نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی
آموزش

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما تصمیم داریم شما را با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان آشنا ...

بهنام وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما تصمیم داریم شما را با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان آشنا کنیم و به سیکل گرمایش کولر گازی بپردازیم. همه ما می دانیم که سیکل سرمایش کولر گازی می تواند در روز های گرم سال دما خانه را خنک و متعادل نگه دارد و می دانیم سیستم سرمایش کولرگازی چگونه کار می کند . اما تنها عده ای کم می دانند که کولر گازی می تواند در روز های زمستانی نیز همراه شما باشد. اما جای نگرانی نیست و کافیست ما را در ادامه این متن همراهی کنید تا نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی گرین ، گرمایش کولر گازی جنرال مکس و تمام نکات دیگری که به سیستم گرمایش کولر گازی مربوط می شود را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بدانید:

لیست قیمت چراغ علاءالدین نفتی در بازار ایران

شما در این متن با موضوعات زیر آشنا خواهید شد

  • نحوه استفاده از گرمایش کولرگازی
  • استفاده از گرمایش کولر گازی
  • بهترین دما برای گرمایش کولر گازی
  • از کجا بفهمیم کولرگازی گرمایش دارد
  • درجه گرمایش کولرگازی
  • گرمایش کولرگازی چقدر است
  • سیستم گرمایش کولرگازی چگونه کار میکند
  • نحوه روشن کردن بخاری کولرگازی
  • گرمایش کولر گازی
  • مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی
  • نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی گرین
  • نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی ال جی
  • نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی جنرال
  • ایا از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم
  • مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

هدف اصلی ما از نوشتن متن آموزش استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان پرداختن به موضوعاتی همانند درجه گرمایش کولر گازی ، نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی جنرال ، گرمایش کولر گازی ایران رادیاتور ،  علت کار نکردن گرمایش کولر گازی و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی است.  همچنین به درخواست و پرسش برخی از کاربران به سوال کولر گازی چگونه گرما تولید می کند و بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است پاسخ خواهیم داد.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

در تمام طول سال ما به وسایل سرمایشی و گرمایشی همانند بخاری، کولر و پکیج نیازمندیم. از آنجایی که کولر گازی جزو اساسی ترین وسایل سرمایشی به شمار می آید و طرفداران زیادی دارد بهتر است درباره کولر گازی ، نحوه استفاده از سرمایش کولر گازی ، نحوه استفاده از گرمایش آن ، نگهداری کولر گازی در زمستان و سرویس کولر در زمستان بیشتر بدانید. البته لازم به ذکر است که نحوه استفاده از کولر گازی گرین ، اجنرال، ایران رادیاتور، سامسونگ و یا برند های مختلف دیگر فرق زیادی ندارد. پس تفاوتی ندارد کولر گازی شما از چه برندی است تنها کافیست بدانید سیکل گرمایش کولر گازی در دستگاه شما وجود دارد یا خیر.

از کجا بفهمیم کولرگازی گرمایش دارد ؟

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید کهاز کجا بفهمیم کولرگازی گرمایش دارد ؟ در چند سال اخیر اکثر برند های معتبر کولر گازی های تولید می کنند که هم قابلیت گرمایشی و سرمایشی داشته باشد یا به اصطلاح کولر گازی گرم و سرد عرضه می کنند. با این حال برخی از کولر گازی های قدیمی تر تنها سیکل سرمایشی دارند. جهت کسب اطمینان از این موضوع چندین راه وجود دارد که قبل از آموزش نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان آنها را توضیح خواهیم داد.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

شما می توانید با مطالعه دفترچه راهنمای کولر گازی خود از قابلیت ها و مشخصات دقیق دستگاه خود مطلع شوید. البته حتما پیش از خرید فروشنده مربوطه شما را از وجود این قابلیت با خبر کرده است اما می توانید با فروشگاه و نمایندگی کولر گازی خود تماس بگیرید و با بیان مدل سوال خود را بپرسید. یک برچسب مشخصات بر روی پنل و داکت داخلی و خارجی کولر گازی نصب شده است که پلاک کولر گازی نام دارد. بر روی این پلاک تمای مشخصات دستگاه درج شده است که در این بین جواب سوال شما نیز وجود دارد.  علاوه بر موارد ذکر شده، شما می توانید از کلید های ریموت کنترل کولر گازی به این موضوع پی ببرید زیرا درصورتی که کولر گازی از سیستم گرمایشی بهره مند باشد کنترل دارای دکمه cool و heat است و یا با کلید mode می توان آن را تغییر داد. در انتهای این متن به طور مختصر و کلی درباره راهنمای ریموت کنترل کولر گازی گری ، راهنمای ریموت کنترل کولر گازی اجنرال و دکمه های روی آن صحبت خواهیم کرد.

نحوه روشن کردن بخاری کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

در این قسمت از متن نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی به پاسخ سوال گرمایش کولر گازی چقدر است ، درجه گرمایش کولر گازی ، گرمایش کولر گازی ایران رادیاتور ، نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی گرین ، گرمایش کولر گازی جنرال مکس ، چگونه کولرگازی ال جی را به بخاری تبدیل کنیم ، تنظیم سیکل گرمایش کولر گازی و دمای کولر گازی در زمستان را آموزش می دهیم.

در این بخش به موضوعات زیر خواهیم پرداخت

  • راهنمای ریموت کنترل کولرگازی
  • چگونه کولرگازی ال جی را به بخاری تبدیل کنیم
  • گرمایش کولرگازی جنرال گلد
  • گرمایش کولر گازی hisense
  • نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی ایران رادیاتور
  • نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی گرین
  • نحوه استفاده از گرمایش کولرگازی جنرال

پس از اینکه کولر گازی را بررسی کردید و مطمئن شدید که دستگاه سیستم گرمایشی دارد باید آن را فعال کنیم. این کار به آسانی امکان پذیر است زیرا کافیست کلید و دکمه های ریموت کنترل کولر گازی را بشناسید.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هایسنس ، ریموت کنترل کولر گازی تراست و ریموت کنترل کولر گازی های دیگر تفاوت چندانی ندارند و بیشتر دکمه های آنها مشترک است. در واقع پاسخ نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی ال جی و نحوه گرمایش کولر گازی hisense تفاوت چندانی ندارد تنها باید اطمینان حاصل کنید که کولر گازی شما از سیکل گرمایش برخوردار شده است و یا خیر. راهنمای ریموت کنترل کولر گازی شما را با دکمه های روی ریموت و کاربرد آنها آشنا خواهد. در ادامه به معرفی دکمه های ریموت کنترل کولر گازی خواهیم پرداخت.

دکمه  On و Off دستگاه شما را روشن و خاموش می کند. کلید Mode یا دکمه Shortcut در کولر گازی مهم ترین و کاربردی ترین کلید ریموت کنترل کولر گازی به شمار می آید. زیرا می توانید دستگاه را روی حالت های سرد ، گرم ، فن و … تنظیم نمود. البته بر روی برخی از ریموت کنترل ها تمام ین حالت ها دکمه جداگانه دارند.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

دکمه Fan حالت فن کولر گازی را فعال می کند  که این حالت عملکردی همانند پنکه دارد. در این حال کندانسور کولر گازی در وضعیت خاموش قرار می گیرد و فن داخلی کولر فعال می شود. دکمه Cool به فصل تابستان اختصاص دارد زیرا سیکل سرمایش کولر گازی را فعال می کند. دکمه Heat بر روی ریموت کنترل کولر جهت فعال کردن سیستم گرمایش کولر گازی قرار گرفته است یا به عبارت دیگر می توان با این دکمه به سرویس کولر در زمستان پرداخت. گزینه Auto بر روی کنترل، کولر گازی شما را روی حالت اتوماتیک قرار می دهند تا شما بتوانید دمای کولر گازی در زمستان و تابستان را مطابق میل خود تنظیم کنیم.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

همانطور که چندین بار گفتیم تفاوتی بین راهنمای کنترل کولر گازی ایران رادیاتور و راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی وجود ندارد و حداکثر دمای بیشتر کولر گازی ها 30 درجه است. اما بعضی از مدل های کولر گازی قابلیت های بیشتری دارد و در نتیجه دکمه های بیشتری نیز دارند. بطور مثال دکمه Sleep در کولر گازی کمک می کند تا دستگاه پس از مدت زمان مشخصی خاموش شود. با فشردن دکمه clean کولر گازی جنرال یا دستگاه های دیگر از رشد باکتری ها داخل داکت دستگاه جلوگیری می کنید یا به عبارت دیگر داخل پنل را تمیز می کند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که حالت dry کولر گازی چیست این حالت رطوبت گیر بوده که برای مناطق شرجی و مرطوب مناسب است.

بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

اگر کولر گازی شما سیستم گرمایشی دارد و می خواهید آن را فعال کنید لازم است بدانید که بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است و درجه گرمایش کولر گازی چقدر باشد . همه ما می دانیم که دمای خانه باید مطابق فصل و دمای خارج از خانه تنظیم شود. به همین منظور در فصل زمستان به کمک دکمه TEMP می توانید دما را بین 26 الی 24 تنظیم نمایید همچنین می توانید در تابستان این دما را بین 20 تا 18 درجه انتخاب کنید.

مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

تا اینجای متن با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی و راهنمای ریموت کنترل کولر گازی برند های مختلف کاملا به طور کامل آشنا شدید. در این بخش به مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی و پاسخ به سوال ایا از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم  می پردازیم تا اطلاعات بیشتری درباره سیستم گرمایشی کولر گازی داشته باشید.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان + ویدیو

بر اساس بررسی هایی که بر روی این سیستم انجام دادیم متوجه شدیم که استفاده از این سیستم امنیت بالایی دارد زیرا سیستم های گرمایشی دیگر همانند بخاری و وسایل گازی دیگر خطر گاز گرفتگی و آتش سوزی بیشتری نسبت به کولر گازی دارد. در واقع هیچ خطری از کولر گازی جان و مال انسان را تهدید نمی کند در حالی هر سال اخبار زیادی درباره گاز گرفتگی در اثر نصب بخاری به گوش می رسد.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

اگر خانه کوچکی دارید و فضای کافی برای نصب بخاری و یا سیستم های گرمایشی دیگر در خانه شما وجود ندارد کولر گازی با سیستم گرمایشی گزینه مناسبی است. یرا کولر گازی ها بر روی دیوار نصب می شوند و فضایی را از زمین اشغال نخواهد کرد. همچنین می توانید دمای خانه را به طور دقیق تنظیم نمایید که این موضوع یکی از مزایا این دستگاه به شمار می آید.

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

گاهی اوقات ممکن است شما کارهای لازم برای تنظیم کردن دمای کولر گازی برای زمستان را انجام داده باشید اما همچنان باد ولرم و یا سرد از دستگاه شما خارج می شود. به همین خاطر کاربران زیادی در جستجو علت کار نکردن گرمایش کولر گازی هستند که این دلایل موارد زیر را شامل می شود.

یکی از علت های کار نکردن گرمایش کولر گازی کم بودن ظرفیت دستگاه نسبت به مساحت و متراژ خانه است. علاوه بر این، ممکن است کم بودن گاز کولر گازی باعث بالا نرفتن دمای کولر گازی در زمستان شود.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

گاهی اوقات نیز مشکلات فنی داکت سبب می شود تا کولرگازی باد گرم تولید نکند. مثلا هنگامی که حالت کولر گازی را تغییر می دهید حدودا پنج دقیقه طول می کشد تا سیستم با حالت انتخاب شده هماهنگ شود. علاوه بر این زمانی که دیفراست کولر گازی فعال می شود و می خواهد برفک ها و یخ روی داکت خارجی را آب کند کولر گازی باد گرم تولید نمی کند که این فرایند تقریبا 15 دقیقه زمان می برد. در غیر این دو صورت اگر دستگاه همچنان باد سرد پخش کرد علت آن نقص فنی است که برای حل آن باید با یک تعمیر کار تماس یگیرید.

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

همانطور که گفته شد بسیاری از کاربران درباره این که سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند سوال پرسیده بودند به همین خاطر ما این بخش را به پاسخ این سوال و نحوه کار کولر گازی اختصاص دادیم. گرمایش کولر گازی ایران رادیاتور ، جنرال مکس، ال جی و یا هر برند دیگر از طریق گاز داخل سیستم کولر تولید می شود که این سیستم شباهت زیادی به سیکل سرمایش کولر گازی دارد. زمانی که شما حالت heat را فعال می کنید، فرایند و سیکل داکت به وسیله شیر معکوس تغییر خواهد کرد و تولید باد گرم را آغاز می کند در این لحه است که سیکل گرمایش کولر گازی فعال می شود.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

گاز موجود در لوله های کولر گازی در حالت گرمایش زمانی که گرم می شوند به وسیله شیر معکوس به سمت اواپراتور داخت داخلی یا اسپیلت حرکت می کند. سپس لوله های اواپراتور به کمک گاز ها گرم می شوند و  فن داخلی اسپیلت نیز روشن خواهد شد. به این صورت از کولر گازی باد گرم پخش سده و دما هوای محیط اتاق افزایش پیدا می کند. در ادامه نیز گاز گرمای خود را از دست می دهد و آهسته آهسته به سمت داکت خارجی حرکت کرده تا دوباره گرمای مورد نیاز را جذب کند و این سیکل را ادامه دهد.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

هر چند که که می دانید سیستم سرمایش کولر گازی چگونه کار می کند اما در این بخش به طور مختصر تفاوت های سیستم گرمایش و سرمایش کولر گازی را مقایسه خواهیم کرد. یکی از بارز ترین و اساسی ترین تفاوت های آن ها مربوط به زمانی است که دمای اتاق به مقدار تنظیم شده می رسد. در این شرایط اگر سیکل سرمایش کولر گازی فعال باشد کمپرسور خاموش خواهد شد اما اگر موتور دستگاه اینورتر باشد دور کند کمپرسور فعال می شود. این درحالیست که در سیستم گرمایشی زمانی که دمای اتاق به مقدار مورد نظر می رسد، فن داخلی غیر فعال می شود و سیستم دیفراست در داکت خارجی فعالیت خود را برای افزایش دما آغاز خواهد کرد.

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان + ویدیو

جالب است بدانید که مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش نسبت به حالت سرمایش آن کمتر است اگرچه این تفاوت بسیار اندک است. در هر دو روش از حرکت مبرد توسط کمپرسور گرما و سرما تولید می شود اما برای اطلاع دقیق از میزان مصرف برق کولرگازی باید به دفترچه راهنما و مشخصات فنی مراجعه کنید زیرا میزان مصرف برق در مدل های گوناگون، متفاوت است.

تعمیر گرمایش کولر گازی

برای تعمیر گرمایش کولر گازی ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از یک تعمیر کار ماهر و متخصص کمک بگیرید تا بتواند با دانش کافی مشکل کولر گازی را برطرف نماید. شما می توانید با کلیک بر کلمه کولر گازی مطالب مربوط به تعمیر کولر گازی را مطالعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟