز جریان دارد، این لوله ها اگر دچار اختلال شوند وظیفه خود که سرد سازی یخچال است را به درستی انجام نمی دهند و موتور یخچال محتمل فشار زیادی خواهد شد.
  • نشت آب از یخچال و جمع شدن آب در کف از دلایل تراز نبودن یخچال است که این مشکل به مرور باعث زنگ زدگی می شود.
  • تراز نبودن موجل لرزش دستگاه می شود که در این حالت یخچال مدام به چپ و راست لق می زند.
  • یکی دیگر از مضرات تراز نبودن یخچال به در دستگاه مربوط می شود. در هنگام بروز این مشکل در ب یخچال به درستی باز یا بسته نمی شود.
  • تراز کردن یخچال فریزر به صورت گام به گام

در آموزش تراز کردن یخچال فریزر لازم است مراحل ذکر شده را طبق نکات انجام می دهیم:

برداشتن شبکه جلو یخچال

آموزش تراز کردن یخچال فریزر

اولین اقدامی که باید انجام دهید برداشتن شبکه ای است که در قسمت زیر یخچال قرار دارد. باز کردن این قسمت بسته به نوع یخچال به روش های متفاوتی انجام می شود؛ در برخی از مدل ها با استفاده از باز کردن پیچ هایی که بر روی آن موجود است می توان به آن دسترسی پیدا کرد و در برخی از مدل های دیگر با استفاده از زبانه می توان آن را به راحتی جدا کرد.

در کل برداشتن شبکه جلو یخچال چندان کار سختی نیست و در صورتی در این مورد به مشکل برخورد کردید می توانید از دفترچه راهنما دستگاه کمک بگیرید.

تراز کردن یخچال با استفاده از پایه های تراز

آموزش تراز کردن یخچال فریزر

در قسمت پشتی شبکه های یخچال پایه های تراز را مشاهده می کنید که از آن برای تراز کردن یخچال استفاده می شود.

برای تنظیم ارتفاع با استفاده از این پایه ها تنها کافی است آن ها را بچرخانید، هنگام انجام این کار از فرد دیگر کمک بگیرید تا یخچال را به عقب خم کند و شما دسترسی مناسبی به پایه ها داشته باشید.

با استفاده از آچار و یا یک پیچ گوشتی تخت می توان آن ها را بلند یا کوتاه کرد، لازم به ذکر است با چرخاندن پایه ها در جهت عقربه های ساعت ارتفاع بلند می شود و خلاف جهت عقربه های ساعت کوتاه تر شدن پایه ها را به دنبال دارد.

استفاده از غلتک های تنظیم

آموزش تراز کردن یخچال فریزر

در برخی از یخچال ها به جای استفاده از پایه های تنظیم از غلتک هایی استفاده شده که وظیفه تنظیم نمودن ارتفاع را بر عهده دارند. در صورتی که پیچ های موجود در این غلتک ها را با استفاده از آچار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، ارتفاع قسمت جلویی یخچال زیاد می شود و با پیچاندن آن ها خلاف جهت عقربه های ساعت ارتفاع یخچال کاهش پیدا می کند.

تراز کردن یخچال های دارای غلتک و پایه

در برخی از یخچال ها مشاهده می کنیم که هم غلتک و هم پایه تنظیم ارتفاع در آن ها به کار رفته است؛ برای تراز کردن این سری از یخچال ها موارد زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا ارتفاع پایه های آن را تا اندازه ای بالا ببرید که وزن دستگاه را بتواند متحمل شود.
  2. غلتک ها را نیز از زمین فاصله بدهید.
  3. ارتفاع عادی یخچال از زمین باید حدود 13 میلی متر باشد اما اگر بیشتر از این مقدار بود لازم است پایه های تنظیم عقبی مورد بررسی قرار گیرد.

اگر موارد بالا را انجام دادید اما یخچال شما همچنان تراز نبود لازم است موارد دیگری را بررسی کنید:

  1. در اولین مرحله شیب دار بودن کف آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهید.
  2. بیشتر آشپزخانه ها به دلیل شست و شوی راحت تر به صورت شیب دار ساخته می شوند که مانع تراز صحیح یخچال می شود.
  3. در این حالت برای تراز کردن یخچال می توانید از در زیر یک یا دو پایه قطعه ای قرار دهید تا آن ها اثر شیب را از بین ببرند.

بررسی تراز بودن یخچال

پس از تراز کردن یخچال به هر یک از روش های بالا، بهتر است از انجام درست آن مطمئن شوید. روش های تراز کردن یخچال با استفاده از موارد زیر صورت می گیرد:

  1. استفاده از ابزار تراز
  2. استفاده از یک لیوان آب
  3. توجه به بسته شدن درب

استفاده از ابزار تراز

ابزار تراز را بالای دستگاه و یا بر روی یکی از طبقات قرار دهید، معمولا در دستگاه های تراز مایعی در محفظه وسطی آن قرار دارد که اگر کمی به سمت جلو متمایل شده باشد به این معنا است که دستگاه به تراز کردن نیاز دارد.

غلتک یا پایه های تنظیم را آنقدر شل و سفت کنید تا در نهایت این مایع در وسط محفظه قرار بگیرد در این حالت یخچال شما به درستی تراز شده است.

استفاده از یک لیوان آب

یکی از مطمئن و آسان ترین روش های بررسی تراز بودن یخچال، استفاده از یک لیوان آب است، برای انجام این کار لیوان را نیمه پر کرده و داخل یخچال قرار دهید.

اگر سطح آب داخل یخچال کاملا صاف باشد به این معنی است که تراز به درستی انجام شده اما اگر صاف نباشد دستگاه به تراز مجدد نیاز دارد.

توجه به بسته شدن درب

یکی دیگر از روش ها توجه به بسته شدن درب است. درب یخچال را باز نگه داربد و به آرامی ول کنید. در این هنگام اگر درب به آرامی و خود به خود بسته شد نشان دهنده تراز بودن دستگاه است اما اگر این طور نبود نسبت به تراز کردن یخچال مجددا اقدام کنید.

آموزش تراز كردن يخچال سايد ال جی

تراز کردن یخچال ساید ال جی امری کاملا مهم و ضروری است زیرا تراز نبودن آن منجر به خالی شدن کامل گاز یخچال می شود.

مراحل تراز کردن یخچال ساید ال جی

  1. همانند مراحل قبلی با استفاده از یک پیچ گوشتی، پایه های یخچال را در جهت عقربه های ساعت برای بالا بردن و خلاف عقربه های ساعت جهت پایین آوردن آن بچرخانید.
  2. برای اطمینان یافتن از نحوه صحیح تراز شدن از ابزار تراز استفاده کنید البته نکاتی که پیش از این توضیح دادیم هم موثر هستند.
  3. ابزار تراز را در بالا یا روی یکی از قفسه های یخچال قرار دهید و از اینکه مایع تراز یخچال رو به جلو مایل شده مطمئن شوید.
  4. اگر یخچال دارای پایه های غلتکی شکل است باید به دنبال پیچ تنظیم در کنار غلتک باشید.
  5. با سفت کردن پیچ به وسیله آچار قسمت جلویی یخچال رو به بالا می رود.
  6. با شل کردن پیچ به وسیله آچار قسمت جلویی رو به پایین منتقل می شود.
  7. در صورتی که کف آشپزخانه شما دارای شیب باشد تراز به درستی انجام نمی شود پس لازم است قطعه های چوبی یا مقوایی را در زیر پایه های یخچال قرار دهید.

در این مطلب به آموزش تراز کردن یخچال و نکات مهم جهت اطمینان خاطر یافتن از انجام صحیح آن بیان کردیم تا با رعایت نکات و انجام اصولی خودتان به آسانی این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟