علت سوت کشیدن آیفون تصویری
آموزش

علت سوت کشیدن آیفون تصویری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوت کشیدن آیفون تصویری یکی از مشکلات آزار دهنده و غیرقابل تحمل این دستگاه ...

یاسمن داودیان | 12 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوت کشیدن آیفون تصویری یکی از مشکلات آزار دهنده و غیرقابل تحمل این دستگاه است. به طور کلی علت سوت کشیدن آیفون تصویری به دو دلیل اختلال در سیم کشی یا بروز مشکل در تنظیمات دستگاه می باشد که در ادامه قصد داریم راهکارهای رفع این مشکل را بررسی کنیم.

بیشتر بدانید:

علت صدا دادن موتور یخچال چیست؟

 در علت سوت کشیدن آیفون تصویری دلایل مشکلات زیر هم ارائه شده است:

  • علت بوق ممتد آیفون صوتی
  • علت سوت کشیدن پنل آیفون صوتی
  • علت ضعیف بودن صدای زنگ آیفون صوتی
  • علت نویز در ایفون صوتی
  • تست میکروفن آیفون تصویری

دلایل سوت کشیدن آیفون تصویری

دلایل سوت کشیدن آیفون تصویری شامل موارد زیر است:

  1. اختلال در سیم کشی آیفون تصویری
  2. نقص فنی در برد دستگاه
  3. خرابی میکروفون آیفون تصویری
  4. فاصله کوتاه بین میکروفون و بلندگو
  5. نقص فنی در میکروفون آیفون تصویری
  6. نصب نادرست آیفون تصویری
  7. بروز مشکل در برد تغذیه یا ترانس آیفون تصویری
  8. نفوذ آب باران یا رطوبت در پنل بیرونی دستگاه
  9. وجود فضای اضافی پشت دهنی گوشی
  10. وجود مشکلات نرم افزاری در دستگاه

اختلال در سیم کشی آیفون تصویری

سیم کشی نادرست دستگاه باعث صدای ازار دهنده ای را در داخل یا بیرون دستگاه به وجود می آورد. برای بررسی و حل مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری بهتر است این کار را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

نقص فنی در برد دستگاه

برد آیفون تصویری وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد بنابراین هرگونه نقص در عملکرد این قسمت باعث ایجاد سوت کشیدن در دستگاه می شود. همچنین لازم به ذکر است که برد آیفون تصویری از قطعت اصلی آن می باشد که ممکن است هر یک از قسمت های آن به دلایل مختلفی دچار مشکل شوند.

خرابی میکروفون آیفون تصویری

در صورتی که صدای سوت کشیدن از مانیتور یا گوشی آیفون به گوش می رسد به احتمال زیاد میکروفون دستگاه خراب شده و باعث خروج صداهای آزار دهنده در پنل داخلی دستگاه می شود.

فاصله کوتاه بین میکروفون و بلندگو

میکروفون و بلندگو از مهم ترین قطعات آیفون تصویری به شمار می روند. نزدیک بودن این دو قطعه به یکدیگر باعث ایجاد نویز و صدای ازاردهنده ای مانند سوت یا جیغ می شود.

برای حل این مشکل می توانید این دو قطعه را به آرامی از هم دور کنید و یا با کمک چسب مایع یکی از این دو قطعه را عایق بندی نمایید. علاوه بر این ها می توانید صدای ورودی میکروفون را کم کرده تا مشکل برطرف شود.

نقص فنی در میکروفون آیفون تصویری

یکی از مهم ترین علت های سوت کشیدن آیفون تصویری، وجود مشکل در میکروفون دستگاه است که باعث می شود صدای ناهنجاری مانند جیغ کشیدن تولید شود.

میکروفون در پنل داخلی دستگاه قرار گرفته و هرگونه جابجایی این قطعه باعث ایجاد صدای سوت می شود و تنها راهکار رفع این مشکل تعویض قطعه میکروفون است.

نصب نادرست آیفون تصویری

نصب ایفون تصویری باید به متخصصین این حوزه سپرده شود زیرا آیفون تصویری دارای دو پنل داخلی و بیرونی است که باید به طور دقیق انجام شود و هرگونه سهل انگاری در نصب این دستگاه صدای نویز را به وجود می آورد.

بروز مشکل در برد تغذیه یا ترانس آیفون تصویری

ترانس وظیفه انتقال برق شهری به ایفون تصویری را بر عهده دارد؛ در صورتی که در کارکرد این قطعه مشکلی ایجاد شود که در خروجی آن نوسان به وجود آید باعث عدم کارکرد درست دستگاه می شود.

نفوذ آب باران یا رطوبت در پنل بیرونی دستگاه

از آنجایی که پنل بیرونی دستگاه در معرض نفوذ آب باران، گرد و غبار و … گرفته است. امکان ورود رطوبت و رسوب به قسمت داخلی پنل وجود دارد.

برای حل این مشکل پنل دستگاه را باز کرده و رسوبات آن را از بین ببرید و در صورتی که قطعه ای بر اساس آن آسیب دیده بود؛ آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

وجود فضای اضافی پشت دهنی گوشی

علت سوت کشیدن آیفون تصویری

گوشی آیفون در پنل داخلی دستگاه قرار گرفته و بین در پشت آن نباید هیچ فاصله ای وجود داشته باشد. در غیر این صورت موجب ایجاد صدای سوت در دستگاه می شود.

وجود مشکلات نرم افزاری در دستگاه

علت سوت کشیدن آیفون تصویری

در مواقعی علت سوت کشیدن آیفون تصویری بروز مشکلات نرم افزاری در خود دستگاه است که لازم است توسط افرادی که به ساختار ایفون تصویری مسلط هستند، بررسی شود.

علت بوق ممتد آیفون صوتی

  • گیر کردن شاستی: علت بوق ممتد آیفون صوتی در مواقعی به دلیل چسبیدن دکمه است، برای بررسی آن دکمه را فشار دهید در صورت رها نشدن دکمه، باید دستگاه را باز کرده و این مشکل را حل کنید.
  • خرابی در سیم کشی: زنگ آیفون صوتی دارای یک اتصال کوتاه در سیم کشی است که باعث به صدا در آمدن صدای زنگ می شود.اختلال در سیم کشی باعث بوق ممتد آیفون صوتی می شود برای رفع این مشکل آن را با نوار برق بپوشانید.

علت سوت کشیدن پنل آیفون صوتی

سوت کشیدن آیفون صوتی هنگام مکالمه می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در ادامه به علت سوت کشیدن پنل آیفون صوتی و راهکارهای رفع این مشکل پرداخته ایم:

  1. در صورتی که کاور پلاستیکی تعبیه شده بر روی میکروفن جا به جا شده باشد، لازم است آن را تمیز کرده و در جای صحیح خود قرار دهید.
  2. ترانس تغذیه استفاده شده برای آیفون صوتی ولتاژ غیر استاندارد دارد و باید تعویض شود.
  3. یکی از سیم ها در نزدیکی میکروفن آیفون صوتی قرار گرفته است.
  4. فاصله بین میکروفن و بلندگوی آیفون صوتی بسیار کم است و با افزایش این فاصله سوت کشیدن آیفون صوتی حل می شود.
  5. میکروفن گوشی خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.
  6. برد صوت در آیفون صوتی سوخته و باید تعمیر یا تعویض شود.
  7. سیم کشی آیفون صوتی دچار اختلال شده و بنابراین لازم است کل مسیر بازبینی و اصلاح شود.

علت نویز در ایفون صوتی

علت سوت کشیدن آیفون تصویری

علت نویز در آیفون صوتی به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم:

  • عدم لحیم کاری در سیم ها: یکی از بهترین روش ها برای سربندی سیم، لحیم کاری است زیرا لحیم کاری می تواند در برابر عوامل طبیعی از سیم ها محافظت کند. لازم به ذکر است که در صورتی که سیم ها در محیط مرطوب قرار گیرند، دچار زنگ زدگی می شوند و همین امر موجب عدم اتصال صحیح و در نتیجه نویز در ایفون صوتی می شود.
  • عدم استفاده از کابل شیلد دار: استفاده از کابل شیلد دار به منظور تخلیه نویز در کابل فویل دار است. زمانی که نصاب از کابل فویل دار استفاده می کند باید در جهت تخلیه نویزی که در فویل کابل وجود دارد، اقدام به اتصال شیلد کابل کرده و سپس آن را به سمت زمین هدایت کند.
  • نصب نادرست: معمولا افراد با گذراندن دوره های آموزشی وارد این حیطه کاری می شوند اما نصب آیفون های صوتی و تصویری کاری تخصصی است و نیازمند مهارت و تجربه می باشد زیرا دارای نکات بسیار مهم و ایمنی است که عدم رعایت آن ها می تواند به میزان قابل توجهی کارکرد دستگاه را کاهش دهد.
  • عدم استفاده از سیم بدون فویل: سیم ها به هیچ عنوان نباید در مجاورت سایر کابل ها که جریان برق در آن ها وجود دارند، قرار بگیرند مگر اینکه دارای فویل باشند. چون مجاورت سیم ها بدون فویل باعث ورود نوسانات به آن می شود و در نتیجه به شکل نویز نمایان می شود.

لازم به ذکر است که در مواقعی شاهد این موضوع هستیم که سیم دارای فویل است و کاملا لحیم کاری شده اما در زمان باز کردن در همچنان صدای نویز یا خش خش شنیده می شود. در این مواقع ممکن است نصابان از سیم فویل دار به منظور تغذیه درب باز کن کمک می گیرند و این مسئله مشکلاتی را به وجود می آورد.

تست میکروفن آیفون تصویری

نحوه تست میکروفن آیفون تصویری طبق مراحل زیر انجام می شود:

ابتدا اهم متر را روی رنج 2 کیلو تنظیم نمایید سپس مقدار اهم دوسر میکروفن را اندازه می گیریم در صورتی که بین 500 تا 1500 باشد به این معنی است که میکروفن آیفون کیفیت خوبی داشته و کاملا تنظیم شده است.

در صورتی که مقدار اهم کمتر از 500 باشد، میکروفن خیلی قوی بوده و برای استفاده از آیفون تصویری مناسب نیست و باعث سوت کشیدن می شود.

همچنین در صورتی که مقدار اهم بالای 1500 باشد، میکروفن صدا را به صورت ضعیفی منتقل می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟