ارزان قیمت ترین لوازم خانگی های سال 99 بازار ایران
اخبار لوازم خانگی

افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت محصولات لوازم خانگی ایرانی صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش ۲ تا ۳ برابری ...

نفیسه رحیمی | 10 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت محصولات لوازم خانگی ایرانی نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت ندارد.

این انجمن با صدور بیانیه‌ای درخصوص شفاف سازی افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی اعلام‌کرد: نظر به جایگاه انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در کسوت قدیمی‌ترین تشکل ملی این صنعت و عطف به اظهار نظرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی، موارد ذیل را به نمایندگی از 300 عضو فعال انجمن در دو طیف محصول‌سازان و قطعه‌سازان، جهت تنویر و آگاهی بخشی افکار عمومی مورد تأکید قرار می‌دهد.

شائبه افزایش 2 تا سه برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی تولید داخل نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت نداشته و این در حالی است که با وجود افزایش قابل توجه برخی مؤلفه‌های مترتب بر تولید نظیر نرخ ارز، قیمت مواد اولیه داخلی، حقوق و دستمزد، حمل و نقل، تورم جاری و غیره در مقایسه با تیر ماه سال 1401، تغییر قیمت محصولات لوازم خانگی ایرانی کمتر از قیمت محصولات خارجی بوده و فاصلة زیادی با میزان نادرست اعلام شده دارد.

این بیانیه می‌افزاید: هیچ‌یک از تولید کنندگان عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران علاقه‌ای به هرگونه افزایش قیمت در محصولات تولیدی خود نداشته و افزایش قیمت فقط به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مترتب بر تولید بوده که به‌طور طبیعی بر بهای تمام شده محصول نهایی اثرگذار است./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟