اخبار لوازم خانگی

3+1 دلیلی که ایرانی ها از شهر لوازم خانگی خرید می کنند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زندگی کردن در هر خانه ای، چه کوچک باشد چه بزرگ، بدون تردید نیاز به برخی لوازم اولیه ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زندگی کردن در هر خانه ای، چه کوچک باشد چه بزرگ، بدون تردید نیاز به برخی لوازم اولیه دارد. وسایلی همچون یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و … در همه جای دنیا این وسایل جزو مایحتاج اولیه و ضروری برای هر خانه ای به شمار آمده و زندگی روزمره بدون آن ها با دشواری های زیادی همراه خواهد بود.

اما با این وجود، هزینه تهیه هر یک از آن‌ها به طور قابل ملاحظه ای بالاست و فشار زیادی را از لحاظ مالی به افراد وارد می کند. به همین خاطر معمولا خانواده ها برای خرید لوازم خانگی بر سر یک دوراهی می مانند. خرید نقدی یا خرید اقساطی؟

به راستی خرید لوازم خانگی به صورت نقدی بهتر است یا اقساطی؟ و انتخاب کدام یک از این روش ها کمک بیشتری به اقتصاد خانواده می کند؟

در پاسخ به این سوالات بایستی بگوییم، همه چیز به قدرت خرید مشتری و برنامه های اقتصادی او برمی گردد. بسیاری از مشتریانی که از قدرت خرید خوبی هم برخوردار هستند، ممکن است تمایل داشته باشند، بخش اصلی سرمایه خود را برای مصارف دیگری به کار بگیرند.

بنابراین با انتخاب روش خرید اقساطی لوازم خانگی، سعی می کنند یک انتخاب اقتصادی داشته باشند.

در حال حاضر مجموعه هایی نظیر شهر لوازم خانگی با عرضه متنوع ترین مجموعه کالاهای الکترونیک و برقی خانگی، در تلاشند که شرایط خرید ایده آلی را برای هم وطنانمان از سر تا سر ایران فراهم نمایند. اما چرا ایرانیان از شهر لوازم خانگی خرید می کنند؟

این سوالی است که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

چرا ایرانی ها از شهر لوازم خانگی خرید می کنند؟

همانگونه که گفتیم شهر لوازم خانگی در حال حاضر با شرایط مختلف و متعددی اقدام به عرضه ی انواع لوازم برقی منزل به صورت نقدی و اقساطی کرده است. اما چه چیزی باعث شده که در میان مجموعه های مختلف، ایرانیان شهر لوازم خانگی را به عنوان مقصد خرید خود انتخاب کنند؟

  • حرکت کردن خارج از مدار تورم

همانگونه که می دانید طی سال های اخیر نوسانات نرخ ارز در کشورمان سبب شده که هر روزه شاهد تغییرات چشمگیری در نرخ انواع کالاها باشیم. به طور حتم در چنین شرایطی خرید اقساطی در نوع خود، نوعی سرمایه گذاری به شمار می آید.

در واقع به جای این که خریدار برای خرید کالا یا کالاهای مورد نیاز خود اقدام به پس انداز نماید، همان ابتدا خرید خود را انجام داده و در ادامه بدون نگرانی از تورم موجود در بازار و افزایش نرخ کالاهای مختلف، اقساط ماهیانه خود را پرداخت می نماید.

بنابراین اولین دلیلی که ایرانی ها از شهر لوازم خانگی خرید می کنند را بایستی به دور زدن تورم موجود در بازار نسبت دهیم.

  • خرید از برندهای معتبر بازار

یکی دیگر از دلایلی که ایرانی ها را به خرید از شهر لوازم خانگی ترغیب می کند، اصالت و اعتبار کالاهای عرضه شده در این هایپر مارکت است.

به عبارت دیگر مصرف کننده با آسودگی خیال از بابت کیفیت محصولات مختلف، اقدام به انتخاب و خرید آن ها نموده و نگرانی ای از بابت اصالت و کارآیی محصول نخواهد داشت. این روزها عرضه ی لوازم خانگی بدون کیفیت و متفرقه به صورت اقساطی در بازار موجب شده است که بسیاری از خریداران در انتخاب این روش پرداخت، تردید داشته باشند.

اما ارائه ی محصولات تولید شده توسط برندهای مطرح ایرانی و خارجی در شهر لوازم خانگی موجب شده است که بسیاری از هم وطنانمان برای خرید از این مجموعه اطمینان کافی را داشته باشند.

  •  تنوع محصولات

یکی دیگر از مهم ترین آیتم هایی که ایرانیان را برای خرید از شهر لوازم خانگی ترغیب و تشویق می کند، تنوع گسترده کالاهای موجود در این مجموعه است. در واقع هر خریداری می تواند با مراجعه به شهر لوازم خانگی مجموعه ای از لوازم الکترونیک اعم از یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماکروویو، پلوپز، سرخ کن، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی و … را به صورت نقدی و یا اقساطی خریداری کند.

 عدم نیاز به مراجعه به بانک

شاید بتوانیم این طور بگوییم که یکی از دلایلی که ایرانی ها از شهر لوازم خانگی خرید می کنند این است که برای استفاده از شرایط خرید اقساطی نیازی به مراجعه به بانک و طی کردن مراحل طولانی اداری ندارند.

تجربه نشان داده است که تنها به کمک یک دسته چک و بدون نیاز به ضامن می توان از شهر لوازم خانگی، به صورت اقساطی خرید نمود. بنابراین طبیعی است که بسیاری از هم وطنانمان این مجموعه را به عنوان مقصد خرید خود انتخاب می نمایند.

 سخن پایانی

در حال حاضر مجموعه های مختلفی در کشورمان مشغول عرضه ی انواع لوازم خانگی به صورت نقدی و اقساطی هستند. در این میان برخی از مجموعه ها نظیر شهر لوازم خانگی با استقبال قابل توجهی از سوی ایرانی ها مواجه شده اند. در این نوشتار به بررسی چرایی و دلایل این استقبال پرداختیم. امیدواریم مجموعه مطالب مطرح شده توانسته باشد برای شما مفید فایده واقع شود.

انتهای رپورتاژ آگهی/

 

نظر شما چیست؟