لوازم خانگی خارجی

رونمایی از نمایشگر inkjet printed OLED منعطف تی سی ال

شرکت تی سی ال از نمایشگر inkjet printed OLED منعطف در نمایشگاه Display Week 2023 رونمایی کرد.

امیر علی وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  نمایشگرهای inkjet printing OLED (چاپگر جوهر افشان)  چند سالی است که توسعه پیدا کرده اند، با این حال تلویزیون‌های برندهای بزرگ مانند ال جی و سامسونگ هنوز از این نوع پنل OLED استفاده نمی‌کنند زیرا در اندازه‌های بزرگ تر موجود نیست. تی سی ال توانست inkjet printing OLED را با نمایشگرهای بزرگ و قابل انعطاف ترکیب کند و صفحه‌ای قابل انعطاف به اندازه ۶۵ اینچ با رزولوشن 8K تولید کند. TCL در نمایشگاه Display Week 2023 لس آنجلس، نسخه پروتایپ از این صفحه OLED قابل انعطاف را به نمایش گذاشته است.

 

 

مشخصات این تلویزیون اولد تاشوند آن نشان می‌دهد که TCL از چاپگرهای PPE ژاپن برای تولید OLED قابل انعطاف ۶۵ اینچی استفاده کرده و همچنین این صفحه نمایش اولین OLED انعطاف پذیر ۱۲۰ هرتز در جهان است. عدد شعاع خم شدن برای این اندازه کوچک است و تنها R25 میلی‌متر است. این صفحه حداقل می‌تواند ۱۰۰،۰۰۰ بار خم شود و از فیلم‌های یوتیوب مشخص است که خط تا در وسط صفحه از فاصله کم قابل مشاهده نیست، البته این هم باید در نظر داشت که این محتوا پس زمینه سیاه را نمایش می‌دهد که مشاهده خط سخت می‌شود.

 

امیدواریم TCL بتواند روشنایی را برای این اندازه بهبود بخشد زیرا میزان روشنایی تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی و سامسونگ  بیش از 200 نیت است. طیف رنگ DCI-P3 برای این نمونه قابل انعطاف TCL طبق مدل‌های OLED جدید ۹۹٪ است.TCL می‌گوید در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه نسخه عمومی این نوع نمایشگر ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟