علت آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در مشهد چه بود؟
اخبار لوازم خانگی

علت آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در مشهد چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  مجید فرهادی در پاسخ به اینکه علت آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در مشهد مشخص شد؟ ...

نفیسه رحیمی | 10 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  مجید فرهادی در پاسخ به اینکه علت آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در مشهد مشخص شد؟ اظهار کرد: علت حادثه هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه این انبار تاییدیه آتش‌نشانی را نداشته است، ادامه داد: آتش‌نشانی قبلا از این مکان بازدید داشته اما آن زمان  کالای خاصی داخل آن نبوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد افزود: مکان بعضی انبارها برای ما مشخص نیست. ما از مکان‌هایی که مشخص هستند بازدید می‌کنیم. چند وقت پیش ایستگاه‌های عملیاتی ما از این مکان  بازدید داشتند ولی  خیلی از انبارها را داریم که قابل شناسایی نیستند. در هسته مرکزی شهر خیلی از منازل مسکونی انبار هستند که برای ما قابل شناسایی نیست.

وی در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از حوادث مشابه چه اقداماتی انجام خواهید داد، بیان کرد: کارگروهی برای بازدید از کارخانه‌ها و شرکت‌های خیلی خاص تشکیل شده است. در حال ارسال یک نامه به اصناف هستیم که انبارهای تحت نظرشان در سطح شهر را به ما معرفی کنند. همچنین قرار است جلسه‌ای با مسئولان برگزار کنیم تا درخصوص انتقال انبارها از مرکز شهر به شهرک‌های صنعتی تصمیمی گرفته شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: همچنین باید سازوکاری فراهم شود که اگر برای مکانی که قبلا اخطاریه داده‌ایم، حادثه‌ای رخ دهد خسارتی که به شهر وارد می‌شود را مسئولان آن مکان تقبل کنند. باید عوامل بازدارنده بگذاریم و مکان‌هایی که به آنها تذکر داده شده با مکان‌های تذکر داده نشده فرقی داشته باشند. بیمه، دستگاه‌های نظارتی و ما باید پای کار بیایم تا این موضوع ساماندهی شود.

فرهادی عنوان کرد: اگر مکان‌هایی که قرار است بیمه شوند با توجه به متراژ و لوازمی که آنجا نگهداری می‌شود نکات ایمنی هم رعایت شود و بعد بیمه صورت بگیرد، قطعا در کاهش چنین حوادثی تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به اینکه حریق انبار لوازم خانگی  چقدر هزینه برای شهرداری داشته است، عنوان کرد: هزینه‌ها میلیاردی است. این هزینه‌ها شامل حضور منابع انسانی،آب، تجهیزات، لوازم مصرفی، تحلیل نیروی بدنی آتش‌نشانان و… است. حریق های این چنینی هزینه‌های میلیاردی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد درخصوص ساختمانی‌هایی که تاییدیه آتش‌نشانی ندارند، گفت: ۱۲۸ ساختمان با کاربری‌های مختلف را در سامانه منتاک (سامانه مدیریت و نطارت بر توسعه استان‌های کشور) ثبت کرده‌ایم.

وی افزود: مردم در شناسایی انبارهای غیرمجاز به ما کمک کنند و در تماس با ۱۳۷ اطلاعات انبارها را گزارش دهند./ایلنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟