مروری بر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022
اخبار لوازم خانگی

مروری بر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخش مسئولیت اجتماعی (CSR) شرکت سامسونگ در سال 2022 که روزهای پایانی آن را طی می‌کنیم، ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخش مسئولیت اجتماعی (CSR) شرکت سامسونگ در سال 2022 که روزهای پایانی آن را طی می‌کنیم، فعالیت‌های متعدد و نوآورانه‌ای را برای تحقق رویکردها و چشم‌اندازهای این شرکت انجام داد. به طور کلی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در چهار حوزه محیط زیست، آموزش، اشتغال و بهداشت و سلامت متمرکز است. با توجه به اهمیت محیط زیست و چالش‌های زیاد این حوزه، بخش بزرگی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022 بر روی این حوزه معطوف بود.

رویکرد سامسونگ در این حوزه انجام فعالیت‌ها برپایه مفهوم توسعه پایدار است که در سال 2022 گام‌های بلندی براساس آن برداشته شد تا سامسونگ به عنوان برند برجسته بازار لوازم الکترونیکی و دیجیتال، نقش الهام‌بخش و موثر خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی ایفا کند.

سامسونگ برای ساختن دنیایی بهتر تلاش می‌کند و در این راه اقدامات بزرگی را در سال 2022 آغاز یا تکمیل کرد. در ادامه به طور خلاصه بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022 را مرور کرده‌ایم.

همکاری با Patagonia برای جمع‌آوری میکروپلاستیک‌ها از اقیانوس

تخمین زده می‌شود که کف اقیانوس به تنهایی در حال حاضر خانه بیش از 14 میلیون تن میکروپلاستیک است که 35 درصد آن‌ها از شستشوی لباس‌های ساخته‌شده از الیاف مصنوعی به دست می‌آیند. یک مطالعه از صندوق جهانی حیات وحش تخمین می‌زند که انسان‌ها هر هفته معادل یک کارت اعتباری، پلاستیک را از طریق هوایی که تنفس می‌کنند و آبی که می‌نوشند، می‌خورند. سامسونگ برای مقابله با این رویه نامطلوب، ساخت ماشین لباسشویی کاهنده میکروپلاستیک را آغاز کرد. سامسونگ در سال 2022 و با همکاری برند جهانی Patagonia و آزمایشگاه Ocean Wise Plastics محصولی را معرفی کرد که فرآیند ریزش میکروپلاستیک در چرخه شست‌وشو را تا 54 درصد کاهش می‌دهد.

استفاده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده برای دستگاه های جدید گلکسی

وقتی به پلاستیک‌های غوطه‌ور در اقیانوس فکر می‌کنید، احتمالاً یک بطری آب یا یک کیسه مواد غذایی در ذهن‌تان نقش می‌بندد که روی سطح اقیانوس می‌چرخد. چیزی که ممکن است به ذهنتان خطور نکند، تهدیدی پنهان‌تر است. در سال 640 هزار تن تور ماهیگیری رها و دور ریخته می شود. ساخت محصولات با کمک تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس، اتفاقی است که سامسونگ از سال گذشته آن را شروع کرد و در سال جدید توسعه یافت.

این پلاستیک‌ها در سال جدید به عنوان اجزای اصلی کلید‌های سری گلکسی اس 22 و پوشش داخلی قلم S Pen مورد استفاده قرار گرفتند. پیش بینی می‌شود با اجرای این برنامه تا پایان سال 2022، از ورود بیش از 50 تن تور ماهیگیری دور انداخته شده به اقیانوس‌های جهان جلوگیری شود.

توجه به مساله نگهداشت آب

همزمان با جشن روز جهانی آب (22 مارس) که توسط سازمان ملل متحد برگزار می شود، سامسونگ فعالیت‌هایی را اجرا کرد تا ضمن آگاه‌سازی کارکنان و کارمندان خود از این موضوع، برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آب صورت گیرد. سامسونگ متعهد به ترویج مدیریت جامع منابع آب و حفظ آن به عنوان یکی از وظایف کلیدی برای مدیریت تأثیر بشر بر محیط زیست است. در این راستا برنامه‌های متنوعی برای کاهش مصرف آب در خطوط تولید محصولات نیمه‌هادی و افزایش نرخ بازیافت فاضلاب، صورت گرفت.

دریافت جوایز حفاظت از محیط زیست

در ماه‌های ابتدایی سال 2022 به منظور به منظور قدردانی از پیشگامی و نوآوری مداوم سامسونگ در حفاظت از محیط‌زیست، دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA به این شرکت اهدا شد. آژانس EPA آمریکا، در بخش چالش مدیریت پایدار مواد الکترونیکی از برندهایی تجلیل می‌کند که به شیوه‌ای مسئولانه و آینده‌نگرانه مواد دوستدار محیط زیست را در محصولات خود بکار برده‌اند.

این سازمان در سال جاری میلادی جوایز Gold Tier، بالاترین جایزه EPA برای بازیافت مسئولانه زباله‌های الکترونیکی (e-waste) و جایزه پایداری ممتاز (Sustained Excellence) را برای نوآوری در مدیریت مواد پایدار (SMM) در محصولات‌ به شرکت سامسونگ اهدا کرد.

تاییدیه محصولات

سامسونگ مانند هر ساله سری‌های جدید محصولات خود شامل تلویزیون‌، گوشی‌های موبایل، مانیتورها و… را معرفی و عرضه کرد. اغلب محصولات سری 2022 سامسونگ تاییدیه‌های زیست محیطی خود را از موسسات معتبر دریافت کردند. تلویزیون‌های سری 2022 Neo QLED سامسونگ موفق شدند تاییدیه کاهش کربن را از موسسه Carbon Trust دریافت کنند. Carbon Trust مجموعه‌ای مستقل و تخصصی است که به سازمان‌ها برای کاهش کربن مشاوره‌ می‌دهد تا از محصولات آینده کربن‌زدایی شود. تاییدیه کاهش CO2 این مجموعه، میزان ردپای کربن در یک محصول را نشان می‌دهد. برای این تاییدیه، میزان تولید شده گازهای گلخانه‌ای (GHG) در کل چرخه عمر یک محصول طبق استانداردهای جهانی اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شود.

در بخش موبایل نیز، گوشی‌های پرچمدار گلکسی S22 با بسته‌بندی جدیدی عرضه شدند که از کاغذ 100 درصد بازیافت شده و یک پوسته محافظ از پلاستیک بازیافتی بهره می‌برد. قاب‌های این گوشی‌های هوشمند هم با مواد دارای گواهی UL و سازگار با محیط زیست مثل پلاستیک بازیافتی یا مواد با پایه بیولوژیکی طراحی شده‌اند.

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های خلاق

استارتاپ‌های مرکز نوآوری سامسونگ (C-Lab) در جریان نمایشگاه CES امسال، 21 جایزه نوآوری را به دلیل راهکارهای خلاقانه خود دریافت کردند. استارتاپ‌های Verses (اپلیکیشن موسیقی تعاملی متاورس)، bitsensing (تصویربرداری برای رانندگی با خودروهای هوشمند) و BLUEFEEL (نظارت و اندازه‌گیری لحظه به لحظه میزان گردوغبار و آلودگی هوا) از جمله پلتفرم‌هایی بودند که در نمایشگاه CES مورد تقدیر قرار گرفتند. سامسونگ 9 استارتاپ موفق خود را در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد که از این جمع استارتاپ Petnow توانست جایزه برترین نوآوری در بخش نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های موبایل را دریافت کند.

افزایش مراکز تماما الکترونیکی (بدون کاغذ)

بیش از 11 هزار مرکز خدمات در 180 کشور جهان توسط 40 شرکت تابعه سامسونگ در سراسر جهان برای اولین بار سیستم اداری بدون کاغذ را به کار خواهند گرفت. علاوه بر این، سامسونگ قصد دارد در آینده این سیستم را دفتر مرکز خدمات خود توسعه دهد.

از طریق این کمپین، سامسونگ انتظار دارد که هر سال حدود 6 میلیون لیتر آب صرفه جویی شود. علاوه بر این، نزدیک به 526 تن انتشار کربن کاهش می یابد که معادل میزان کربن جذب شده توسط 61 هزار درخت کاج 30 ساله در یک سال است.

فلسفه اصلی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ، کمک به جامعه جهانی برای بهتر شدن است و به این منظور هر ساله این فعالیت‌ها گسترده‌تر از قبل پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟