آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟
آموزش

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لباسشویی ها یکی از اصلی ترین لوازم خانگی هستند و به ما کمک بسیاری در شستشوی ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لباسشویی ها یکی از اصلی ترین لوازم خانگی هستند و به ما کمک بسیاری در شستشوی لباس ها می کنند و دیگر لباس ها انباشته نمی شوند و یا نیازی به شستن آن ها به روش ها سنتی و با دست نیست، زیرا روش های قدیمی نه تنها آسیب های جدی برای کمر و گردن و دست ها داشتند، بلکه انواع شوینده ها برای پوست دست مناسب نبودند. از این رو ظهور ماشین لباسشویی به عرصه لوازم خانگی کمک شایانی به افراد در خانه بود. اما در این مطلب قصد داریم درباره این موضوع که آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ صحبت کنیم.

بیشتر بدانید:

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

هم چنین در این مطلب می خوانیم:

  • استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی ال جی
  • محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی
  • محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی اسنوا
  • محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاکشوما

لباس های سفید یکی از رنگ هایی هستند که در فصول گرم و سرد سال بیشتر کاربرد دارند. رنگ‌روشن این لباس ها همیشه در معرض لکه ها هستند، به خصوص در برخی موارد با عرق کردن، لباس های سفید زرد می شوند و برای حل این مشکل باید از یک شوینده سفید کننده استفاده کنید. با توجه به این موضوع، این سوال ایجاد می شود که آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت تا لباس های سفید بسیار تمیز و مانند روز اولشان شوند؟! و دیگر دغدغه لکه شدن لباس های سفید ما را آزار ندهد.

در برخی موارد لکه های سخت مانند قهوه، روغن و… فقط با استفاده از یک سفید کننده قوی مانند وایتکس از بین می رود. پس همانطور که گفتیم در این مطلب  قصد داریم تا درباره این موضوع به طور گسترده تر صحبت کنیم تا دیگر نگران کثیف شدن لباس های سفید و روش های تمیز کردن آن نباشید.

وایتکس چیست؟

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

برای آشنایی بیشتر با وایتکس خوب است بدانید که سفید کننده ها انواع مختلفی داشته که از همه ی آن ها می توان برای از بین بردن لکه ها و یا تمیز کردن سطوح استفاده کرد.  یکی از شناخته شده ترین ها آن ها، هیپوکلریت سدیم است.

این ماده جامد است اما با حل شدن در آب، محلول های سفید کننده قوی از آن درست می شود و در غلظت های سه تا شش درصدی و یا ۵۰ درصدی ( معمولا برای مصارف صنعتی یا کلر زنی استخر) روانه بازار می شوند.

بهتر از قبل از پاسخ  به این سوال که آیا می شود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ بگوییم که وایتکس یک ماده ضدعفونی کننده قوی است که طعم و بوی بسیار قوی و تندی دارد و رنگ آن مایل به زرد است.

نام دیگر اصلی این محصول آب ژاول است که برای اولین بار در ایران توسط شرکت وایتکس تولید شد و از این رو در ایران با این نام شناخته می شود.

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

آب ژاول یا هیپوکلریت اسید مایعی زرد رنگ و دارای خاصیت سفید کنندگی، ضد عفونی و پاک کنندگی است و در مصارفی مانند تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود.

همانطور که گفتیم این ماده با نام های مختلفی شناخته می شود. نام هایی مانند وایتکس، سفید کننده، هیپوکلریت سدیم، کلر مایع و… در اصل این ماده را می توان با افزودن هیپو کلریت ده و شانزده درصد به آب به دست آورد.

آب ژاول

به طور کلی از این مایع شیمیایی قوی برای رنگ زدایی و سفید کردن پارچه و خمیر کاغذ استفاده می شود و همچنین در مصارف خانگی برای سفید کردن لباس ها، ضدعفونی کردن سبزی و یا تمیز کردن برخی قسمت ها مانند دستشویی و حمام کاربرد دارد.

اگر از این ماده در لباسشویی استفاده کنید، بعد از آزاد سازی کلر از آب ژوال، ماده ای باقی می ماند که هیپوکلرید است و این ماده به شدت قابلیت اکسید کردن دارد. پس از این رو قطعات فلزی که در مجاورت این ماده قوی قرار بگیرند، دچار زنگ‌ زدگی شدید شده و باعث خوردگی دیگ استیل و فولاد زد زنگ دیگ اصلی می شود و هم چنین باقی مانده وایتکس بر روی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی دچار تغییر رنگ می شود.

نکاتی درباره وایتکس

  • در تماس با نور و گرما ناپایدار است.
  • در ظروف مات و در بسته نگهداری می شود.
  • خاصیت اکسید کنندگی بالای دارد.
  • باعث تحریک پوست و چشم می‌ شود.
  • قدرت خورندگی بالایی دارد.
  • مخلوط کردن آن با مواد خوراکی بسیار خطرناک است و گاز سمی کلرانیت تولید می کند.
  • مواد به دست آمده از آب و متانول مواد منفرجه هستند.
  • استفاده از وایتکس یا همان آب ژاول در محیط بسته باعث آسیب به دستگاه تنفسی می شود.
  • در برخی موارد مصرف آن در محیط بسته باعث مرگ می شود.

لباس های سفید همیشه در معرض لکه ها قرار دارند و از این رو در برخی موارد شستن آن ها با یک شوینده ای که به طور معمول از آن استفاده می کنید، کافی نیست و لکه را از بین نخواهد برد. اما اگر با تمام موارد گفته شده باز هم اصرار به استفاده از وایتکس در لباس شویی را دارید، به این نکته توجه کنید. اولا تمام لباس ها باید سفید خالص باشند و دوما مقدار کمی از این محلول را با چند لیتر آب داغ مخلوط کنید و روی لباس ها بریزید و در نهایت دمای ۶۰ درجه را برای شستشو انتخاب کنید.

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

شما از این روش می توانید به عنوان محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی اسنوا و محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی پاکشوما  در نظر بگیرید.

استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

اگر می خواهید محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی را بدانید این قسمت را تا انتها بخوانید. همانطور که گفته شد به طور کلی استفاده از وایتکس در لباسشویی توصیه نمی شود اما اگر لباس های سفیدی دارید که لکه های روی آن ها از بین نمی‌ رود می تواند از این ماده استفاده کنید.

اگر به بررسی استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی ال جی بپردازیم، باید بگوییم که همانطور که می دانید ال جی یک برند محبوب در ایران است و اگر شما صاحب یکی از مدل های لباسشویی ال جی هستید و می خواهید این موضوع را بدانید که آیا می توانید در این ماشین لباس شویی از وایتکس استفاده کنید، باید بدانید که از چه قسمتی آن را وارد لباسشویی کنید.

اکثر ماشین های لباسشویی دارای محفظه پودر هستند که معمولا این محفظه یک قسمت جداگانه برای ریختن وایتکس دارد و در لباس شویی های ال جی این محفظه در گوشه سمت چپ بالای جلوی ماشین لباس شویی قرار دارد اما توجه کنید که نباید از سفید کننده مقدار خیلی زیادی بریزید، مقدار کم آن کافی است تا لباس های سفید شما به تمیزی روز اول شوند.

محل ریختن وایتکس در لباسشویی سامسونگ

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

یکی دیگر از برند های محبوب در دنیا سامسونگ است که به خوبی می درخشد. حال اگر شما از مصرف کنندگان لباسشویی های سامسونگ هستید و می خواهید بدانید که ایا امکان استفاده از وایتکس در مدل های مختلف لباسشویی های این برند وجود دارد یا نه؟

باید بگوییم که بله می توانید از مقدار کم و مشخصی سفید کننده برای تمیزی فقط لباس های سفید تان استفاده کنید. حال اگر از ماشین لباس شویی درب بالا استفاده می کنید درب ماشین لباسشویی را باز کرده و داخل مخزن سفید کننده در سمت چپ بریزید.

اگر از لباسشویی های درب جلو سامسونگ استفاده می کنید، محفظه مواد شوینده را در سمت چپ جلوی لباسشویی باز کنید و محفظه سفید کننده به عنوان بخشی از کشوی مواد شوینده مشخص شده است. اگر لباس شویی شما مدل فلکس واش است درب بالایی ماشین لباس شویی را باز کنید و بخش BLEACH در بالا سمت چپ پیدا کنید و بخش بلیچینگ را بین قسمت تمیز کننده اصلی که سمت چپ و تمیز کردن سمت راست قرار دارد، بریزید.

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت ؟

خوب است بدانید که برای اضافه کردن وایتکس به ماشین لباسشویی باید به این نکته دقت کنید که به هیچ عنوان نباید وایتکس را مستقیم روی لباس بریزید در لباس شویی های اتوماتیک که درب آن ها از جلو باز و بسته می شوند، محفظه ای مخصوص را خواهید دید که می توانید وایتکس را داخل ـن بریزید، اما در لباسشویی های درب از بالا می توانید از روش گفته شده کمک بگیرید.

ترکیب مقداری از محلول با ۲ لیتر آب داغ زمانی که لباس ها در حال شستشو هستند را اضافه کنید. هم چنین میزان ۳ چهارم پیمانه وایتکس برای زمانی که لباس های شما زیاد است کافی است.

نمی توان منکر این قضیه شد که استفاده از وایتکس برای از بین بردن لکه و آلودگی های روی لباس تاثیر فراوانی دارد اما موضوعی که در این مطلب درباره آن صحبت کردیم پاسخ به این سوال بود که آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ که جواب آن را به طور کامل در قسمت قبل دادیم و گفتیم که استفاده از آن می تواند مضر باشد یا خیر و اگر قصد استفاده از آن را دارید باید چه نکاتی را رعایت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 21 دی 1401 در 6:49 ب.ظ

    مهمترین اسیب وایتکس به انواع ماشین لباسشوئی پوسیدگی لاستیک دور ئرب لباسشوئی است همچنین استفاده از وایتکس باعث کاهش طول عمر البسه میگردد بنابر این ترجیجا فقط لباس های لکه دار سفید را بتدا با محلول وایتکس جداگانه بصورت دستی لکه زدایی و ابکشی نموده سپس به همراه بقیه لباس ها در داخل لباسشوئی قرار دهید در صورتیکه مجبور به استفاده از وایتکس هستید پس از اتمام کار قسمت پایین لاستیک دور درب را یکبار خشک کرده و سپس با اب شستشو داده و درب لباسشوئی را حداقل یکساعت باز بگذارید متاسفانه لاستیک دور درب تمام انواع ماشین لباسشوئی خارجی و همچنین ایرانی قدیمی در بازار موجود نیست و کیفیت نمونه های یدکی موجود در اغلب اوقات پایین تر از نمونه اصلی است