اخبار لوازم خانگی

ذهنیت مردم در بخش خدمات پس از فروش با آمارهای منتشر شده متفاوت است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی در مراسم تبیین ضوابط جدید ...

بهنام وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی در مراسم تبیین ضوابط جدید قانون حمایت از مصرف کنندگان خدمات پس از فروش گفت: بدون شک یکی از ارکان‌های مهم در زنجیره تامین و عرضه، موضوع خدمات پس از فروش است.

سید وحید نجفی ادامه داد: چالش های اقتصادی در بخش تولید باعث شده تا بخش خدمات پس از فروش نیز تحت تاثیر قرار گرفته و امیدواریم که با تعامل تشکل‌ها بتوانیم صنعت خدمات پس از فروش را به جایگاه اصلی بازگردانیم.

وی ادامه داد: ذهنیت مردم در بخش خدمات پس از فروش با اعداد و ارقام منتشر شده متفاوت است. ضوابط سابق خدمات پس از فروش به دلیل مواردی مانند پیشرفت فناوری دیگر کارایی نداشت که در نهایت تااش‌ها برای تغییر آن از سه سال گذشته آغاز و در نهایت تغییراتی اعمال شد. باید شرایط برای رضایت بیشتر مردم در حوزه خدمات فراهم شود و ظوابت جدید حتما کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: برای مصرف کننده مزیت های بیشتری در نظر گرفته شده و حتی مدت زمان گارانتی برخی از محصولات افزایش پیدا کرده است. در این ضوابط برخلاف گذشته حقوقی برای شرکت‌های دارای مجوز لحاظ شده است.

نایب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: شرکت ها ملزم شدند تا مصرف کننده را با حقوق خود در بخش خدمات پس از فروش آشنا کند.  از دیگر مزیت های ضوابط جدید می توان به بررسی دقیق و موشکافانه موضوعات اشاره کرد و در واقعی کلی نگری نشده  و وظایف شرکت ها کاملا تعیین تکلیف شده است.

وی در پایان گفت: نسخه جدید ضوابط خدمات پس از فروش جنبه های مثبتی دارد اما نمی توان گفت که این ضوابط بهترین‌ها هستند. در این ضوابط حدود ۱۰۰۰ کالا تحت پوشش قرار گرفته و تا حد امکان تلاش شده تا ضوابطی بهینه به نفع مصرف کننده ها و شرکت ها تدوین شود که البته نمی توان منکر شد که دچار خلا نیست و مطمئنا نقص هایی وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟