اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی به سبد کالاهای صادراتی قم اضافه شده‌است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل گمرکات قم گفت: نگاهی به فهرست کالاهای صادراتی استان نشان می‌دهد، لوازم ...

میثم نجفی | 10 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل گمرکات قم گفت: نگاهی به فهرست کالاهای صادراتی استان نشان می‌دهد، لوازم خانگی به این سبد اضافه شده‌ و این موضوع نشانه‌ای مثبت از روند رو به رشد فعالیت‌های تجاری مبتنی بر تولید در قم است.

اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه پیرامون این موضوع گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های استان، تنوع بخشی به محصولات صادراتی است که در همین رابطه اضافه شدن لوازم خانگی به سبد صادراتی صنعت قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر برای توسعه صنعت لوازم خانگی در استان سرمایه‌گذاری‌های خوبی توسط بخش‌ خصوصی با حمایت‌های دولتی صورت گرفت و اکنون شرکت‌های صاحب نامی در این زمینه در شهرک‌های صنعتی قم مشغول فعالیت هستند که محصولات تولیدی آن‌ها برای مشتریان داخلی و خارجی شناخته شده‌است.

وی ادامه داد: لیست کالاهای صادراتی استان در سه‌ماهه نخست سال‌جاری نشان می‌دهد، محصولاتی همچون یخچال و ماشین لباسشویی از جمله کالاهایی بوده که از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است و این روند در حال گسترش است.

دریکوندی گفت: سال گذشته با ثبت رکورد نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار صادرات، ظرفیت‌های اقتصادی این استان برای فعالیت‌های تجاری به خوبی نشان داده شد، امیدواریم امسال نیز صادرات استان روند رو به رشد خود را حفظ و تقویت کند.

در سال ۱۴۰۱، ۳۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۵۱ دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۲ درصد رشد داشت و در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌آید؛ این میزان صادرات در قالب تعداد هشت‌ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و به وزن ۳۷۹ هزار و ۷۰۷ تُن انجام شده‌است که در این شاخص نیز صادرات استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟