آموزش

از بین بردن بوی چای ساز نو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا شما هم متوجه این موضوع شدید که برخی لوازم پس از خرید دارای یک‌ بوی ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا شما هم متوجه این موضوع شدید که برخی لوازم پس از خرید دارای یک‌ بوی عجیبی هستند و این بو نیز به محتویات داخل خود نیز منتقل می کنند اما علت این اتفاق چیست و چه دلایلی می تواند داشته باشد؟! در این مطلب درباره راهکار های از بین بردن بوی چای ساز نو صحبت می کنیم.

بیشتر بدانید:

نکات خرید کتری برقی و هرآنچه که باید بدانید!

همچنین در اینجا می خوانیم:

  •  از بین بردن بوی کلر کتری
  • رفع بوی بد کتری استیل نو
  • رفع بوی مواد شوینده از چای
  • بو گرفتن چای خشک

علت بوی چای ساز

از بین بردن بوی چای ساز نو

لوازمی مانند چای ساز پس از خرید دارای بویی هستند که خوشایند نیست و از این رو این بو را به مواد داخل خود نیز انتقال می دهند که سبب طعم و عطر بد چای می شود. در این مطلب به دنبال علت و راهکار های از بین بردن بوی چای ساز نو هستیم. به طور کلی چای ساز ها به ۲ علت می توانند بو بگیرند اولین دلیل عبور این وسیله از خط تولید است که بر اثر مجاورت با دستگاه های مکانیکی مختلف ایجاد می شود و از آن جایی که بسیاری از خط تولید ها بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک فعالیت می کنند این وسیله مدت ها در مجاورت دستگاه های مختلف قرار می گیرد و به همین دلیل بوی مواد شیمیایی را به خود جذب می کنند.

دومین علت مربوط به بسته بندی چای ساز است زیرا زمانی که چای ساز از خط تولید خارج می شود برای بسته بندی آماده شده و چند ابزار مختلف اتوماتیک با استفاده از پلاستیک و کارتن آن را بسته بندی می کنند و در طول این روند به دلیل وجود گاز های مختلف که از این لوازم ها خارج می شود. پس از ته نشین شدن روی بدنه داخلی و خارجی چای ساز یک بوی ناخوشایند ایجاد می شود که علاوه بر آن وجود این مواد و ته نشین شدن مواد شیمیایی می تواند برای سلامت شما نیز خطرناک باشد اما این سوال ایجاد می شود که راهکار این مشکل چیست؟!

برای از بین بردن بوی چای ساز نو می توانید از این ۴ روشی که در ادامه به شما خواهیم گفت استفاده کنید تا دیگر این دستگاه سبب این که خروجی آن یک چای بو گرفته، نباشد اما قبل از شروع هر کدام از این راهکار ها باید چای ساز را از بسته جدا کنید و با آب و شوینده بشویید که مواد شیمیایی روی آن از بین برود سپس به سراغ راهکار های موجود برای حل این مشکل خواهیم‌ رفت.

نکته: برای رفع بوی بد چای ساز به هیچ عنوان از محلول های مایع یا آب روی قسمت های الکتریکی دستگاه نزنید زیرا هم‌ خطرناک است و هم‌ سلامت دستگاه را دچار مشکل می کند.

  • ابتدا چای ساز را با دقت تمیز کنید سپس دستگاه را با آب تا میزان مشخص شده پر‌ کنید و منتظر شوید تا بجوشد و بعد آب را خالی کنید ( در این مرحله ممکن است رنگ بدنه تغییر کند که جای نگرانی نیست زیرا ترکیب مواد شیمیایی با آب سبب تغییر رنگ ناگهانی می شود.) پس از خالی شدن آب یک دستمال برداشته و بدنه داخلی را کامل تمیز کنید حال دوباره چای ساز را از آب پر کنید و این مراحل را ۴ بار دیگر تکرار کنید.

  • از پرکاربردترین پاک کننده های طبیعی در هر خانه ای سرکه است که بسیار در تمیز کاری هر جسم و سطوحی کاربرد دارد و با وجود بوی تند خودش می تواند برخی بو های دیگر را از جمله بوی بد چای ساز را از بین ببرد. پس برای شروع ترکیب ۳۰/۷۰ آب و سرکه را آماده کنید و داخل چای ساز بریزید تا بجوش بیاید سپس آن را خالی کنید و با یک شوینده دوباره بشویید تا بوی سرکه برود.
  • ترکیب لیمو و جوهر لیمو از دیگر راهکار هایی است که می توانید برای از بین بردن بوی چای ساز نو استفاده کنید پس کافی است یک نصفه لیمو یا ۲ قاشق چای خوری جوهر لیمو را با آب مخلوط کنید و داخل چای ساز بریزید تا بجوشد سپس چای ساز را خاموش کنید و منتظر بمانید تا ۱۵ دقیقه مواد داخل آن بماند سپس خالی کنید و بدنه چای ساز را بشویید و خشک کنید.

( اگر می خواهید از جوهر لیمو استفاده کنید ابتدا آب را بجوشانید سپس جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد سایر مراحل را تکرار کنید.)

  • جوش شیرین یک ماده ی بسیار قوی و کاربردی در کار های خانه و آشپزخانه محسوب می شود و زمانی که از این پودر سفید استفاده می کنید و یا آن را با سایر مواد ترکیب کنید نتایج کاملا رضایت بخشی را در رابطه با رفع کثیفی یا بوی بد خواهید داشت. پس ابتدا چای ساز را با آب پر کنید بگذارید به جوش بیاید سپس ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را اضافه کرده و به مدت ۱ روز کامل بگذارید تا داخل ان بماند سپس محلول را خالی کرده و داخل چای ساز را بشویید و خشک کنید.

از بین بردن بوی کلر کتری با روش ساده

وجود آب کلر دار و مصرف آن بسیار مضر است و سلامتی انسان را به خطر می اندازد و شامل بیماری هایی نظیر بالا بردن ریسک ابتلا به سرطان مثانه، افزایش دهنده کلسترول خون، بالا رفتن HDL خون، امکان مبتلا شدن به بیماری آسم و… می شود. به طور کلی زمانی که کتری و سماور خیلی رسوب داشته باشند و یا نو باشند بوی کلر میگیرند و این موضوع سبب تغییر طعم چای و هر نوشیدنی گرم دیگر داخل آن ها خواهد شد اما برای از بین بردن بوی کلر کتری و سماور می توانید با روش هایی ساده اقدام به رفعش کنید از این رو برای شروع می توانید از ترکیب لیمو و آب استفاده کنید پس ابتدا:

کتری یا سماور را با آب پر کنید و بگذارید تا بجوشد سپس چند تکه لیمو داخل آن بیاندازید، لیمو به خوبی بوی بد مواد را گرفته و با خالی کردن آب و شستشو ی دقیق آن می توانید بوی کلر داخل آن را از بین ببرید همچنین اگر این روش را تا ۲ بار تکرار کنید بوی بد کتری یا سماور کاملا از بین می رود.

رفع بوی بد کتری استیل نو چگونه است؟

چای یکی از نوشیدنی های همیشگی ایرانیان است حال در این میان ممکن است به تازگی کتری استیل تهیه کرده باشید یا از قبل داشته باشید اما متوجه  بوی بد در کتری یا اب مصرفی تان شده باشید و از این رو طعم چای شما نیز تغییر کرده و بد شده باشد از این رو برای رفع بوی بد کتری استیل نو می توانید از چند روش استفاده کنید فقط کافی است کمی حوصله به خرج دهید.

  • کتری را پر از آب کنید و چند بار بجوشانید و آب را عوض کنید حدودا بین ۴ تا ۵ بار این کار را تکرار کنید.
  • از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید و این محلول را داخل کتری پر آب بجوشانید سپس خالی کنید و یک دور آب را به تنهایی بجوشانید و دوباره خالی کنید در نهایت کتری را بشویید و خشک کنید‌.
  • جوش شیرین و سرکه را ترکیب کنید و داخل آب جوش آمده کتری بریزید و یک روز کامل بگذارید تا بماند سپس آب را خالی کرده و یک دور آب را به تنهایی بجوشانید سپس کتری را بشویید.

تمام این روش های گفته شده برای از بین بردن انواع کتری، سماور و چای ساز ها کاربردی هستند و می توانید به کمک این مواد خانگی اما کاربردی این مشکل را برای همیشه ار بین ببرید.

○ به این نکته توجه کنید که با هر شوینده ای که کتری، سماور، چای ساز و … را می شویید زمان آبکشی به خوبی این کار را انجام دهید زیرا اگر آبکشی آن به درستی انجام‌ نشود سبب بوی چای خواهد شد و اگر این آبکشی دقیق و درست باشد باعث رفع بوی مواد شوینده از چای خواهد شد پس حتما به این مورد مهم هنگام شستشو و آبکشی دقت کنید.( به طور کلی بهترین شوینده برای این لوازم ترکیب آب و صابون است.)

علت بو گرفتن چای خشک

زمانی که چای شما بوی همیشگی را ندارد پس باید به دنبال علت بو گرفتن چای خشک باشید به طور کلی چای اگر در مجاورت ماده های عطری دیگری قرار بگیرد بو و عطر خود را از دست دادهدو بوی آن مواد را به خود جذب میکند که این مسئله کیفیت چای را خراب کرده و سبب بوی بد یا بویی به جز عطر اصلی اش می شود که برای رفع این‌ مشکل می توانید هنگام دم کردن چای از موادی مانند هل و دارچین یا گل محمدی استفاده کنید تا چای عطر و طعم و مزه خوبی به خودش بگیرد و دیگر از بو گرفتن چای خشک اذیت نشوید.

جمع بندی از بین بردن بوی چای ساز نو

اگر قصد از بین بوردن بوی انواع چای ساز، کتری و سماور نو را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از مواد خانگی مانند لیمو، جوش شیرین، جوهر لیمو، سرکه است که روش استفاده از هر کدام‌ را بر رفع بوی بد این لوازم به طور کامل توضیح دادیم همچنین به این موضوع بسیار دقت کنید که شستشوی داخل کتری و سماور یا چای ساز باید با آبکشی کامل و درست انجام شود که طعم آب و نوشیدنی هایی که با آن ها دم می کنید را تغییر ندهد و سبب ایجاد بوی شوینده در انواع چای دمنوش ها نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟