معرفی فناوری پیشرفته 4K Upscaling
معرفی لوازم خانگی

معرفی فناوری پیشرفته 4K Upscaling در تلویزیون‌های سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون‌ها در جزئی‌ترین ساختار خود دارای بلوک‌های کوچکی به نام پیکسل هستند. این ...

بهنام وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون‌ها در جزئی‌ترین ساختار خود دارای بلوک‌های کوچکی به نام پیکسل هستند. این پیکسل‌ها در ترکیب با هم تصویر نهایی را می‌سازند و نمایش می‌دهند. مجموع این پیکسل‌ها، وضوح یا به اصطلاح رزولوشن دستگاه را تشکیل می‌دهد. هنگامی که تصویری مطابق با رزولوشن تلویزیون پخش می‌کنیم، مانند تصاویر 1080p، UHD، 4K و…، می‌توانیم از نهایت کیفیت و عملکرد تلویزیون بهره‌مند شویم. اما گاهی تصاویری که مایل به تماشا و پخش آن هستیم، کیفیتی پایین‌تر از رزولوشن تلویزیون دارند. در این مواقع یا با تصویری بی‌کیفیت و تار مواجه می‌شویم یا تلویزیون آن را در اندازه‌ای کوچک‌تر نمایش می‌دهد تا از افت کیفیت و وضوح جلوگیری نماید.

معرفی فناوری پیشرفته 4K Upscaling

تلویزیون‌های سامسونگ از طریق یک پردازنده نوروکوانتومی این مشکل را برطرف می‌کند و کیفیت تصاویر را برای شما به شکلی هوشمند بهبود می‌دهد. پردازنده نوروکوانتومی موجود در این تلویزیون‌ها به قابلیتی تحت عنوان 4K Upscaling مجهز هستند. این قابلیت با تجزیه وتحلیل تصاویر، به شناخت و یادگیری الگوهای موجود در آن می‌پردازد و در نهایت کیفیت و وضوح آن‌ها را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در ادامه با این قابلیت کاربردی در تلویزیون‌های سامسونگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

پردازنده نوروکوانتومی

پردازنده‌های کوانتومی، از اصول مکانیک کوانتوم استفاده می‌کنند. این اصول مزایای محاسباتی قابل توجهی را نسبت به پردازنده‌های کلاسیک ارائه می‌دهد. برای مثال این پردازنده‌ها قادرند به صورت موازی تعداد قابل توجهی محاسبه را پردازش کنند و به‌طور کلی فرایند پردازش آن‌ها بسیار سریع‌تر از سایر پردازنده‌ها است. از سوی دیگر، شبکه‌های عصبی، مدل‌های یادگیری ماشینی (Machine Learning) هستند و در ساخت آن‌ها از مغز انسان الهام گرفته شده‌ است. آنها می‌توانند الگوهای موجود در تصاویر را یاد بگیرند و با استفاده از آن الگوها، جزئیات تصاویر بی‌کیفیت را پیش‌بینی و در نهایت کیفیت کلی آن تصاویر را بهبود دهند. با ترکیب این پردازش کوانتومی و شبکه‌های عمیق عصبی، یک پردازنده نوروکوانتومی می‌تواند بهره‌وری و بازدهی را در به‌طور بالقوه افزایش دهد.

معرفی فناوری پیشرفته 4K Upscaling

حضور چنین پردازنده‌هایی در تلویزیون‌های سامسونگ گواهی عملکرد سریع و قدرتمند آن‌ها است. در واقع این تلویزیون‌ها از طریق پردازنده نوروکوانتومی خود می‌توانند پردازش تصاویر را به صورت لحظه‌ای انجام دهند و محتوای در حال پخش را به‌شکلی سریع بهینه کنند. این پردازنده‌ها می‌توانند مشخصات تصویر نظیر دقت رنگ، کنتراست، روشنایی و سایر عناصر بصری را به صورت لحظه‌ای تنظیم کنند و تجربه‌ای بهنیه‌تر در تماشای آن‌چه می‌خواهید به شما ارائه دهند.

همچنین پردازنده‌های نوروکوانتومی می‌توانند بهره‌وری انرژی را نسبت به نوع کلاسیک خود بهبود دهند. بدین ترتیب تلویزیون‌های سامسونگی که مجهز به این پردازنده‌ها هستند می‌توانند مصرف برق را به‌طور قابل توجهی کاهش داده و به صرفه‌جویی در انرژی و پایداری محیط زیست کمک ‌کنند

 

قابلیت 4k AI Upscaling در پردازنده‌های نوروکوانتومی

پردازنده‌های نوروکوانتومی سامسونگ برای دستیابی به کیفیتی معادل 4K از قابلیتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این قابلیت که 4K AI Upscaling نام دارد عملکرد تلویزیون‌های سامسونگ را به حداکثر می‌رساند و شما به وسلیه آن می‌توانید هر تصویری را بهبود دهید و با جزئیات و وضوح چشم‌گیری لذت تماشا را تجربه کنید.

این قابلیت هوشمند با استفاده از پردازنده نوروکوانتومی موجود در تلویزیون به‌طور خودکار منبع ورودی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا نویز تصاویر را کاهش دهد و جزئیات از دست رفته را بازیابی کند؛ این قابلیت حتی قادر است حاشیه اطراف اشیا و متن را تشخیص دهد. پردازنده نوروکوانتومی که در اصطلاح Neural Quantum Processor نیز عنوان می‌شود، الگوریتم‌های موجود در تصاویر را از طریق شبکه عصبی خود تشخیص داده و یاد می‌گیرد. سپس در مواجه مجدد با آن الگوریتم‌ها، جزئیات و وضوح را بازسازی می‌کند و محتوایی با کیفیت 4k برای شما نمایش می‌دهد. از این طریق تلویزیون‌های سامسونگ تصاویری که از کیفیت‌ و وضوح پایین‌تری برخوردارند را تا حدود 4k ارتقاء داده و به زیبایی نمایش می‌دهند.

معرفی فناوری پیشرفته 4K Upscaling

برای مثال هنگامی که شما محتوایی تماشا می‌کنید که در آن یک گونه خاصی از سگ‌ در آن حضور دارد، پردازنده‌ نوروکوانتومی موجود در تلویزیون سامسونگ شما، جزئی‌ترین الگوریتم‌های موجود در تصویر آن سوژه مانند موها و خال‌های روی بدن را تشخیص داده و یاد می‌گیرد. سپس در محتوایی با کیفیت پایین‌تر اگر آن سوژه دوباره حضور داشته باشد، این پردازنده با قابلیت 4K Upscaling آن را تشخیص و وضوح را ارتقاء داده و در نهایت با کیفیتی بهبودیافته نمایش می‌دهد. این فرایند برای محیط اطراف سوژه نیز اعمال می‌شود و به‌طور کلی تمام اجزای تصویر بهبود می‌یابد.

از تلویزیون‌هایی که سامسونگ این فناوری را در آن‌ها به‌کار برده است می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

  • تلویزیون‌های QLED سامسونگ نظیر نسخه‌های Q80، Q85 و…
  • تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ نظیر نسخه‌های QN95 و…
  • تلویزیون‌های OLED سامسونگ نظیر نسخه‌های S90، S95 و…

این سری‌ از تلویزیون‌های سامسونگ با استفاده از قابلیت 4K Upscaling پردازنده‌های نوروکوانتومی خود، کیفیت متمایزی از تصاویر را به کاربران ارائه می‌دهند. با این قابلیت‌، می‌توان هر کیفیتی را بهبود بخشید و از بهینه‌ترین تجربه دیداری در تلویزیون‌های سامسونگ بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟