راهنمای خرید پاوربانک و نکاتی که باید بدانید!
فناوری

راهنمای خرید پاوربانک و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از عضو های جدا نشدنی هر فردی، گوشی های هوشمند هستند و باتری اکثر ...

نهال وحیدی | 9 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از عضو های جدا نشدنی هر فردی، گوشی های هوشمند هستند و باتری اکثر این گوشی ها کفاف یک روز کامل استفاده از آن ها را نمی دهد، حال تصور کنید که شارژ گوشی شما رو به اتمام است و در همان حال کار ضروری و مهمی نیز دارید. در این‌ حالت اگر در جایی باشید که پریز و شارژر همراه تان باشد که خوش به حالتان! در غیر این صورت اگر در خیابان و… باشید گوشی خاموش می شود! پس در این شرایط داشتن یک وسیله ای مانند پاور بانک می تواند بسیار موثر باشد تا هر زمان نیاز به گوشی های هوشمندتان داشتید. به راحتی بتوانید آن ها را شارژ و در حین شارژ کردن با خود حمل کنید یا حتی از آن ها استفاده کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا نکاتی که باید به عنوان راهنمای خرید پاوربانک بدانید را به شما بگوییم.

انتخاب بهترین پاوربانک

پاور بانک ها یکی از محبوب ترین و همچنین اصلی ترین اکسسوری های هر گوشی هوشمندی محسوب می شوند که دارای تنوع بسیاری نیز هستند اما پیدا کردن بهترین پاوربانک در میان این حجم از تنوع مدل و برند ها کار را برای افراد کم‌ تجربه در این زمینه سخت می کند اما در این مطلب قصد داریم تا به عنوان یک راهنمای خرید پاوربانک تمام نکاتی که باید بدانید را به شما توضیح دهیم تا بتوانید یک‌انتخاب درست و مناسب داشته باشید زیرا استفاده از پاور بانک های غیر استاندارد می تواند عمر باتری گوشی شما را کاهش دهد.

علاوه بر این که هنگام خرید پاور بانک به قیمت و امکانت آن باید توجه کنید خوب است که به قابلیت پشتیبانی گوشی نیز فکر کنید. به طور مثال اگر پاوری را تهیه کنید که از یک شارژ با توان بالا برخوردار باشد ولی گوشی شما آن را پشتیبانی نکند در واقع پول تان را هدر دادید و از سوی دیگر به باتری گوشی نیز آسیب وارد کردید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا نکات لازم‌ برای پیدا کردن بهترین پاوربانک را بدانید:

  • ظرفیت و حجم پاور بانک

یکی از رایج ترین پیشنهاد ها بین مردم هنگام خرید پاور بانک، خرید پاور بانک ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار است زیرا با محاسبه این که باتری گوشی ۵ هزار میلی آمپر است می توان‌گفت که حدود ۴ بار گوشی شما را شارژ می کند در صورتی که اصلا این طور نیست! در واقع پاور بانک ها با دو ظرفیت اسمی و واقعی شناخته می شوند که دلایلی مانند تفاوت در ولتاژ اندازه گیری ظرفیت باتری و ولتاژ در هنگام شارژ، مقاومت کابل و یا هدر رفتن انرژی در زمان شارژ به صورت گرما و… می تواند  در تعداد دفعات شارز گوشی شما موثر باشند و در واقع به نوعی می توان گفت که راندمان پاور بانک بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متغیر است که برای اندازه گیری ظرفیت اصلی پاور بانک باید مشخصات روی محصول را در ظرفیت اسمی ضرب کنید . به طور کلی می توان گفت که یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر حدودا بین ۶ تا ۷ هزار میلی آمپر ساعت شارژ می دهد.

  • ظاهر و جنس بدنه

تقریبا شکل ظاهری پاور بانک ها شبیه به هم است و اکثرا دارای بدنه ای مستطیل شکل هستند اما در برخی موارد شاهد پاور بانک هایی مربعی شکل و ظریف تر خواهید بود که وزن کمتری نیز دارند و به عنوان یک پاور بانک همراه مخصوصا در مواقع ضروری بسیار مناسب هستند زیرا حمل راحت تری دارد. جنس بدنه اکثر پاور بانک ها از پلاستیک مقاوم است و کیفیت قابل قبولی به محصول می دهد اما بعضی از برند های شناخته شده از بدنه هایی با کیفیت تر استفاده می کند و این موضوع می تواند روی بالا تر رفتن قیمت محصول تاثیر گذار باشد اما در عین حال طول عمر دستگاه نیز بیشتر می شود.

☆ اگر جزو آن افرادی هستید که دائما در حال کمپینگ هستید توصیه ما به شما این است که از پاور بانک هایی با بدنه های مقاوم در برابر ضربه و آب استفاده کنید.

  • نوع اتصالات

تعداد پورت های ورودی و خروجی برای پاور بانک با توجه به استفاده ای که از آن ها دارید بسیار حائز اهمیت است. منظور از این حرف این است که اگر قصد دارید همزمان چند دستگاه گوشی و تبلت و… را شارژ کنید باید از پاور بانک هایی با قابلیت تعداد پورت های بیشتر استفاده کنید اما اگر فقط قصد دارید تا گوشی خودتان را شارژ کنید استفاده از پاور بانک هایی با یک پورت ورودی و خروجی کافی است.

  • فناوری های شارژ

مدل های قدیمی پاور بانک قابلیت شارژ متنوع و سریع را ندارند اما در پاور بانک های جدید شاهد شارژ سریع یا فست شارژ خواهید بود که باید ببینید گوشی شما از این قابلیت پستیبانی می کند یا نه.

  • نوع کاربری

اگر قصد شارژ فقط یک‌گوشی را دارید و همچنین می خواهید دائما همراهتان باشد بهتر است از پاور بانک هایی با ظرفیت پایین تر و سبک تر استفاده کنید اما اگر قصد شارژ چندین گوشی و دستگاه را دارید باید سراغ پاور بانک هایی با ظرفیت بالا تر و حتی سنگین تر بروید که در نتیجه حمل سخت تری نیز دارند. در صورتی که قصد شارژ لپ تاپ یا مک بوک را دارید باید سراغ پاور بانک هایی با ظرفیت ۳۰ هزار میلی آمپر بروید که وزن و اندازه بسیار بیشتر و بزرگ‌ تری نسبت به سایر پاور بانک ها دارند.

☆ پاور بانک های خورشیدی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که اهل سفر به مسیر های سخت و دور از انتظار هستند زیرا با نور خورشید مجددا شارژ می شود و می توانید بعد از ۲ بار استفاده برای شارژ کردن دستگاهتان با قرار دادن در نور خورشید دوباره آن را شارژ کرده و استفاده کنید.

  • قابلیت شارژ بی سیم

اکثر گوشی ها از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند اما اگر از گوشی هایی با این قابلیت استفاده می کنید و یا هندزفری های بلوتوثی با قبلیت شارژ بی سیم را دارید می توانید از پاور بانک های بی سیم استفاده کنید تا از سیم های اضافی راحت شوید البته خوب است بدانید که پاور های بی سیم سرعت پایین تری نسبت به بقیه دارد.

  • شدت جریان و توان خروجی

برای این که بتوانید علاوه بر گوشی گجت های دیگر خود را شارژ کنید باید یک پاور بانک با آمپر مناسب تهیه کنید تا به باتری لوازم شما آسیبی وارد نکند. بعضی از پاور بانک ها با قرار دادن چندین پورت مختلف و جریان ها متفاوت امکان شارژ انواع دستگاه ها را به شما می دهند اما در پاور بانک های جدید تر که قیمت بالا تری نیز دارند برای این کار از تکنولوژی های هوشمند AL POWER استفاده می کنند که توسط این تکنولوژی تشخیص می دهد دستگاه چه شدت ولتاژ و آمپر خروجی را نیاز دارد.

☆ گوشی هایی که از شارژر های توان بالا مانند ۶۷،۹۰،۱۲۰ وات پشتیبانی می کنند می توانند سراغ پاور بانک هایی با توان بالا برود تا سرعت بیشتری به شما بدهد.

  • نوع باتری

به طور کلی پاور بانک ها نیز مانند سایر دستگاه های الکترونیکی از ۲ نوع باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استفاده می کنند که از مدل اول یعنی لیتیوم یونی بیشتر استفاده می شود زیرا ارزان تر هستند و در عین حال طول عمر بیشتری دارند اما باتری های لیتیوم پلیمری دارای امنیت بیشتری در مقابل نشت یا باد کردن هستند همچنین قابلیت تولید در ابعاد کوچک تر را نیز دارند.

  • مدت زمان شارژ پاور بانک

مواردی مانند حجم و ظرفیت باتری در پاور بانک و گوشی ها می تواند تاثیر مستقیمی در مدت زمان شارژ پاور بانک بگذارد به طور مثال برای شارژ پاور بانک ۲۰ هزار نیازبه یک شبانه روز زمان دارید و اگر پاور بانک هایی با حجم بالا تر دارید باید به این مورد توجه داشته باشید.

☆پاور بانک هایی با استفاده از پورت تایپ سی در مدت زمان کمتری شارژ می شود اما قیمت این مدل پاور بانک ها بیشتر است.

  • پروتکل های ایمنی

استفاده از هر مدل شارژر، آداپتور، پاور بانک و… که غیر استاندارد باشد سبب کاهش طول عمر باتری گجت مورد نظر شما می شود و یا با نوسانات شدید به مدار داخل گوشی و… آسیب وارد کند اما برند های معتبر استاندارد های زیادی مانند جلوگیری از ولتاژ زیاد، شارژ شدن بیش از اندازه  داغ شدن و… از تمام این موارد جلوگیری می کند پس بهتر است هنگام‌ خرید پاور بانک به دنبال پایین ترین قیمت پاور بانک نگردید بلکه معتبر ترین برند های بازار را بخرید تا به گوشی یا سایر دستگاه هایی که قصد شارژ با پاور بانک را دارید آسیبی وارد نکنید.

معرفی پاور بانک های برند های معتبر

1: انکر 737 (Anker)

2: Shargeek Storm2 Slim

3:: پاور بانک اکسیتروس 105 وات Ultimate

4: انکر Anker) 325)

5: Tecknet 10k

6: شیائومی

7: ریمکس

☆ اگر به دنبال بهترین پاور بانک 20000 فست شارژ هستید پیشنهاد ما به شما پاور بانک شیائومی مدل PLM18ZM است که در جایگاه اول بهترین پاور بانک ۲۰ هزار از نظر کاربران قرار گرفته است.همچنین این پاور بانک قابلیت شارژ همزمان ۳ دستگاه را داشته و در عین حال قیمت بسیار مناسبی دارد.

☆ اگر به دنبال بهترین پاوربانک 50000 هستید توصیه ما به شما پاور بانک ریمکس مدل RPP-185 است که دارای ۳ درگاه خروجی است و می تواند به راحتی چندین دستگاه را شارژ کند همچنین در قسمت بالای دستگاه یک صفحه LED قرار دارد که می توانید میزان شارژ پاور بانک را در آن مشاهده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟