لوگو ایکس در توییتر
فناوری

ایلان ماسک نام جدید توییتر را اعلام می‌کند

تغییر نام تجاری توییتر بزرگترین تغییر از آن زمانی است که ثروتمندترین مرد جهان این پلتفرم را در اکتبر گذشته خریداری کرد.

امیر علی وحیدی | 9 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ایلان ماسک نماد بزرگ “X” را به عنوان برند جدید توییتر معرفی کرده است.

به نظر می رسد میلیاردر و مدیر اجرایی شرکتش، لیندا یاکارینو با انتشار تصاویری از این نماد که روی ساختمان مرکزی توییتر در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا نمایش داده شده بود، تغییرات جدید را تأیید کرد.

قبل از اینکه X جایگزین لوگوی پرنده قابل تشخیص در وب سایت توییتر شود خانم یاکارینو نوشت:ماسک در پاسخ به این سوال که اکنون نام توییت‌ها چیست، گفت “x’s”. او همچنین در مورد مفهوم “ریتوییت” (یا ارسال مجدد توییت های دیگران) نظر داد و گفت در کل باید در این مفهوم تجدید نظر شود.

این تغییرات پس از وعده ماسک برای ارائه تغییرات عمده در شبکه اجتماعی توییتر رخ داده است که در اکتبر سال گذشته با قیمت 44 میلیارد دلار (38 میلیارد پوند) خریداری کرده بود.

همچنین در ماه آوریل، نام رسمی شرکت توییتر از Twitter Inc به X Corp تغییر یافته بود.

 

لوگو ایکس در توییتر

 

اپلیکیشن همه چیز تمام

ایلان ماسک حتی پیش از خرید توییتر، اغلب درباره تمایل خود برای ایجاد “X، برنامهٔ همه چیز تمام” صحبت می‌کرد.(The everything app)

او برنامه خود را با WeChat، برنامه محبوب چینی که ویژگی‌های پیام‌رسانی، پرداخت‌ها، خرید و فروش و اشتراک‌گذاری پست‌ها را در یک محیط یکپارچه ترکیب می‌کند، مقایسه کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیر ارشد توییتر در روز دوشنبه این استراتژی را تأیید کرد.

یاکارینو گفته است که “X آینده ی تعامل و بدون محدودیت است و این برنامه بر پایه صدا، تصویر، پیام‌رسانی، پرداخت / بانک، هوش مصنوعی و … تمرکز خواهد داشت.

در ابتدای امسال، ماسک شرکتی در حوزه هوش مصنوعی تاسیس کرده و آن را xAI نامیده است. این شرکت قرار است با سایر شرکت‌های ماسک از جمله تسلا و توییتر همکاری کند.

 

برنامه همه چی تمام

 

توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک

 

ایلان ماسک ایکس

تغییر نام توییتر بزرگترین تغییر در این پلتفرم به شمار می‌رود. از جمله این تغییرات می‌توان به اخراج هزاران کارمند، قفل کردن تیک‌های تأیید در پشت دیوار پرداخت، بازگرداندن حساب‌های ممنوعه مانند حساب‌های اندرو تیت و دونالد ترامپ و اعمال محدودیت‌های خواندن اشاره کرد. موضع سست او در مورد اعتدال باعث شده است که توییتر تقریباً نیمی از درآمد تبلیغاتی خود را از زمان خرید شرکت از دست بدهد. ماسک هفته گذشته فاش کرد که این شرکت سودآور نبوده و بدهی سنگینی را به بار آورده است.

در کل، سیاست‌های ماسک باعث شده است که بخشی از 360 تا 400 میلیون کاربر توییتر به دنبال جایگزین‌هایی مثل Bluesky و Mastodon بگردند. Bluesky پروژه‌ای است که توسط رئیس سابق توییتر، جک دورسی، حمایت می‌شود.

برنامه Threads از شرکت Meta هم اکنون تهدید بزرگی برای توییتر است. این برنامه در ماه گذشته رکورد سریع‌ترین رشد را در تاریخ ثبت کرده و در پنج روز 100 میلیون کاربر جذب کرده است. على رغم مشکلات، سیاست‌های سخت تر در مورد تعادل و مدیریت محتوا، Threads را جذاب کرده است.

اما Threads ویژگی‌های مهمی مانند جستجوی موضوعات خاص، هشتگ‌ها و تنظیمات شخصی سازی کاربران را ندارد. این نقاط ضعف و شباهت زیادی که Threads با توییتر دارد، ماسک را عصبانی کرده است. او نظرات تحقیرآمیزی درباره مارک زاکربرگ، مالک شرکت Meta، منتشر کرده و حتی از او شکایت کرده است.

این دو غول فناوری با یکدیگر رقابت می کنند و به فکر برگزاری یک مسابقه در قفس هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟