آموزش

هود هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشنایی با ابزار یا وسیله های جدید می تواند به بروز بودن خانه یا حتی محل کار ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشنایی با ابزار یا وسیله های جدید می تواند به بروز بودن خانه یا حتی محل کار شما کمک کند و از سوی دیگر انجام برخی کار ها را ساده تر کند. هود هوشمند و خرید این محصول علاوه بر تصفیه هوا، طراحی زیبا و شیکی که به محیط آشپزخانه شما می دهد، ویژگی های جدید و منحصر به فردی دارد که از تجربه آن ها لذت خواهید برد. در ادامه به این موضوع که هود هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نحوه نگهداری از هود آشپزخانه و نکات مهمی که باید بدانید + ویدیو

همچنین در این مطلب می خوانیم:

  • قیمت هود هوشمند
  • قیمت سنسور حرارتی هود
  • قیمت سنسور هود
  • سنسور گاز هود
  • سنسور دود و حرارت هود

آشنایی با هود هوشمند

هود هوشمند چیست

هود هوشمند به هودی گفته می شود که از ویژگی ها و یک سری قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است.. در واقع این هود ویژگی‌های متعددی دارد که از این ویژگی‌ها می توان به داشتن سنسور دود و حرارت هود، سنسور صدا و…. اشاره کرد که به راحتی هر گونه بوی غذا، بوی سوختگی، بوی گاز و یا دود را تشخیص می دهد و سپس علایمی مانند هشدار صوتی یا زنگ خطر را به منظور آگاه سازی افراد منزل فعال می کند. پس در پاسخ به این که هود هوشمند چیست ؟ باید گفت هودی است که دارای قابلیت های هوش مصنوعی است و کاربرد هایی بیشتر از یک هود معمولی دارد.

ویژگی های هود هوشمند

سایر قابلیت های هود هوشمند که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از قابلیت اجرای انواع فرمان های صوتی که بدون نیاز به ریموت و تنظیمات هود می توان دستگاه را روشن یا خاموش کرد. به همین دلیل می توان گفت که این سبک و مدل از هود ها یک تحول عظیم در زمینه لوازم برقی آشپزخانه به شمار آمد و همچنین هود هوشمند را می توان در دسته ی تجهیزات و لوازم مدرن آشپزخانه به حساب آورد.

گفتیم که هود های هوشمند ویژگی های زیادی دارند و این قابلیت ها باعث شده که تمام کار ها بدون صدا و با امنیت بالایی انجام شود. همانطور که گفتیم در هود های هوشمند انواع مختلفی از سنسور ها تعبیه شده و هر کدام‌ از این سنسور ها یک ویژگی خاص برای هود های هوشمند محسوب می شود و این موضوع سبب تغییرات قابل توجهی این هود ها نسبت به مدل های قدیمی آن ها می شود.

تشخیص حرارت خودکار

هود هوشمند چیست

تشخیص حرارت خودکار از قابلیت های هود هوشمند است. در هود های هوشمند سنسور هایی تعبیه شده که به صورت خودکار حرارت شعله را تشخیص داده و روشن می شوند. همچنین در این هود ها یعنی هود های هوشمند یک سری سنسور هایی برای تشخیص انواع بو ها ( بوی غذا، گاز، سوختگی، دود و…) وجود دارد و با روشن کردن هود در زمان مناسب سبب پراکنده نشدن بو و بخار در خانه می شوند.

سنسور و حسگر تنظیم قدرت مکش

از دیگر ویژگی های هود های هوشمند داشتن سنسور و حسگر هایی است که قدرت مکش را متناسب با میزان بخار یا دود تنظیم می کند که این موضوع سبب مصرف بهینه انرژی شده و از هدر رفتن یا اتلاف برق نیز جلوگیری می کند.

تایمر هود هوشمند

آشنایی با تایمر هود هوشمند در واقع آشنایی با یکی دیگر از ویژگی های این محصول است. هود های هوشمند دارای تایمری هستند که به مصرف کننده این امکان را ‌می دهد تا در بازه زمانی مشخصی هود را روشن نگه دارد. در واقع در مدت زمانی که انتخاب می کنید هود هوشمند شما روشن می ماند و به محض تمام شدن آن زمان، هود به صورت خودکار خاموش می شود و این موضوع نیز سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شده است.

کنترل صوتی هود هوشمند

در سری های جدید ساخته شده هود های هوشمند، هود هایی ساخته شده اند که دارای کنترل صوتی هستند. در واقع کنترل صوتی در این هود ها دارای حساسیت بالایی است که با صدای شما دستور را اجرا خواهد کرد. همچنین این هود ها هیچگونه سر و صدای اضافی ندارند و برخلاف مدل های معمولی کاملا بی سر و صدا هستند. نکته جالب درباره هود های هوشمند این است که اتصال به اینترنت قابلیت کنترل از راه دور را به مصرف کنندگان می دهد.

میزان سر و صدای هود هوشمند

به دلیل قابلیت های موجود در هود هوشمند، هنگامی که هود شروع به کار کردن می کند سر و صدای بسیار کمی دارد که آرامش را از افراد خانه نمی گیرد. همچنین بی صدا بودن هود های هوشمند توجه کاربران زیادی را در سر تا سر دنیا به خود جلب کرده و دلیل آن هم وجود سر و صدای زیاد مدل های معمولی بود که تقریبا می توان گفت صدا های آزاد دهنده داشت.

قابلیت هوش مصنوعی هود هوشمند

از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های هود هوشمند داشتن هوش مصنوعی است که بسیاری از ویژگی ها را به این دستگاه مرتبط می کند و سبب می شود بسیاری از کار ها راحت تر پیش برود. همچنین با وجود هوش مصنوعی امنیت خانه نیز افزایش یافته به طور مثال داشتن سنسور گاز هود که سبب تشخیص و شناسایی دود، گاز و… هستند.

ویژگی های هود هوشمند آنقدر زیاد است که در چند خط قبل تر به چندین مورد آن اشاره کردیم اما اگر بخواهیم سایر این ویژگی و قابلیت ها را بررسی کنیم می توان گفت:

  • نصب و راه اندازی راحت
  • فیلتر های قوی با دوام بالا
  • فیلتر های کارامد
  • تصفیه کننده هوا
  • عدم‌ بروز مشکلات مربوط به صفحات لمسی

هود هوشمند چیست

قیمت هود هوشمند

برای بررسی قیمت هود هوشمند باید گفت که نسبت به هود های معمولی و قدیمی قیمت بالا تری دارند زیرا قطعات و سنسور های موجود در هود های هوشمند بکار رفته بسیار پیشرفته هستند و این مسائل دلیل اصلی قیمت بالای آن ها نسبت به سایر هود های معمولی است. به طور مثال وجود سنسور های حرارتی در هود باعث می شود که هزینه قیمت سنسور حرارتی هود به سایر هزینه ها اضافه شود و این موضوع رابطه مستقیمی با بالا رفتن قیمت هود های هوشمند دارد.

آشنایی با انواع مدل های هود آشپزخانه

تا اینجای مطلب به طور کامل با هود هوشمند و کارایی و ویژگی های آن آشنا شدید اما در این قسمت خوب است تا با سایر مدل هود ها نیز آشنا شوید و در مورد هر کدام‌ بیشتر بدانید. به طور کلی هود ها به چند دسته هود زیر کابینتی، هود شومینه ای ، هود مخفی، هود شیبدار و هود جزیره ای تقسیم بندی می شوند که در ادامه به توضیح درباره هر کدام خواهیم پرداخت.

  • هود زیر کابینتی: همانطور که از نامشان پیدا است این هود ها زیر کابینت نصب می شوند و جزو اولین مدل های طراحی شده هود هستند و عملکرد بسیار ساده ای دارند. به طور کلی این هود ها مجهز به یک چراغ کوچک هستند و قابلیت تنظیم مکش هوا را دارند همچنین هود های زیر کابینتی در انواع تک موتوره و دو موتوره تولید می شوند.

هود زیر کابینتی

معایب هود زیر کابینتی: قدرت مکش کم در مقایسه با مدل های جدید، صدای زیاد

  • هود شومینه ای: شکل ظاهری این هود ها به صورت قیف بر عکس است و روی دیوار و یا زیر سقف نصب می شوند. هود های شومینه ای همان خصوصیات هود هاب زیرکابینتی را دارند اما بزرگتر و بلند تر هستند همچنین از فلزهایی که مقاومت گرمایی بالایی دارند ساخته می شوند و فلزی بودن آن ها باعث می شود که تمیز کردن هود شومینه ای کار ساده ای باشد.

  • هود شیبدار: از نظر ظاهری این هود ها نظیر هود شومینه ای هستند اما از نظر کارکرد دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

معایب: مکش پایین

مزایا: صدای کم، عمر بیشتر موتور، زیبایی

  • هود جزیره ای: در آشپزخانه هایی که فضای نصب هود روی دیوار وجود نداشته باشد بهترین انتخاب هود های جزیره ای هستند زیرا نصب این سبک از هود روی سقف بوده و از فیلتر ذغالی برای تصفیه هوا استفاده می کنند.

معایب:مکش کمتر نسبت به مدل شومینه ای، قدرت کم

  • هود مخفی: در طراحی های امروزی هود ها از روی کابینت حذف شده و به طور مخفی نصب می شوند و از مزایای هود های مخفی نیز به زیبایی در طراحی آشپزخانه می توان اشاره کرد.

معایب: کیفیت پایین، دوام کم

مزایا: زیبایی، جا گیر نبودن

جمع بندی

در این مطلب قصد پاسخ به سوال هود هوشمند چیست ؟ را داشتیم و گفتیم که هود های هوشمند در واقع با نوعی هوش مصنوعی کار می کنند و علاوه بر کیفیت بالا و بی سر و صدا بودن ویژگی های دیگری دارند که سبب برقراری امنیت خانه می شود به طور مثال در صورت نشتی گاز، این هود ها با داشتن انواع سنسور ها می توانند با فعال کردن آژیر اعلام خطر کنند. همچنین شکل ظاهری و داشتن کنترل از راه دور از سایر ویژگی های این هود ها بود. در ادامه مطلب نیز شما را با سایر مدل های هود های معمولی آشنا کردیم و مزایای و معایب هر کدام را گفتیم پس اگر قصد خرید یک هود جدید برای آشپزخانه را دارید در این مطلب به راحتی مدل مورد نظرتان را می توانید انتخاب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟