دلایل کاهش مکش جارو شارژی
اخبار لوازم خانگی

دلایل کاهش مکش جارو شارژی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو شارژی یکی از لوازم پرکاربرد منزل شناخته می شود. این دستگاه هم مانند هر ...

یاسمن داودیان | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو شارژی یکی از لوازم پرکاربرد منزل شناخته می شود. این دستگاه هم مانند هر وسیله دیگری با مشکلاتی رو به رو می شود که یکی از شایع ترین آن ها کاهش مکش دستگاه است. در ادامه به دلایل کاهش مکش جارو شارژی می پردازیم.

بیشتر بدانید:

علت بوی سوختگی جارو شارژی چیست؟

همچنین در مطلب دلایل کاهش مکش جارو شارژی به موضوعات زیر هم اشاره کرده ایم:

  • علت خاموش شدن جارو شارژی حین کار
  • علت روشن نشدن جارو شارژی
  • علت شارژ نشدن جارو شارژی

علت کم شدن مکش جاروشارژی چیست؟

 

به طور کلی دلایل کاهش مکش جارو شارژی شامل موارد زیر می شود:

  1. گرفتگی فیلترها
  2. پر شدن بیش از حد مخزن
  3. کثیف بودن پره های چرخنده
  4. ضعیف شدن باتری
  5. جارو کردن اجسام سخت
  6. تنظیم نبودن جارو شارژی
  7. مسدود بودن لوله
  8. مسدود بودن سر جارو شارژی

گرفتگی فیلترها

دلایل کاهش مکش جارو شارژی

 

استفاده مداوم از دستگاه باعث ورود مقدار زیادی گرد و خاک به درون جارو شارژی می شود. این گرد و خاک به مرور زمان به سمت موتور دستگاه نفوذ پیدا می کند.

انتظار می رود که وجود فیلتر از نفوذ گرد و خاک به درون دستگاه جلوگیری کند اما فیلتر هم نمی تواند به صورت صد در صدی مانع ورود گرد و خاک به درون جارو شارژی شود.

گرفتگی بیش از حد فیلترها کاهش مکش جارو شارژی و عملکرد آن را به همراه می آورد. تنها راه حل رفع این مشکل تمیز کردن فیلتر جارو برقی می باشد.

پر شدن بیش از حد مخزن

دلایل کاهش مکش جارو شارژی

یکی از عمده ترین دلایل کاهش مکش جارو شارژی پر شدن بیش از حد مخزن دستگاه است. برای این که بتوانید از کاهش مکش دستگاه جلوگیری کنید بهتر است که مخزن دستگاه را پس از هر بار استفاده خالی کنید.

در واقع تمیز کردن جارو شارژی باعت افزایش طول عمر آن می شود. در صورتی که بعد از چند بار استفاده از دستگاه آن را تمیز نکنید با کاهش مکش جارو شارژی مواجه می شوید.

کثیف بودن پره های چرخنده

پره های چرخنده یکی از مهم ترین اجزای جارو شارژی می باشد و در صورتی که جارو بیش از اندازه کثیف باشد، پره های چرخنده دستگاه، سرعت خود را از دست داده و همچنین مکش آن کاهش پیدا می کند.

برای جلوگیری از کاهش سرعت پره ها از جارو کردن نخ های بلند و مو خودداری کنید. تمیز کردن نخ و مو در جارو بسیار سخت بوده و تاثیر مستقیمی بر روی سرعت و قدرت مکش دارد.

ضعیف شدن باتری

دلایل کاهش مکش جارو شارژی

با توجه به اینکه باتری ها از مهم ترین عوامل سرعت کار جارو شارژی هستند، ضعیف شدن باتری یا خرابی آن از مهم ترین دلایل کاهش مکش جارو برقی شناخته می شود. تنها راهکار رفع این مشکل تعویض باتری است.

جارو کردن اجسام سخت

یکی از مواردی که عموما افراد به آن توجه نمی کنند جارو کردن اجسام سخت است که تاثیر مستقیمی بر مکش دستگاه دارد. بنابراین به هیچ عنوان اجسام سخت را به وسیله جارو شارژی تمیز نکنید.

تنظیم نبودن جارو شارژی

دلایل کاهش مکش جارو شارژی

قبل از روشن کردن دستگاه همیشه به تنظیم بودن جارو دقت کنید، تنظیم مکش دستگاه بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال برای کف های سرامیکی، چوبی و … از بیشترین توان دستگاه استفاده کنید.

مسدود بودن لوله

در برخی از مواقع ممکن است جارو کردن اجسام سخت باعث مسدود شدن لوله جارو شارژی می شود که در این حالت باید آن را بررسی کنید. همچنین موهای جمع شده و یا اجسامی که بر روی زمین وجود دارد، ممکن است در بخش ورودی دستگاه گیر کرده باشد که این مسئله یکی از دلایل کاهش مکش جارو شارژی می باشد.

علت خاموش شدن جارو شارژی حین کار

علت خاموش شدن جارو شارژی حین کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به توضیح مهم ترین آن ها می پردازیم.

  1. ابتدا تمام اتصالات خانه اعم از پریدن فیوز برق منزل و نبود برق را بررسی کنید.
  2. برای بررسی اتصالات می توانید از اهم متر استفاده کنید.
  3. پر بودن محفظه جارو شارژی منجر به خاموش شدن دستگاه در حین کار می شود.
  4. برای رفع این مشکل محفظه جارو شارژی را خالی کنید.
  5. انسداد فیلتر جارو برقی یکی از مهم ترین علت های خاموش شدن جارو شارژی حین کار می باشد.
  6. هنگامی که فیلتر پر از آلودگی باشد، مانع از گردش هوا در داخل دستگاه شده و منجر به خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی می گردد.

 علت روشن نشدن جارو شارژی

Reasons for reducing the suction of a rechargeable vacuum cleaner

یکی از مشکلات رایج جارو شارژی روشن نشدن آن است. علت روشن نشدن جارو شارژی شامل موارد زیر می شود:

  1. بروز ایراد در موتور دستگاه
  2. خراب شدن دکمه روشن/ خاموش
  3. خرابی برد دستگاه
  4. شارژ نشدن جارو شارژی
  5. خراب شدن باتری جارو شارژی

علت شارژ نشدن جارو شارژی

این جاروها فقط در صورت شارژ کامل می توانند به فعالیت خود ادامه دهند به همین خاطر شارژ نشدن جارو مساوی است با عدم کارکرد دستگاه. موارد زیر از علت های شارژ نشدن جارو شارژی هستند:

  1. اتصال برق، همچنین وجود برق در پریزها را بررسی کنید زیرا احتمال قطعی برق وجود دارد.
  2. از قرار گیری صحیح باتری در پایه شارژ مطمئن شوید.
  3. همچنین اتصال پایه شارژ به پریز برق را بررسی کنید.
  4. در مواردی علت شارژ نشدن جارو شارژی، بروز اختلال در قسمت های داخلی پایه شارژ و یا خرابی باتری دستگاه می باشد.

بیشتر افراد هنگام استفاده از این دستگاه نکات مهم در خصوص آن ها را در نظر نمی گیرند و عمر دستگاه به سطح استاندارد عملکرد خود نمی رسد و زودتر از زمان تعیین شده از کار می افتند.

برای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری می توانید از جارو شارژی برای یک دوره شارژ استفاده کنید و قبل از استفاده مجدد آن را کامل شارژ کنید. آمپر باتری دستگاه نشان دهنده مدت زمان کارکرد آن پس از شارژ شدن است و کاهش زمان شارژ مساوی است با کاهش عمر مفید دستگاه.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری

خاموش کردن به موقع دستگاه، شارژ به موقع جارو شارژی، تمیز کردن فیلتر دستگاه به علاوه نگهداری آن در دمای مناسب از راهکارهای افزایش طول عمر باتری می باشد که در ادامه به توضیح آنان می پردازیم.

  • خاموش کردن به موقع دستگاه: اگر ترجیح داده اید از وسایل دیگر به جای جارو شارژی استفاده کنید و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی کنید؛ حتما آن را خاموش کنید. هر باتری طول مصرف مشخصی دارد و روشن ماندن دستگاه منجر به کاهش عمر باتری می شود.
  • شارژ به موقع جارو شارژی: باتری های جدید از نوع لیتیوم یونی بوده و با باتری های قدیمی کامل متفاوت اند به همین خاطر برای افزایش طول عمر باتری قبل از اینکه به 10 درصد برسد آن را شارژ کنید. این کار باعث عدم فشار به دستگاه شده و در نتیجه از کاهش عمر باتری جاروبرقی جلوگیری می کند.
  • نگهداری در دمای مناسب: باتری ها تحت تاثیر دما آسیب می بینند البته باتری های جدید این گونه نیستند اما بهتر است همیشه در دمای اتاق نگهداری شوند. نگهداری آنان در دمای سرد کارکرد باتری را به خطر می اندازد.

در حالت کلی ظرفیت باتری ها به مرور زمان و تحت تاثیر عوامل مختلفی که به آن اشاره کردیم، کاهش می باید. در واقع ساختار و ماهیت باتری این گونه است اما با رعایت نکاتی در خصوص آن می توانیم از کاهش ظرفیت آن جلوگیری کنیم.

در نحوه شارژ جارو شارژی به عواملی که منجر به کاهش عمر باتری می شوند؛ اشاره کردیم در ادامه راهکارهای جلوگیری از کاهش عمر مفید باتری شرح داده شده است.

  1. همان طور که پیش از این هم به آن اشاره کردیم، به هیچ عنوان اجازه ندهید شارژ باتری به کمتر از 10 درصد برسد.
  2. حتی اگر یکبار تخلیه شارژ جارو شارژی از 100 درصد به صفر برسد، کاهش ظرفیت باتری را به همراه دارد.
  3. پس در حین استفاده از دستگاه آن را مدام شارژ کنید.
  4. دمای بالا و یا بسیار سرد نیز در کاهش ظرفیت باتری تاثیر دارد.
  5. به هیچ وجه جارو شارژی را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.
  6. بلافاصله پس از استفاده از جارو آن را به شارژ نزنید اجازه دهید تا باتری استراحت و خنک شود سپس آن را به شارژ متصل کنید.
  7. تمیز کردن فیلتر و قطعات جارو شارژی از کاهش ظرفیت باتری جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟