ترفندهای ساده کردن خانه تکانی
آموزش

ترفندهای ساده کردن خانه تکانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به پایان سال و شروع سال جدید یکی از دغدغه های اکثر مردم تمیز ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به پایان سال و شروع سال جدید یکی از دغدغه های اکثر مردم تمیز کردن خانه و خانه تکانی است، زیرا بسیاری از افراد این کار را به سختی و با گذراندن وقت زیاد انجام می دهند. اما در این مطلب درباره یک سری ترفندهای ساده کردن خانه تکانی صحبت می کنیم تا در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید:

نحوه صحیح شستن تراس و حیاط

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • خانه تکانی را از کجا شروع کنیم
  • رموز خانه تکانی
  • خانه تکانی سریع
  • لیست کارهای خانه تکانی

نکاتی که برای خانه تکانی سریع

هر ساله در ایران قبل از شروع سال جدید بسیاری از خانواده ها شروع به تمیز کردن گوشه به گوشه ی خانه می کنند که به این عمل خانه تکانی می گویند. اما با دانستن یک سری نکات برخی کارها سریع تر پیش رفته و به همین دلیل، خانه تکانی زود تر به اتمام می رسد و ما در این مطلب به شما آموزش چند تا از ترفندهای ساده خانه تکانی را خواهیم گفت تا بتوانید برای قبل از شروع سال جدید از این ترفند ها برای خانه تکانی سریع استفاده کنید.

پرده ها

برای تمیز کردن پرده ها در سال جدید شما چند راهکار دارید که اولین و راحت ترین آن فرستادن پرده ها به خشک شویی و تحویل گرفتن آن در سریع ترین زمان ممکن است اما حالا اگر به هر دلیلی خودتان قصد شستشوی آن ها را دارید، می توانید با توجه به جنس پرده آن را بشویید. به طور مثال پرده هایی که پارچه های زیاد حساسی ندارند و خیلی سنگین نیستند را به کمک ماشین لباسشویی و شوینده همیشگی بشویید اما برای شستشوی پرده های حریر و کتان بهترین انتخاب ترکیب آب سرد و صابون است.

برای شروع مقداری صابون را درون تشت مورد نظر رنده کنید و با آب سرد مخلوط کنید تا به خوبی حل شوند سپس پرده را به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه با توجه به میزان کثیفی داخل ترکیب قرار دهید، سپس آبکشی کنید. اگر پرده های شما از نوع کرکره ای است و نمی دانید چگونه آن ها را تمیز کنید ما به شما خواهیم گفت برای تمیز کردن پرده ی کرکره ای کافی است یک جوراب داخل دستتان کرده و سپس به کمک پاک کننده سطوح تمام آن را برق بیاندازید.

در ادامه بحث ترفندهای ساده خانه تکانی اگر بخواهیم بعد از پرده ها به یکی دیگر از بخش های سخت تمیزکاری اشاره کنیم شستشوی ظروف در بهترین شکل ممکن است. پس برای تمیز کردن ظروف می توانید از چند روش استفاده کنید.

ظروف آشپزخانه

برای تمیز کردن ظروف آشپزخانه یکی از روش ها استفاده از یک تکه فویل آلومینیومی است که می توانید با کمی مایع ظرفشویی برخی ظروف را به کمک آن برق بیاندازید. روش بعدی برای ظروف مسی و استیل کاربردی خواهد بود و آن هم استفاده از سس کچاپ است. در این روش شما می توانید از سس کچاپ را روی ظرف بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را به کمک یک اسکاچ نسبتا نرم به آرامی پاک کنید. هم چنین از ترکیب لیمو، نمک و سرکه یا جوش شیرین نیز برای تمیز کردن ظروف می توانید استفاده کنید.

درز درب و پنجره ها

ترفندهای ساده کردن خانه تکانی

یکی دیگر از جاهایی که خیلی در معرض خاک و کثیفی قرار دارند، درز های در یا پنجره هستند که خیلی زود کثیف می شوند. پس اگر می خواهید از شر کثیفی و آلودگی های این قسمت ها خلاص شوید می توانید درون یک ظرف مقداری جوش شیرین و سرکه ریخته و یک مایع خمیری تشکیل دهید، سپس آن را لا به لای درز پنجره یا درب ها قرار داده و بعد با یک پارچه آن را پاک کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

توالت و روشویی

برای پاک کردن جرم و کثیفی های توالت و روشویی هم می توانید از ترکیبات شیمیایی و هم ترکیبات قوی خانگی استفاده کنید. به طور مثال می توانید چند دستمال کاغذی را به سرکه آغشته کنید و سپس روی قسمت های جرم توالت قرار دهید.

هم چنین می توانید یک ترکیب قوی از سفید کننده، مایع ظرفشویی درست کنید و به مدت نیم ساعت بگذارید تا روی جرم یا هر جای دیگری که می خواهید سفید شود قرار دهید و سپس به خوبی آبکشی کنید. توجه داشته باشید اگر از هر نوع ماده شیمیایی استفاده می کنید حتما از دستکش و ماسک استفاده کرده و همچنین هواکش و درب و پنجره ها را باز کنید تا هوا در جریان باشد.

شیرآلات

برای تمیز کردن انواع شیرآلات در خانه به هیچ عنوان از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید و به جای آن ها از برش بک تکه لیمو و کمی نمک روی آن کمک بگیرید و روی قسمت های مورد نظر برای چند دقیقه مالش دهید. هم چنین می توانید به کمک خمیر دندان و جوش شیرین با مسواک شیرآلات را برق بیاندازید.

رفع خراش روی چوب

اگر از میز یا مبلمان چوبی استفاده می کنید و روی آن ها به دلیلی خط افتاده یک گردو را شکسته و به کمک آن خطوط روی سطوح را از بین ببرید.

تمیز کردن سطوح استیلی

یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر خانم های خانه دار با آن مواجه هستند، لکه شدن لوازم استیل مانند درب یخچال، مایکروفر و… است. برای رفع این مشکل شما به کمک یک اسفنج و کمی خمیر ریش تراشی می توانید سطوح استیل را پاک کنید. سپس با چند قطره روغن زیتون یا بچه آن ها را برق بیاندازید.

تمام نکات گفته شده در قسمت بالا جزو ترفندهای ساده خانه تکانی هستند که به کمک آن ها می توانید این کار را سریع به اتمام برسانید اما نکات دیگری نیز هستند که با دانستن آن جزو کسانی می شوید که رموز خانه تکانی را می دانند و از طرفی دیگر‌ با دانستن این موارد در طول سال دچار گیجی یا به هم ریختگی مجدد نیز نخواهند شد.

یکی از بخش هایی که در هر خانه ای ممکن است هر روز به هم ریخته شود کمد و کشوی لباس است. مخصوصا کمد خانم ها که همیشه با مسئله چی بپوشم درگیر هستند. از این رو پیشنهاد ما به این افراد برای مرتب شدن کمد لباس یا کشو ها چیدمان لباس ها به صورت لوله ای و عرضی است به این شکل که داخل کشو، شلوار، تی شرت، تاپ و هر لباسی که قابلیت تا شدن را دارد و چروک نمی شوند را به صورت عرضی به شکل یک لوله باریک تا بزنند و درون کشو بچینند با این روش نه تنها فضای بیشتری باز می شود، بلکه تمام لباس ها مشخص هستند. درون کمد ها نیز به کمک یک تقسیم کنند کشو فضای جدیدی را برای سایر لوازم ایجاد کنند و لباس ها هم به صورت طبقه با چند آویز، آویزان کنند.

لیست کارهای خانه تکانی

برای انجام دادن خانه تکانی سریع ابتدا باید یک لیست از کار هایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید تا تمام کار ها با نظم و سرعت پیش برود برای شروع یک کاغذ بردارید و روی آن درشت بنویسید لیست کارهای خانه تکانی و بعد شروع به نوشتن کار هایی که برای خانه تکانی باید انجام دهید به لیست اضافه کنید.

ترفندهای ساده کردن خانه تکانی

شاید بپرسید که خانه تکانی را از کجا شروع کنیم و در جواب می توانی گفت که مهم ترین قسمت قلب خانه یعنی آشپزخانه است، زیرا کارهایی که در این مکان باید انجام دهید تقریبا ۲ برابر بقیه مکان ها است. انجام کار هایی مانند شستشوی تمام ظروف، تمیز کردن سینک ظرفشویی، جا به جایی و تمیز کردن و برق انداختن کابینت ها و همه ی کار هایی از این قبیل بسیار وقت گیر است. پس با شروع از آشپزخانه می توانید خانه تکانی را آغاز کنید که در این مقاله بیشتر به موضوع پرداختیم( خانه تکانی را از کجا شروع کنیم).

ترفندهای ساده خانه تکانی برای قسمت های سخت خانه!

همیشه در خانه تکانی برخی فضاها هستند که هیچ ایده ای برای تمیز کردن آن ها ندارید، مانند دیوار یا سقف، عروسک ها، لوازم برقی و… که در این قسمت به این موارد خواهیم پرداخت. زیرا معمولا این ها جاهایی هستند که یا توجه ای به آن نمی شود و یا نمی دانید چگونه آن ها را پاک کنید اما ما به شما خواهیم گفت که باید چه کاری انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

دیوار ها

ترفندهای ساده کردن خانه تکانی

برای تمیز کردن دیوار ها ۲ راه حل دارید، اولین راه استفاده از جارو برقی است که سری های متفاوت دارد و راه حل دوم استفاده از پر های گردگیری مخصوص است.

بوفه ها

ترفندهای ساده کردن خانه تکانی

برای تمیز کردن بوفه از یک پارچه و پاک کننده سطوح استفاده کنید، همچنین برای قسمت های باریک آن از یک برس آرایشی کوچک که دیگر از آن استفاده نمی کنید کمک بگیرید.

لوازم برقی

تمیز کردن لوازم برقی

تمیز کردن لوازم برقی از کار هایی است که معمولا باید به صورت روزانه انجام شود زیرا این لوازم خاک زیادی را به خود جذب می کنند اما قبل از تمیز کردن آن ها باید پریز آن ها را از برق بکشید،. بعد به کمک پارچه میکرو فایبر روی سطح آن ها را تمیز کنید. همچنین حاشیه های داخلی را با مسواک یا برس ریز پاک کنید.

عروسک ها

عروسک های پارچه ای همیشه گرد و خاک زیادی را به خود جذب می کنند و از این رو برای از بین بردن گرد و خاک آن ها مقداری جوش شیرین را داخل یک پلاستیک بریزید و عروسک ها را داخل آن قرار دهید و کمی تکان دهید، سپس آن ها را بیرون بیاورید تا گرد و خاک کامل از آن ها پاک شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟