نحوه شستن کفش در لباسشویی
آموزش

نحوه شستن کفش در لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه توجه افراد به استایل و نوع پوششی که دارند، بسیار زیاد شده و از این رو ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه توجه افراد به استایل و نوع پوششی که دارند، بسیار زیاد شده و از این رو آراستگی و مرتب بودن جزو مهم ترین نکاتی است که یک فرد شیک پوش باید رعایت کند، اما همانطور که می دانید این آراستگی فقط در لباس خلاصه نمی شود بلکه یکی از قسمت های تکمیل کننده استایل هر شخصی، کفش و کتونی است.از آن جایی که معمولا کفش ها ارتباط مستقیم با زمین و انواع کثیفی و لکه ها را دارند، خیلی زودتر از سایر پوشش ها کثیف می شوند، اما در این مطلب قصد داریم به شما نحوه شستن کفش در لباسشویی را بگوییم تا بتوانید همیشه استایلی آراسته و مرتب داشته باشید.

بیشتر بدانید:

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

هم چنین در این مطلب می خوانیم:

  • برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويي سامسونگ
  • شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی
  • شستن کتانی در ماشین لباسشویی دوو

آموزش شستن کفش در لباسشویی 

نحوه شستن کفش در لباسشویی

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا مرحله به مرحله شما را با روش های شستشوی کفش و کتانی آشنا کنیم، پس برای اینکه به خوبی با نحوه شستن کفش در لباسشویی آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید. کتونی و کفش ها یکی از همراهان همیشگی ما در بیرون برای تفریح، ورزش، پیاده روی و… هستند.

نحوه شستن کفش در لباسشویی

به طور کلی همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم آراستگی و تمیز بودن کفش نقش فراوانی در استایل و تیپ شما خواهد داشت. به شکلی که اگر کل لباس هایی که استفاده می کنید، اتو کشیده و یا کاملا تمیز باشند، اما کتانی یا کفشتان گلی یا پر از لکه باشد قطعا استایل شما با شلخته نشان داده خواهد شد.

پس برای رفع این مشکل باید بدانید که چگونه کفشتان را تمیز کنید. اولین مرحله برای شستن کتونی در لباسشویی آماده سازی آن است و به این شکل نیست که کفش را از پا در آورده و داخل لباسشویی بیاندازید، بلکه قبل از هر چیزی باید کفش یا کتانی را برای داخل لباسشویی رفتن آماده کنید.

برای شروع ابتدا:

  • بند کفش ها را باز کنید و به صورت جداگانه در لباسشویی بیندازید.
  • اگر کفش یا کتانی شما خیلی کثیف است، قبل از انداختن داخل لباسشویی یک دور با مسواک کثیفی های سطحی آن را از بین ببرید.
  • قبل از انداختن کفش داخل لباسشویی آن را داخل سطل زباله بتکانید تا گرد و خاک از آن خارج شود.

نحوه شستن کفش در لباسشویی

قطعا می دانید که لباسشویی هنگام شستشو با توجه به برنامه ای که انتخاب می کنید، تعداد دور، سرعت و چرخش آن را می توانید تعیین کنید. از این رو برای شستن کفش و کتانی به عنوان مرحله دوم می توان توجه به انتخاب برنامه مناسب را مطرح کرد زیرا با انتخاب برنامه ای که سرعت و قدرت شستشوی قوی ای داشته باشد ضربات واردی به کفش ممکن است شدید و باعث خرابی یا پارگی کفش شود.

  • برنامه شستشوی ملایم انتخاب کنید.
  • دمای آب را سرد انتخاب کنید.

سومین مرحله به عنوان نحوه شستن کفش در لباسشویی استفاده از محافظ است، شما می توانید برای حفاظت از کفش ها هنگام شستشو داخل لباسشویی آن ها را به دور حوله، ملحفه یا پارچه بپیچید. همچنین می توانید از محافظ های توری مخصوص کفش استفاده کنید تا آسیب کمتری به کفش ها وارد شود البته حتما به این نکات توجه کنید که:

  • از انداختن کفش های سنگین مانند کتانی های ورزشی بزرگ و یا کفش هایی که چرم هستند خودداری کنید.

نحوه شستن کفش در لباسشویی

برای شستشوی بند های کفش و کتانی همراه آن ها داخل لباسشویی استفاده از محافظ های توری بسیار مناسب هستند، زیرا بند کفش ممکن است داخل درز های لباسشویی گیر کرده و باعث آسیب یا خرابی دستگاه شود.

مرحله بعدی می تواند اشاره به نوع و مقدار شوینده ای که انتخاب می کنید بستگی داشته باشد شما برای شستشوی کفش و کتونی داخل لباسشویی می توانید از هر نوع شوینده ای که برای لباس استفاده می کنید، انتخاب کرده و به مقدار یک پیمانه سرخالی از آن را مصرف کنید. زیرا ریختن بیش از اندازه شوینده سبب رنگ گیری کفش و کتانی و هم چنین کف زیاد و در نتیجه شستشوی نا مناسب آن ها می شود.

نحوه شستن کفش در لباسشویی

مرحله آخر شستشوی کفش و کتونی با لباسشویی مربوط به خشک کن ها است، استفاده از خشک کن برای کفش و کتانی ها یک اشتباه بزرگ است، پس زمانی که برنامه شستشو تمام شد و آب اضافی کفش در دور تند لباس شویی کشیده شد، بهتر است آن را در هوای آزاد خشک کنید و یا به کمک باد پنکه این کار را انجام دهید.

برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويي سامسونگ

اگر می خواهید بدانید برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويي سامسونگ چیست و چگونه عمل می کند. این قسمت را از دست ندهید. همانطور که می دانید سامسونگ برندی محبوب در دنیا در زمینه لوازم خانگی و یا الکترونیکی است، پس اگر شما هم جزو مصرف کنندگان این برند هستید و از لباسشویی های ۷ یا ۸ کیلویی سامسونگ استفاده می کنید و قصد شستشوی کفش یا کتانی را با آن دارید، اما برنامه مناسب آن را نمی دانید، در این مطلب به شما هر آنچه لازم است بدانید را خواهیم گفت. قبل از هر چیزی بهتر است با نام های برنامه های این لباسشویی آشنا شوید و بعد از آشنایی و دانستن معنای کلمات بهترین برنامه را انتخاب کنید.

لباس هایی از جنس پنبهCotton
صرفه جویی در انرژی هنگام شستن لباس پنبه ایCotton eco
لباس های مصنوعی یا معمولیSynthetic
لباس های دارای پارچه حریرDelicate
لباس های نخی و پشمیWool
شست و شوی دستی برای لباس های حساس و ظریفHand wash
برنامه شست و شوی سریع 30 دقیقه ایQuick 30
آبکشی+خشک کنRinse +Spin
انجام عملکرد تخلیهDrain
پیش از شست و شو لباس ها خیس می شوند.Pre Wash
یک مرحله آبکشی بیشتر+Rinse
قابلیت ضد چروک شدن لباس ها،صرفه جویی در اتو کشیCrease Care
افزودن به مدت برنامه شست و شو برای لباس های بسیار کثیفSouk
لباس هایی از جنس مخملDuvet
فرایند شست و شوی بخار سه تکه لباسRefresh
صرفه جویی در زمان شست و شوی لباس هاTime Save
شست و شوی لباس هایی که که با پوست مستقیما در تماس هستند.Skin Care
فعال کردن قابلیت ضد چروک برای اتوکشی آسانEasy Care
شست و شوی مخصوص لباس های مشکیBlack Care
شست و شوی پتو ولباس های ضخیمblanket
ایجاد برنامه انتخابی توسط مشتریFavorit
مخلوطی از لباس های مختلفMix
شست و شوی لباس های ضد آلرژیAlergy Care
شست و شوی بدون سر و صداSilent Wash
شست و شوی متمرکز لباس های کثیفIntensive
تاخیر اولیه شروع کار ماشینTime Delay
شست و شوی چند باره برای لباس های خیلی کثیفIntensive
خشک کردن یا خشک کنSpine
توقف در زمان های آب کشی به انتخاب خود کاربرRinse hold
بهره وری بیشتر در زمان آبکشیMedic rinse
از بین بردن لکه هاBio care
تنظیم دماTemp
شستن+خشک کردنWash +Dry
ضد عفونی لباس های بیماران با افزایش دمای آبBoiling care
گزینه ای مخصوص شست و شوی رو تختیBed cover
شست و شوی لباس های پرحجمBulky
فعال کردن قابلیت خشک کنDry
مخصوص شست و شوی لباس های تیرهDark wash
شست و شوی لباس های ورزشیSports wear
شست و شوی لباس ها با بخارSteam wear
دو بار آبکشی کردنRinse++
غیر فعال کردن قابلیت خشک کنNo spin
شست و شو + خشک کنWash +Dry
فقط خشک کردنDry Only
خشک کردن پارچه های نخی و کتانCupboard dry
آماده برای اتوکشی پارچه های نخی کتانIron Dry
گزینه ای برای لباس هایی که احتیاج به اتو ندارند.Low temp
خشک کردن بهینه از لحاظ مصرف انرژیEco dry
از بین بردن رنگ لکه مانند روی لباسfading clothes
قابلیت خشک کنDry level
قابلیت ایجاد تاخیر زمانیDelay end
شروع و توقفstart/pause
روشن/خاموش شدنpower
نشان دادن تنظیمات ماشین لباسشوییDisplay
مربوط به بخش تنظیماتoption
تنظیمات شست و شوی لباس های کثیفheavy soil

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی بعد از انداختن کفش داخل دستگاه ابتدا دور کند شستشو را انتخاب کنید. سپس نوبت به انتخاب دمای آب می رسد و همانطور که گفتیم انتخاب دمای آب سرد بهترین گزینه است. نکته ی دیگری که بهتر است آن را انجام دهید، خارج کردن بند ها و شستشوی آن ها به صورت دستی است که به علت باریک بودن ممکن است داخل دستگاه گیر کنند. سایر مراحل هم همانطور که در قسمت اول گفتیم پیش ببرید تا بتوانید کفشتان را تمیز داخل لباسشویی بشویید. به طور کلی انتخاب برنامه cotton  و synthetic از برنامه های مناسب شستشوی انواع کفش و کتانی در لباسشویی هستند.

شستن کتانی در ماشین لباسشویی دوو

شستن کتانی در ماشین لباسشویی دوو

همانطور که گفتیم به طور کلی مراحل شستشوی کفش را می توان به چند مرحله یعنی آماده سازی کفش برای شستشو در ماشین، انتخاب سرعت و شوینده مناسب و در نهایت خشک کردن در هوای آزاد خلاصه کرد، اما اگر از لباسشویی دوو استفاده می کنید و می خواهید بدانید آیا شستن کتانی در ماشین لباسشویی دوو امکان پذیر است یا نه؟

باید بگوییم که امروزه اکثر لباسشویی ها این امکان را دارند از این رو بهتر است قبل از شستشو به مدل و برچسب کفش یا کتانی دقت کنید که آیا قابل شستشو در لباسشویی هستند یا نه! به طور کلی کفش و کتونی های چرم، نوبوک، جیر و وینیل را نمی توان در لباسشویی شست. پس اگر قصد دارید هر نوع کفشی غیراز این جنس ها را در لباسشویی بشویید می توانید از همان روش های معمول انجام دهید. به طور کلی برای شستن کفش در ماشین لباسشویی دوو و یا هر برند دیگری می توانید از برنامه شستشو cotton  استفاده کنید.

خوب است بدانید بسیاری از تولیدکنندگان کفش ها شستشوی کتانی یا کفش را با لباسشویی توصیه نمی کنند، زیرا همانطور که می دانید ضربات زیادی هنگام شستشو به آن داخل لباسشویی وارد می شود. از این رو توصیه آن ها این است که به کمک یک مسواک و شوینده های دلخواه کفش ها را تمیز‌ کنید. با این حال هستند افرادی که هر چند ماه یک بار کفش یا کتانی را داخل لباسشویی می شویند. اگر شما هم جزو این افراد هستید به این نکات توجه کنید:

  • از شوینده های قوی و سفید کننده ها استفاده نکنید.
  • تا زمانی که کفش یا کتانی به خوبی خشک نشده آن را نپوشید.
  • برچسب کفش را پیش از شستشو بررسی کنید که آیا قابل شستشو با لباسشویی است یا نه.
  • از انداختن کفش هایی با جنس چرم‌به داخل لباسشویی جدا خودداری کنید.
  • هنگام شستشو درون کفش را با کاغذ یا دستمال پر‌ نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟