نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری
آموزش

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیشتر مردم به دلیل افزودنی های شیمیایی به آبمیوه های صنعتی  ترجیح می دهند ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیشتر مردم به دلیل افزودنی های شیمیایی به آبمیوه های صنعتی  ترجیح می دهند که آبمیوه خانگی درست کنند. استفاده از آبمیوه گیری یکی از رایج ترین روش ها جهت تهیه آن ها است اما تمیز کردن آن چندان راحت نیست. با ما همراه باشید تا با روش تمیز کردن آبمیوه گیری و نکات مربوط به آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

علت نشت آبمیوه از آبمیوه گیری چیست؟

در مطلب روش تمیز کردن آبمیوه گیری به موضوعات زیر اشاره شده است:

  • نحوه استفاده از آب میوه گیری پارس خزر
  • طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره
  • نحوه استفاده از آب میوه گیری فلر
  • نحوه استفاده از آب میوه گیری نانیوا

تمیز کردن دقیق و اصولی آبمیوه گیری از آن جهت مهم است که هر گونه کوتاهی در خصوص آن موجب زرد شدن و تغییر رنگ بدنه می شود به علاوه اینکه باقی ماندن تفاله میوه ها کپک را در قسمت داخلی دستگاه به وجود می آورد.

کپک علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع برای سلامتی شما نیز مضر است به همین دلیل روش تمیز کردن آبمیوه گیری بسیار اهمیت دارد.

انواع آبمیوه گیری

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

دستگاه های آبمیوه گیری در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند که برای درک بهتر مطلب لازم است با انواع آن آشنا شوید.

  • آبمیوه گیری نیروی گریز از مرکز: در این مدل از دستگاه میوه و سبزیجات در یک کیسه چرخان خرد می شوند و نیروی گریز از مرکز، آب را از طریق صافی به داخل و خمیر را به ظرف زباله هدایت می کند. این دستگاه اگرچه سرعت بالایی دارد اما صدای زیادی هم ایجاد می کند.
  • آبمیوه گیری پرس: نحوه عملکرد این دستگاه به طوری است که آب در یک ظرف استخراج شده و تفاله در یک ظرف جداگانه خالی می شود. سرعت این دستگاه پایین است اما آب بیشتری از محصولات استخراج می کند.
  • آبمیوه گیری حرفه ای: این دستگاه که اصولا در آبمیوه گیری فروشی ها استفاده می شود دارای دو بخش خردکن است که میوه ها را جهت استخراج آب آن ها خرد می کند. این آبمیوه گیری جزء بهترین و گران قیمت ترین مدل ها به شمار می روند.

نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری

 

روش تمیز کردن آبمیوه گیری به شرح مراحل زیر انجام می شود:

  1. بعد از هر استفاده آن را تمیز کنید.
  2. تمام قطعات را با دقت بشویید.
  3. پایه ها را تمیز کنید.
  4. قطعات را در آب قرار دهید.
  • شستن دستگاه پس از استفاده: تمیز کردن دستگاه بلافاصله پس از استفاده اهمیت بالایی دارد زیرا باقی ماندن تفاله میوه و سبزیجات در آبمیوه گیری گریز از مرکز که با نحوه کارکرد آن آشنا شدید، سبب رشد کپک و باکتری در داخل دستگاه می شود. علاوه بر اینکه تجمع آن ها در دستگاه در عملکرد قطعات آن اختلال به وجود می آورد.
  • پاک کردن قطعات: پس از استفاده از دستگاه قطعات آن را جدا کنید. بخشی از آن ها امکان شست و شو در ماشین ظرفشویی را دارند اما بخش هایی از آن را باید با دست بشویید. پس از شست و شو کامل قطعات آن ها را خشک کرده و دوباره نصب کنید.
  • تمیز کردن پایه دستگاه: امکان شست و شو پایه دستگاه به صورت مستقیم توسط آب وجود ندارد به همین خاطر لازم است پایه را به وسیله دستمال نمناک پاک کنید. لکه ایجاد شده بر روی سطح را می توان با استفاده از جوش شیرین و برس مرطوب از بین برد.
  • خیساندن قطعات: قطعات پلاستیکی به سرعت تغییر رنگ داده و بوی نامطبوع به خود می گیرند. برای از بین بردن این مسئله قطعات را در محلول آب آبلیمو یا سرکه سفید به مدت 24 ساعت قرار دهید. پس از انجام این مراحل قطعات را شست و شو داده و خشک کنید.

نکات شست و شو آبمیوه گیری

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

به همراه لوازم جانبی دستگاه های آبمیوه گیری یک برس کوچک وجود دارد که به کمک آن می توان بدنه و نقاط حساس دستگاه را پاکسازی کرد. به دلیل اینکه امکان شست و شو تمام قطعات دستگاه به وسیله آب وجود ندارد لازم است قسمت های جدا نشدنی را با استفاده از برس مخصوص و دستمال مرطوب تمیز کنید.

به جز بدنه دستگاه تمام قطعات را می توان با آب سرد شست و شو داد اما نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان موتور را نباید با آب شست و شو دهید زیرا باعث اختلال در عملکرد آن می شود.

هنگام تمیز کردن آبمیوه گیری به فیلتر دستگاه بسیار توجه کنید زیرا مسدود شدن آن موجب آسیب به موتور دستگاه می شود.

برای شستن قطعات آبمیوه گیری می توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید و قسمت های جدا شدنی را مستقیما با آب شست و شو دهید. توجه داشته باشید که نصب قطعات مرطوب باعث آسیب جدی به دستگاه می شود بنابراین پس از شست و شو آن ها را خشک کنید.

تمیز کردن آبمیوه گیری صنعتی

تمیز کردن آبمیوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی همانند دیگر دستگاه ها باید به صورت منظم و دوره ای تمیز شود زیرا هر گونه کوتاهی در این مسئله  نحوه عملکرد دستگاه را کاهش می دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص آبمیوه گیری صنعتی باید رعایت شود عدم تماس موتور دستگاه با آب است.

آبمیوه گیری صنعتی به سرعت حجم زیادی از آب میوه را می گیرد و به همین علت در طراحی آن دو مخزن جدا جهت تفاله و قسمت آبمیوه قرار گرفته است. تمیز کردن آبمیوه گیری صنعتی به ترتیب مراحل زیر انجام می شود:

  1. قطعات جدا شدنی را در ماشین ظرفشویی و یا دست شست و شو دهید.
  2. از تماس آب با موتور دستگاه خودداری کنید.
  3. محفظه نگهداری را با دستمال مرطوب تمیز کرده و شستن آن به وسیله آب جدا خودداری نمایید.
  4. هنگام شستن تیغه های آبمیوه گیری احتیاط کنید.
  5. پس از شستن کامل تمامی قطعات آن ها را خشک کرده و سر جای خود قرار دهید.

نحوه از بین بردن تغییر رنگ آبمیوه گیری

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

پس از گذشت زمان و استفاده مکرر از دستگاه، قطعات پلاستیکی تغییر رنگ می دهد. دلیل این تغییر رنگ به کار بردن میوه های مختلف است که به مرور موجب رنگ گرفتگی آبمیوه گیری می شود.

برای از بین بردن آن، آب را به همراه مقداری وایتکس ترکیب کرده و با استفاده از آن شروع به تمیز کردن دستگاه کنید. البته در روش دیگری می توان از جوش شیرین استفاده کرد.

جهت استفاده از آن یک دوم پیمانه مایع سفید کننده را به همراه یک چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب مخلوط کنید. سپس نقاط رنگ گرفته را به وسیله این ترکیب و اسفنج تمیز کنید.

نحوه استفاده از آب میوه گیری پارس خزر

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

آبمیوه گیری در انواع مختلفی از برندهای ایرانی و خارجی تولید و عرضه شده  است. یکی از برندهای محبوب ایرانی که در این حوزه هم فعالیت می کند، پارس خزر می باشد که همواره با ارائه محصولات با کیفیت در لیست بهترین ها قرار گرفته است. در ادامه نحوه استفاده از آب میوه گیری پارس خزر توضیح داده می شود.

آب میوه گیری پارس خزر دارای یک موتور اصلی است که نصب ابزارهای گوناگون به عملکرد آن بهبود بخشیده است. استفاده از پلاستیک در جنس بدنه اصلی آن موجب شده که از وزن کمتری برخوردار شود.

مجهز به یک پارچ همزن پلاستیکی است که پنج لیوان آبمیوه را در خود جای داده می دهد. همچنین تیغه های استیل ضد زنگ این دستگاه میوه ها را با قدرت بالایی خرد می کند. مشخصات آب میوه گیری پارس خزر مدل Tiger  را در ادامه بررسی شده است:

نام کالامشخصاتقیمت
آب میوه گیری پارس خزر مدل Tiger·       توان مصرفی: 700 وات

·       کارکرد: تک کاره

·       مخزن دستگاه: مخزن تفاله

·       قابلیت ها: سوئیچ ایمنی

·       امکانات ظاهری: پایه ضد لغزش

·       جنس تیغه: استیل ضد زنگ

·       گمجایش مخزن آب میوه گیری: 1 لیتر

·       تعداد تنظیمات سرعت:  2

·       جنس بدنه: پلاستیک و فلز

2،600،000 تومان

 

طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره تولیپس

آبمیوه گیری چهار کاره تولیپس

آبمیوه گیری چهارکاره محصولی است که علاوه بر آب میوه گیری کاربردهای دیگری مانند خردکن، آسیاب کن و همزن را به طور همزمان دارد. طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

اما نکاتی وجود دارد که جهت استفاده بهتر از محصول لازم است آن ها را رعایت کنید. به دلیل عدم وجود مخزن های مجزا از خرد کن گوشت درون دستگاه خودداری کرده زیرا سبب ماندگاری بوی نامطبوع در آن می شود.

نام آشنای برند تولیپس در میان انواع مختلفی از لوازم خانگی دیده می شود و با ارائه محصولات با کیفیت اعتماد خوبی در میان مردم به دست آورده است. آبمیوه گیری چهار کاره تولیپس نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و در ادامه مشخصات آن را مشاهده می کنید:

نام کالامشخصاتقیمت
آبمیوه گیری چهار کاره تولیپس·       حداکثر توان مصرفی: 800 وات

·       امکانات ضد فرسودگی: سیستم ضد چکه

·       کارکرد: چهار کاره

·       امکانات ظاهری: پایه ضد لغزش

·       جنس تیغه: استیل ضد زنگ

·       گنجایش مخزن: 2 لیتر

·       جنس بدنه: استیل

3،100،000 تومان

نحوه استفاده از آب میوه گیری فلر

روش تمیز کردن آبمیوه گیری

آب میوه گیری فلر با صفحه کنترل لمسی جزء مدرن ترین دستگاه ها به شمار می رود و علاوه  بر این آبمیوه گیری قابلیت مخلوط کن، آسیباب و خرد کن را نیز دارد. نحوه استفاده از آب میوه گیری فلر به شرخ زیر است:

  1. در صورتی که میوه دارای هسته است آن را جدا کنید.
  2. میوه ها را به درون دستگاه ریخته و آن را روشن نمایید.
  3. صافی آب میوه گیری فلر ابگیری زلال را پدید می آورد.

نحوه استفاده از آب میوه گیری نانیوا

نانیوا برند معروفی است که به صورت تخصصی در حوزه ساخت دستگاه آب میوه گیری فعالیت می کند. نحوه استفاده از آب میوه گیری نانیوا چندان کار سختی است. تنها لازم است پس از جدا کردن هسته آن ها را به قطعات ریز تبدیل کرده و آن ها را درون دستگاه بریزید. آب میوه گیری نانیوا دارای دو مخزن برای تفاله و آب میوه است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟