نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!
اخبار لوازم خانگی

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای از گذشته تاکنون نوشیدنی محبوب ایرانی ها بوده که نحوه دم کردن آن همواره ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای از گذشته تاکنون نوشیدنی محبوب ایرانی ها بوده که نحوه دم کردن آن همواره در حال تغییر است. برای مثال در گذشته از سماورهای ذغالی استفاده می کردند که چای ساز و کتری جایگزین آن شدند. با ما همراه باشید تا با نکات خرید کتری برقی و مشخصات آن ها آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

نحوه تمیز کردن چای ساز و راهکارهایی که نمی دانید!

در مطلب نکات خرید کتری برقی می خوانیم:

  • کتری برقی بهتره یا چای ساز
  • کتری برقی خوب چی بخرم
  • قیمت کتری برقی
  • مصرف برق کتری برقی

کتری برقی یکی از وسایل الکترونیکی است که به دلیل سرعت بالا در جوش آوردن آب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ساختار خاصی ندارد و از دو قسمت کتری و پایه تشکیل شده است.

مزایا خرید کتری برقی

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

پیش از اینکه به نکات خرید کتری برقی بپردازیم، خوب است با مزایا و ویژگی های آن آشنا شوید.

  • استفاده آسان: یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را به سمت خرید این دستگاه سوق می دهد، استفاده آسان است زیرا نیاز به آموزش خاصی ندارد و تنها با فشردن دکمه و قرار دادن دستگاه بر روی المنت آب شروع به جوشیدن می کند.
  • مصرف برق کتری برقی: کتری برقی ها علاوه بر اینکه محیط را گرم نمی کنند، مصرف انرژی آن ها نسبت به کتری های گازی بسیار کمتر است.

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

  • تعیین درجه حرارت: از بهترین ویژگی های کتری برقی، تعیین درجه دمای آن است و از آنجایی که هر نوشیدنی با دمای مختص به خودش تهیه می شود استفاده از این دستگاه بسیار مناسب و کاربردی است.
  • سرعت بالا: سرعت کتری برقی نسبت به سماور و کتری معمولی بسیار بالاتر است و همین مسئله اتلاف وقت در زندگی روزمره را از بین می برد.

نکاتی که پیش از خرید کتری برقی باید بدانیم؟

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

نکات خرید کتری شامل موارد زیر می شود:

  1. ظرفیت
  2. جنس بدنه و پایه
  3. قیمت
  4. شکل ظاهری
  5. سهولت در استفاده
  6. سرعت جوش آب
  7. اندازه
  8. دمای بیرون بدنه کتری برقی
  9. سر و صدا
  10. جنس داخلی کتری برقی
  11. توان مصرفی دستگاه
  12. وزن کتری
  • ظرفیت: یکی از مهم ترین نکات خرید یک کتری خوب توجه به ظرفیت آن است. در ابتدا باید مشخص کنید که برای چه استفاده ای و چه تعداد نفراتی مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا برای استفاده و معمولی و تعداد اعضای خانواده بین 4 تا 6 نفر کتری 1.5 لیتری مناسب است به طور کلی ظرفیت این دستگاه بین 1.0 تا 2.5 لیتر است و مدل های مسافرتی 0.5 تا 1 لیتر ظرفیت دارند.
  • جنس بدنه و پایه: کتری برقی هایی که در بازار عرضه می شوند، معمولا از جنس پلاستیک، شیشه، استیل و … ساخته شده اند که هر کدام ویژگی های به خصوص خودشان را دارند.

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

کتری برقی های پلاستیکی از وزن کمتری برخوردارند و به آسانی حمل می شوند. قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها دارند و در مقابل ضربه مقاوم هستند یکی از بارز ترین صفات آن منتقل نشدن گرما به بدنه داخلی دستگاه است.

کتری برقی هایی که از جنس شیشه ساخته شده اند نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند، ظاهر زیبایی دارند اما قیمت آن ها نیز بالاتر است.

دستگاه هایی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده اند در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند و نسبت به مدل های شیشه ای و پلاستیکی نیز گران تر هستد.

  • قیمت کتری برقی: قیمت دستگاه به عوامل مختلفی مثل جنس، کیفیت، برند تولید کننده و قابلیت های جانبی مثل( چرخش 360 درجه، محل جمع آوری سیم، قطع کن خودکار، سیستم گرم نگهدار آب و …) بستگی دارد و طبیعتا هر چه قابلیت های آن بالاتر باشد از قیمت بیشتری هم برخوردار می شود.
  • زیبایی ظاهری: شکل ظاهری دستگاه نیز از عوامل مهمی است که باید به آن توجه شود و خوشبختانه با توجه به تنوع محصولات مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
  • سهولت در استفاده: هنگام خرید کتری برقی به دسته آن توجه کنید. دسته کتری برقی باید به گونه ای طراحی شده باشد که با اطمینان از محکم بودنش آن را در دست بگیرید.
  • سرعت جوش: یک کتری خوب باید در کمترین زمان آب را به نقطه جوش برساند و معمولا این مدت زمان بین 2 تا 4 دقیقه است.
  • ابعاد: اندازه و ابعاد کتری برقی باید متناسب با فضایی باشد که برای آن در نظر گرفته اید. البته نوع استفاده از آن هم اهمیت دارد مثلا برای استفاده در خانه به کتری برقی بزرگ نیاز دارید.

  • دمای بیرون بدنه کتری: یکی از مهم ترین نکات خرید کتری برقی توجه به دمای بیرونی بدنه دستگاه است زیرا اگر گرما را به سطح بیرونی انتقال دهد خطر سوختگی را به همراه دارد. البته لازم به ذکر است این مسئله در کتری برقی های شیشه ای و پلاستیکی دیده نمی شود.
  • سر و صدا: اغلب دستگاه ها هنگام جوش آوردن آب صدای زیادی تولید نمی کنند اما برخی از آن ها پس از جوش آمدن آب با صدای بوق به شما اطلاع رسانی می کنند و در صورتی که نسبت به صدا حساس هستید لازم است به این نکته توجه کنید.
  • جنس داخلی بدنه دستگاه: توجه به این مسئله از آن جایی اهمیت دارد که بدنه داخلی دستگاه مستقیما با اب در تماس است. اگر در قسمت داخلی دستگاه جنس پلاستیک به کار رفته باشد بر طعم آب اثر منفی دارد.

  • توان مصرفی: هر چه میزان توان مصرفی در دستگاه بیشتر باشد کارآمد تر خواهند بود. توان بالای 1500 وات در کتری برقی های مصرفی مناسب است. کتری برقی های با توان بالای 3000 وات هم وجود دارند که قائدتا انرژی بیشتری مصرفی می کنند. کتری برقی با 1700 وات آب را چهار و نیم دقیقه به جوش می رساند در حالی که یک دستگاه 3000 واتی آب را در دو دقیقه و نیم جوش می آورد.
  • وزن کتری: کتری برقی به تنهایی وزن زیادی ندارد و هنگامی که درون آن آب پر می کنیم به وزن آن اضافه می شود اما در صورتی که در بلند کردن اجسام سنگین نا توان هستید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

کتری برقی بهتره یا چای ساز

برای پاسخ به سوال کتری برقی بهتره یا چای ساز ابتدا لازم است با ویژگی های کلی آنان آشنا شوید.

چای ساز

چای ساز دستگاهی است که علاوه بر دم کردن چای وظیفه گرم نگه داشتن آن را نیز بر عهده دارد. چای ساز همانند سماور از دو بخش کتری و قوری تشکیل شده است.

در این دستگاه همانند سماور برقی المنت حرارتی قرار گرفته و پس از فعال کردن دکمه راه اندازی، شروع به گرم کردن آب می کند و پس از جوشیدن آب به صورت خودکار خاموش می شود.

کتری برقی

کتری برقی نیز همانند چای ساز است با این تفاوت که قوری ندارد و اگر از فلاسک برای دم کردن چای استفاده می کنید استفاده از این دستگاه گزینه خوبی است. کتری برقی فضای کمتری را اشغال می کند و همین طور ارزان تر از سایر دستگاه می باشد.

همچنین کتری برقی به دلیل اینکه قوری ندارد و مختص جوش آوردن آب است بسیار مناسب افرادی است که به خوردن قهوه، نسکافه، کاپوچینو و … عادت دارند.

کتری برقی خوب چی بخرم

هنگام خرید کتری برقی با طیف وسیعی از تنوع برند در این حوزه مواجه می شوید به همین خاطر ممکن است سوال کتری برقی خوب چی بخرم ذهن شما را به چالش بکشید. در ادامه با برندهایی که کتری برقی ارائه می دهند را مشاهده می کنید.

بوش

برند معروف آلمانی بوش که معرف حضورتان است در زمینه ساخت انواع لوازم خانگی، همچنین کتری برقی فعالیت می کند. کتری برقی بوش دارای بدنه استیل ضد زنگ، پایه استیل ضد زنگ، توان 2400 وات و گنجایش 2 لیتر می باشد.

فیلیپس

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

برند فیلیپس به تولید انواع محصولات لوازم خانگی می پردازد و کتری برقی جزء یکی از محبوب ترین های این برند می باشد.

کتری برقی فیلیپس با بدنه استیل ضد زنگ، توان 2400 وات، گنجایش 2 لیتر، سیستم قطع کن خودکار، قابلیت چرخش 360 درجه، نشانگر آب و رسوب گیر در دسترس قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است فیلیپس مدل های بدون سیم نیز طراحی کرده است.

تفال

کتری برقی تفال نیز از استیل ضد زنگ ساخته شده و طراحی زیبایی دارد. با توان مصرفی 1800 وات، ظرفیت 2.5 لیتر ، قابلیت چرخش 360 درجه، نشانگر آب و رسوب گیر کتری در بازار عرضه می شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟