اخبار لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی با کد شناسایی و رهگیری الزامی است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان با بیان اینکه فروش لوازم خانگی با کد شناسایی و ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان با بیان اینکه فروش لوازم خانگی با کد شناسایی و رهگیری الزامی است، گفت: با متخلفان در این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

مهدی یحیایی  از اجرای طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی در هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: در قالب این طرح بازرسان صمت، اصناف و تعزیرات و … نسبت به بازرسی از اصناف مبادرت می ورزند.

وی با بیان اینکه تمرکز این طرح بر روز بازار لوازم خانگی است، افزود: واحد های تولیدی، عاملان پخش و واحدهای صنفی سه رکنی هستند که در این بازرسی ها، مورد رصد قرار می گیرند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه لوازم خانگی موجود در هر سه راس مثلث یعنی تولید، پخش و عرضه، باید دارای کد رهگیری باشد، ابراز کرد: دیگر الزام ما در این بخش، کد شناسایی کالا خواهد بود.

یحیایی با بیان اینکه در صورت فقدان کدها، با صنف مورد نظر برخورد قانونی خواهد شد، افزود: متخلفان برای طی مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این رصد و بازرسی مرتبط با تخلفات صنفی است، گفت: گران فروشی و همچنین عدم نصب نرخ نامه در مقابل دیدگان مردم، عدم ارائه فاکتور و کالای غیرمجاز و یا قاچاق و… در زمره تخلفاتی است که بعضاً در بازرسی ها دیده می شود.

معاون صمت استان سمنان با بیان اینکه واحدهای صنفی و تولیدی در طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی در استان سمنان همراهی خوبی دارد، گفت: مردم نیز از طریق سامانه 124 می توانند تخلفات را اعلام تا بازرسان ما رسیدگی لازم را صورت دهند.

به گزارش بازار، فقدان کد رهگیری و شناسایی به مثابه کالای قاچاق است و فروش آن ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟