نحوه شارژ جارو شارژی
آموزش

نحوه شارژ جارو شارژی و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو شارژی یکی از وسایل الکترونیکی است که در کنار جاروبرقی، مورد استفاده ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو شارژی یکی از وسایل الکترونیکی است که در کنار جاروبرقی، مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله به دلیل وزن سبک، حمل آسان و … بسیار کاربردی است و به همین خاطر نحوه شارژ جارو شارژی از مسائل قابل توجه است که در این مطلب اطلاعاتی درباره آن گرداوری شده است.

بیشتر بدانید:

پرفروش ترین جارو شارژی های بازار ایران کدامند؟

همچنین در نحوه شارژ جارو شارژی به مطالب زیر هم اشاره شده است:

  • جای شارژر جارو شارژی کجاست
  • نحوه شارژ جارو شارژی مایر
  • مدت زمان شارژ جارو شارژی بوش
  • مدت زمان شارژ جارو شارژی مجیک
  • مدت زمان شارژ جارو شارژی کنوود

انواع جارو شارژی

 

پیش از اینکه به موضوع نحوه شارژ جارو شارژی و نکات آن بپردازیم، خوب است در ابتدا با انواع جارو شارژی و مدل های مختلف آن آشنا شوید.

  • جارو شارژی دستی: این مدل جارو شارژی به دلیل وزن سبک، استفاده از آن آسان تر از سایر دستگاه ها است و به همین خاطر از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

نحوه شارژ جارو شارژی

  • جارو شارژی پارویی: شکل ظاهری آن به دلیل وجود دسته بلند مانند پارو است و در صورتی که کمر درد دارید و یا خم شدن برای شما مشکل است، این مدل توصیه می شود.

  • جارو شاررژی چند منظوره: جارو شارژی ها در دو نوع تک منظوره و چند منظوره وجود دارند. مدل های تک منظوره فقط از قابلیت مکش گرد و غبار برخوردار هستند در حالی که دستگاه های چند منظوره توانایی قدرت مکش آب را نیز بر عهده دارند.

  • جارو شارژی هوشمند: جارو شارژی های هوشمند همان ربات جاروبرقی ها هستند که بدون نیاز به انسان و با استفاده از سنسورهایی که درونش قرار داده شده به نظافت منزل می پردازند.

نکات شارژ شدن جارو شارژی

نحوه شارژ جارو شارژی

یکی از مهم ترین نکاتی که در نحوه شارژ جارو شارژی و دیگر مدل ها مطرح می شود، استفاده از آن پس از شارژ کامل دستگاه است. به عبارتی دیگر قبل از استفاده از جارو شارژی آن را کامل شارژ کنید تا در حین انجام کار با مشکلی مواجه نشوید.

اصل یا فرع بودن شارژر ارتباط مستقیمی با سرعت شارژ شدن دستگاه دارد، محصولات تقلبی کیفیت شارژ دستگاه را کاهش می دهند. باتری های جارو شارژی معمولا 12 ولتی هستند و در مدت زمان 20 دقیقه شارژ می شوند.

یکی از شرکت های تولید کننده جارو شارژی برند آلمانی مایر است به همین خاطر نحوه شارژ جارو شارژی مایر از سوالات پر تکرار کاربران می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، هیچ تفاوتی بین برند مایر و سایر محصولات در نحوه شارژ شدن نیست و همانند نکات قبلی است که پیش از این ذکر کردیم.

مدت زمان شارژ جارو شارژی

باتری هایی که درون جارو شارژی ها تعبیه شده اند، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مدت زمان شارژ شدن آن ها بین 20 تا 30 دقیقه است و شارژ بیش از حد به دستگاه آسیب می رساند. نحوه شارژ جارو شارژی در انواع مدل ها به شرح زیر است:

  • مدت زمان شارژ جارو شارژی بوش: همان طور که اشاره کردیم، زمان شارژ شدن آن ها تقریبا 30 دقیقه است و مدت زمان شارژ جارو شارژی بوش 36 دقیقه می باشد.
  • مدت زمان شارژ جارو شارژی مجیک: قبل از اولین استفاده از این دستگاه باید به مدت 10 الی 12 ساعت دستگاه را شارژ کنید اما به طور کلی مدت زمان شارژ جارو شارژی مجیک 20 دقیقه است.
  • مدت زمان شارژ جارو شارژی کنوود: این دستگاه نیز همانند مدل های قبلی به 20 تا 30 دقیقه زمان جهت شارژ شدن نیاز دارد.

برخی از افراد بر این باورند که جارو شارژی باید دائما در حال شارژ باشد اما این باور کاملا اشتباه است زیرا باتری های آنان 12 ولت هستند و در مدت زمان 20 دقیقه کاملا شارژ می شود.

پس از اینکه دستگاه کاملا شارژ شد، شارژر را از آن جدا کنید زیرا در شارژ ماندن دستگاه علاوه بر کاهش عمر مفید باتری، تاثیری در میزان شارژ آن ندارد.

علت شارژ نشدن جارو شارژی

این جاروها فقط در صورت شارژ کامل می توانند به فعالیت خود ادامه دهند به همین خاطر شارژ نشدن جارو مساوی است با عدم کارکرد دستگاه. موارد زیر از علت های شارژ نشدن جارو شارژی هستند:

  1. اتصال برق، همچنین وجود برق در پریزها را بررسی کنید زیرا احتمال قطعی برق وجود دارد.
  2. از قرار گیری صحیح باتری در پایه شارژ مطمئن شوید.
  3. همچنین اتصال پایه شارژ به پریز برق را بررسی کنید.
  4. در مواردی علت شارژ نشدن جارو شارژی، بروز اختلال در قسمت های داخلی پایه شارژ و یا خرابی باتری دستگاه می باشد.

بیشتر افراد هنگام استفاده از این دستگاه نکات مهم در خصوص آن ها را در نظر نمی گیرند و عمر دستگاه به سطح استاندارد عملکرد خود نمی رسد و زودتر از زمان تعیین شده از کار می افتند.

برای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری می توانید از جارو شارژی برای یک دوره شارژ استفاده کنید و قبل از استفاده مجدد آن را کامل شارژ کنید. آمپر باتری دستگاه نشان دهنده مدت زمان کارکرد آن پس از شارژ شدن است و کاهش زمان شارژ مساوی است با کاهش عمر مفید دستگاه.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری

خاموش کردن به موقع دستگاه، شارژ به موقع جارو شارژی، تمیز کردن فیلتر دستگاه به علاوه نگهداری آن در دمای مناسب از راهکارهای افزایش طول عمر باتری می باشد که در ادامه به توضیح آنان می پردازیم.

خاموش کردن به موقع دستگاه

اگر ترجیح داده اید از وسایل دیگر به جای جارو شارژی استفاده کنید و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی کنید؛ حتما آن را خاموش کنید. هر باتری طول مصرف مشخصی دارد و روشن ماندن دستگاه منجر به کاهش عمر باتری می شود.

شارژ به موقع جارو شارژی

نحوه شارژ جارو شارژی

باتری های جدید از نوع لیتیوم یونی بوده و با باتری های قدیمی کامل متفاوت اند به همین خاطر برای افزایش طول عمر باتری قبل از اینکه به 10 درصد برسد آن را شارژ کنید. این کار باعث عدم فشار به دستگاه شده و در نتیجه از کاهش عمر باتری جاروبرقی جلوگیری می کند.

تمیز کردن فیلتر دستگاه

فیلتر این دستگاه همانند جارو برقی از ورود گرد و غبار، مو و زباله های ریز به درون جارو جلوگیری می کند اما به طور کلی در جارو ها دو نوع فیلتر به کار رفته است. یک نوع برای به دام انداختن زباله های ریز و فیلتر دوم از چرخش ذرات جلوگیری می کند. هر چقدر که فیلتر این دستگاه ها کثیف تر باشد میزان مکش جارو کاهش پیدا کرده و در نتیجه به باتری فشار می آورد.

نگهداری در دمای مناسب

باتری ها تحت تاثیر دما آسیب می بینند البته باتری های جدید این گونه نیستند اما بهتر است همیشه در دمای اتاق نگهداری شوند. نگهداری آنان در دمای سرد کارکرد باتری را به خطر می اندازد.

در حالت کلی ظرفیت باتری ها به مرور زمان و تحت تاثیر عوامل مختلفی که به آن اشاره کردیم، کاهش می باید. در واقع ساختار و ماهیت باتری این گونه است اما با رعایت نکاتی در خصوص آن می توانیم از کاهش ظرفیت آن جلوگیری کنیم.

در نحوه شارژ جارو شارژی به عواملی که منجر به کاهش عمر باتری می شوند؛ اشاره کردیم در ادامه راهکارهای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری شرح داده شده است.

  1. همان طور که پیش از این هم به آن اشاره کردیم، به هیچ عنوان اجازه ندهید شارژ باتری به کمتر از 10 درصد برسد.
  2. حتی اگر یکبار تخلیه شارژ جارو شارژی از 100 درصد به صفر برسد، کاهش ظرفیت باتری را به همراه دارد.
  3. پس در حین استفاده از دستگاه آن را مدام شارژ کنید.
  4. دمای بالا و یا بسیار سرد نیز در کاهش ظرفیت باتری تاثیر دارد.
  5. به هیچ وجه جارو شارژی را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.
  6. بلافاصله پس از استفاده از جارو آن را به شارژ نزنید اجازه دهید تا باتری استراحت و خنک شود سپس آن را به شارژ متصل کنید.
  7. تمیز کردن فیلتر و قطعات جارو شارژی از کاهش ظرفیت باتری جلوگیری خواهد کرد.

کلام آخر

در استفاده صحیح از یک دستگاه، نگهداری آن بسیار اهمیت دارد. جارو شارژی نیز از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و به مراقبت زیادی نیاز دارد بنابراین رعایت نکاتی در خصوص نگهداری و نحوه شارژ آن قطعا در  روند کارایی آن اثرگذار می باشد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 11 بهمن 1401 در 9:35 ق.ظ

    چارو های شارژی از نظر فناوری باتری به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول دارای باتری با فناوری لیتیوم ین هستند این باتریها بسیار بادوام هستند و نیازی به شارژ اولیه طولانی ندارند قیمت انها زیاد است و معمولا جاروبرقی های دارای این نوع باتری دارای قطع خودکار جریان بعد از شازژ کامل هستند دسته دوم باتری های نیکل کادمیوم هستند که معمولا در دفترچه راهنمای جاروی انها حداقل زمانی برای شارژ اولیه در نظر گرفته میشود این جاروها در نوبت های بعدی شارژ ظرف حداکثر دو ساعت شارژ و با تغییر رنگ چراغ شارژ از قرمز به سبز و یا تغییر حالت چراغ شارژ از حالت چشمک زن به حالت روشن دائم متوجه شارژ کامل جارو خواهید شد در این حالت باید ادابتور پایه شارژ را از برق کشیده و یا جارو را از روی پایه شارژر بردارید این باتریها ارزان هستند و در صورت عدم استفاده از جارو هم پس از چند روز یا چند هفته دشارژ میشوند دوام انها نیز کمتر است و معمولا در جاروهای ارزانتر که فاقد قطع کن جریان پس از شارژ کامل هستند کاربرد دارد