اخبار لوازم خانگی

مزایا و معایب یخچال های لمسی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر می خواهید با انواع مزایا و معایب یخچال های لمسی آشنا شوید این مطلب را از ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر می خواهید با انواع مزایا و معایب یخچال های لمسی آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید زیرا در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم یخچال های لمسی چه نوع دستگاه هایی هستند و ویژگی های مثبت و منفی آن ها چیست؟ پس اگر قصد خرید یخچال های لمسی را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

  • همچنین در این مطلب میخوانید:
  • مزایا و معایب یخچال الکترواستیل
  • مزایا و معایب یخچال سان استیل
  • مزایا و معایب یخچال فریزر بوکر
  • مزایای یخچال ساید

آشنایی با مزایا و معایب یخچال های لمسی

مزایا و معایب یخچال های لمسی چیست؟

در گذشته، یخچال ها کاملا به شکل ساده تولید و طراحی می شد و هدف اصلی آن ها از اول نگهداری مواد غذایی در طولانی مدت به شکل سالم بود اما امروزه یخچال های مدرن تری طراحی شدند که کارایی بهتری نسبت به یخچال های قدیمی دارند و کار کردن با آن ها نیز آسان تر شده است. یخچال های قدیمی تنها با چند دکمه کوچک در قسمت بالایی کار می کردند اما در یخچال های مدرن امروزی که دارای صفحه نمایشگر لمسی هستند انواع امکانات جدیدی ردر اختیار مصرف کنندگان قرار دارد. پس همراه ما باشید تا بیشتر با مزایا و معایب یخچال های لمسی آشنا شوید.

منظور از یخچال لمسی چیست؟

مزایا و معایب یخچال های لمسی چیست؟

یخچال لمسی در واقع یخچال هایی هستند که در طراحی آن ها یک صفحه نمایشگر لمسی برای ارائه امکانات و خدمات بیشتر به کاربران وجود دارد و کاربر از طریق این صفحه نمایش لمسی، دسترسی کامل به قابلیت های مختلف یخچال و فریزر را دارد و از آن طریق می تواند قابلیت های مختلف یخچال را کنترل کند. به طور کلی یخچال فریزر های با صفحه نمایشگر لمسی در بازار دارای امکاناتی هستند که در ادامه به آن ها می‌پردازیم:

  • کنترل دمای داخلی یخچال

صفحه نمایش لمسی دارای دکمه های لمسی برای تنظیم دمای یخچال است و در یخچال های جدید که قابلیت تاچ دارند می توان از این صفحه با توجه به مواد غذایی موجود داخل آن می توان دما را تنظیم و کنترل کرد.

  • هشدار های دما

برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی، صفحه نمایش یخچال می تواند به شماه اخطار دمایی دهد و از خرابی مواد داخلش جلوگیری کند.

  • قفل کودک

یکی دیگر از قابلیت های یخچال های لمسی داشتن قفل کودک است و این امکان را به کاربر می دهد تا برای جلوگیری از دسترسی کودکان به تنظیمات یخچال پس از فعال کردن گزینه قفل کودک دیگر تغییرات در تنظیمات یخچال امکان پذیر نخواهد بود.

  • نور داخلی

برای کنترل نور داخلی در یخچال های لمسی ، دکمه ای وجود دارد که می توانید از طریق آن نور را مدیریت کنید.

  • امکانات انتخاب نوع یخ

از طریق صفحه نمایش روی یخچال های لمسی می توانید دو مدل یخ را انتخاب کنید که یک مدل یخ قالبی و دیگری یخ خرد شده است.

  • هشدار باز بودن درب

زمانی که درب یخچال بیش از زمان تعیین شده باز بماند صفحه نمایشگر لمسی یخچال به کاربر هشدار می دهد تا درب را ببندد و اگر این اتفاق نیافتد و صفحه نمایش هشدار باز بودن درب را ندهد ممکن است هوای گرم زیادی وارد محفظه شود و کمپرسور باید بیشتر کار کند تا بتواند دما را به اندازه کافی برساند که نتیجه آن مصرف برق زیاد دستگاه است.

  • یاد آوری تاریخ انقضای مواد غذایی

یکی دیگر از قابلیت های یخچال های لمسی اعلام اتمام تاریخ مواد غذایی داخل آن است.

☆ به طور کلب صفحه نمایشگر یخچال های لمسی می تواند دما، سطح رطوبت، وضعیت اجزای مختلف یخچال را نمایش دهد به طور مثال در صفحه نمایشگر کاربر می تواند زمان تعویض فیلتر های یخچال را مشاهده کند.

بررسی نقاط مثبت و منفی یخچال های لمسی

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی مزایا و معایب یخچال های لمسی صحبت کنیم در واقع این یخچال ها به دلیل داشتن صفحه نمایش لمسی به جای دومه به کاربر این اجازه را می دهند که تنظیمات دما را از روی صفحه انجام دهند.

از لحاظ ظاهری، یخچال های لمسی زیبایی بیشتر و مدرن تری نسبت به یخچال های قدیمی دارند همچنین تنظیماتی که توسط صفحه نمایشگر یخچال انجام می شود بهتر و دقیق تر است.

از معایب یخچال های لمسی می توان به صفحه نمایش لمسی که دارند اشاره کرد زیرا این صفحات بسیار آسیب پذیر ترند و باید در برابر آب و گرد و خاک بیشتر محافظت شوند.

وجود صفحه نمایش لمسی می تواند باعث محدودیت در فضای داخلی شود و با توجه به این که برد دستگاه زیر صفحه نمایش لمسی است در صورت خرابی، این قطعه هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت.

قیمت یخچال های لمسی نسبت به یخچال های معمولی گران تر است و باید هزینه بیشتری برای خرید آن ها بپردازید.

مزایای یخچال ساید و تفاوت آن با یخچال های دو قلو

در واقع بسیاری از مردم فکر می کنند که یخچال های ساید بای ساید همان یخچال های دو قلو هستند اما خوب است بدانید که این دو مدل با هم‌ تفاوت هایی دارند در اصل امکانات یخچال های ساید بای ساید از دو قلو بیشتر است که در این قسمت درباره ی مزایای یخچال ساید صحبت خواهیم کرد:

ساید بای ساید در مدل های معمولی خود دارای ۲ درب است اما در مدل های جدید و پیشرفته تر با ۳ یا ۴ درب طراحی شده است که سبز دسترسی راحت تر شده و همچنین جایگذاری مواد غذایی راحت تر است. همچنین تعدادی از یخچال ها قابلیتی به نام Home Bar دارند که میتوانید انواع نوشیدنی ها را در داخل آن قرار دهید که معمولا روی درب یخچال قرار دارد که باعث نمی شود انرژی هدر رود و از سایر ویژگی های آن می توان به : سیستم جریان چند گانه، قفل کودک، سنسور های کاربردی و متفاوت، سیستم خنک کننده،محفظه ی مخصوص نگهدارنده میوه، سبزیجات، نوشیدنی و…

مزایا و معایب یخچال الکترواستیل

قبل از این که به بحث مزایا و معایب یخچال الکترواستیل بپردازیم حوب است با این برند کمی آشنا شوید در واقع الکترواستیل یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان انواع یخچال و فریزر های خانگی و صنعتی است و از تکنولوژی های جدید روز اسنفاده کرده و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد. برای آشنایی با مزایا و معایب این یخچال های می توانید به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • مجهز به موتور های اروپایی ACC و SECOP
  • داشتن تکنولوژی هایی که سبب افزایش راندمان یخچال است.
  • جلوگیری از ورود مایعات به داخل کمپرسور
  • عمر طولانی دستگاه
  • درخشندگی و مقاومت بالا به دلیل وجود ورقه های گالوانیزه
  • هشدار درب در برخی مدل ها
  • تنوع بالا
  • فضای استاندارد و ابعاد مناسب
  • مجهز به یخ ساز اتوماتیک
  • مجهز به سیستم سرمایش و انجماد سریع و کم مصرف
  • مجهز به صفحه نمایشگر
  • سیستم گردش هوای چند گانه

معایب

در صورت بروز مشکلاتی در قسمت کمپرسور، موتور و یا قسمت های دیگر دستگاه، ممکن است شاهد صدای زیاد، کارکرد یک سره و خنک نشدن یخچال و… باشید.

مزایا و معایب یخچال سان استیل

قبل از خرید از هر محصولی خوب است با ویژگی های آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه مطابق خواسته های خود را پیدا کنید و در این مطلب سعی کردیم درباره انواع یخچال های لمسی و مزایا و معایب کلی آن ها صحبت کنیم و در این قسمت به بررسی مزایا و معایب یخچال سان استیل خواهیم پرداخت.

از لحاظ زیبایی و طراحی ظاهری قطعا می توان گفت که انتخاب مناسبی خواهد بود اما بررسی سایر موارد نیز می تواند به شما برای انتخاب نهایی هنگام خرید نیز کمک کند. در این یخچال داشتن برنامه های انجماد سریع و سرمایش سریع یکی از مزایای مهم محسوب می شود البته در اکثر یخچال و فریزر های امروزی این قابلیت وجود دارد که با زدن یک دکمه در کثری از دقیقه انجماد اتفاق می افتد.

داشتن بخساز اتوماتیک همراه با دو محفظه جداگانه، کمپرسور اینورتر که خود باعث سایر مزایای دیگر مانند کم صدا، کم مصرف و گردش سرمای بیشتر می شود در این یخچال ها وجود دارد. سیستم گردش هوای اجباری فن دار و سیستم ECO  در برد دیجیتال هوشمند از سایر ویژگی های مثبت این‌ یخچال ها محسوب می شود.

مزایا و معایب یخچال فریزر بوکر

برای آشنایی با مزایا و معایب یخچال فریزر بوکر خوب است بدانید که برند بوکر در تولیدات یخچال فریزر خود از موتور پاناسونیک که تحت لیسانس کشور ژاپن ساخته شده استفاده می کند و این یخچال ها کاملا هوشمند و بدون برفک بوده و همچنین از موتور قدرتمندی برخوردار است. موتور یخچال بی صدا و دارای بالاترین رده مصرف انرژی است و از لحاظ اقتصادی یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب می شود‌ همچنین داشتن گارانتی از دیگر مزایای این یخچال است اما به طور کلی نمی توان عیبی روی یخچال های امروزی و جدید گذاشت در نهایت خوب است هنگام تصمیم گیری حتما نظرات کاربران را مطالعه کنید زیرا تنها مصرف کنندگان هستند که حقیقت را درباره ی محصولی که خریداری کرده اند بیان می‌ کنند و از این نه تنها برند های گفته شده بلکه برای خرید هر محصولی به خوبی نظرات کاربران را مطالعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟