اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید نظم دهنده یخچال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یکی از لوازم کاربردی که باید در هر خانه ای باشد، نظم دهنده یخچال است، در ...

نهال وحیدی | 9 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یکی از لوازم کاربردی که باید در هر خانه ای باشد، نظم دهنده یخچال است، در واقع سبد و باکس های نظم دهنده یخچال وسیله ای چند منظوره برای چیدمان مواد غذایی در یخچال و فریزر محسوب می شوند که نظم خاصی به فضای داخلی یخچال یا فریزر می دهند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید نظم دهنده یخچال آشنا کنیم.  با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر بتوانید تصمیم درستی هنگام خرید آن ها بگیرید.

سبد و باکس نظم دهنده یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای خرید نظم دهنده یخچال

تقریبا اکثر مواد خوراکی در آشپزخانه برای نگهداری طولانی مدت نیاز به یک ‌محیط خنک مانند یخچال یا فریزر را دارند. بسیاری از مواد درون یخچال فضای زیادی را اشغال می کنند. در نتیجه چیدمان داخل یخچال و فریزر شما بسیار نامرتب دیده می شود اما طراحان یخچال سعی کردند تا با توجه به فضای داخل یخچال، محفظه هایی را با امکان استفاده از حداکثر فضا برای نگهداری مواد غذایی مختلف تولید و عرضه کنند، محفظه هایی با عنوان کشو های یخچال که معمولا برای یک خانواده کافی نیست و در خیلی از موارد مجبور به قرار دادن انواع میوه و سبزیجات در کنار هم هستند. این ‌مسئله نیز در خرابی مواد خوراکی یا پوسیدگی آن ها قطعا بی تاثیر نخواهد بود حتی بعضی از افراد اقدام به جدا سازی این خوراکی ها در ظروف مختلف می کنند که فضای زیادی را اشغال می کند.  راه حل این مشکلات استفاده از باکس های نظم دهنده یخچال است که در عین سادگی کاربرد بسیاری دارد. ما در اینجا به کمک راهنمای خرید سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر قرار است شما را با انواع آن آشنا کنیم تا با توجه به نیاز خودتان بتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع سبد و باکس نظم دهنده یخچال

باکس و سبد های نظم دهنده برای یخچال از جنس های مختلفی نظیر پارچه ای، حصیری، پلاستیکی، اکریلیک شفاف و همچنین در مدل های درب دار و یا بدون درب با رنگ بندی های متنوع  وجود دارند که هر شخص با توجه به سلیقه خودش می تواند مدل مورد نظر خود را انتخاب کند.

☆ به این نکته توجه کنید که باکس و سبد های نظم دهنده نباید حاوی مواد سمی باشند.

همانطور که اشاره کردیم این باکس ها انواع مختلفی دارند که هنگام‌ خرید هر کدام باید به یک سری موارد توجه کنید. به طور مثال اگر از مدل های فلزی این محفظه ها خریداری کردید بهتر است به خاصیت ضد زنگ بودن آن توجه کنید و در مدل های پلاستیکی و اکریلیک باید به بهداشتی بودن آن توجه کنید.

☆مدل های پلاستیکی این محفظه ها از بهترین انتخاب ها برای یخچال و فریزر هستند.

سبد نظم دهنده یخچال، باکس دسته دار، جا تخم مرغی، نگهدارنده بطری و سبد نظم دهنده کشویی از جمله امواع مختلف این‌وسیله کاربردی هستند که با تهیه ی آن ها و قرار دادن در یک فضای مناسب داخل یخچال می توانید تمام مواد خوراکی و نوشیدنی ها را در جای مخصوص به خودشان قرار دهید و با توجه به سایز های مختلف این محصول قطعا برای تمام محصولات داخل یخچالتان یکی از باکس یا سبد ها قابل استفاده خواهد بود و در نتیجه یک یخچال فریزر با نظم خواهید داشت.

اما علاوه بر جنس نکات دیگری نیز هنگام‌ خرید باکس نظم‌ دهنده یخچال و فریزر وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید و با توجه به چیزی که نیاز دارید یک‌ مدل را انتخاب کنید. این ‌نکات عبارتند از ابعاد و اندازه سبد و باکس، درب دار یا بدون درب، دسته دار یا بدون دسته و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی، قیمت محفظه و همچنین تعداد طبقات آن که در ادامه ی مطلب راهنمای خرید نظم دهنده یخچال به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت:

ابعاد و اندازه سبد و باکس نظم‌ دهنده یخچال فریزر

یکی از دیگر نکات مهم هنگام خرید این‌ محفظه ها توجه به ابعاد و اندازه آن ها است شما باید ابتدا فضای داخل یخچال یا کشو های فریزر را اندازه گیری کنید سپس با توجه به اندازه ی آن ها نظم دهنده بخرید در غیر این صورت ممکن است اندازه سبد و باکس نظم دهنده خیلی بزرگ‌ یا خیلی کوچک باشد.

درب دار یا بدون درب بودن سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر

داشتن درب برای نگهداری مواد خوراکی یکی‌از مزیت های این محصول محسوب می شود زیرا از ورود هوا به داخل باکس جلوگیری کرده و غذا یا هر ماده خوراکی دیگری مدت زمان بیشتری سالم و بدون ایجاد طعم ‌بد یا فاسد شدن باقی می ماند پس بهتر است از ظروف درب دار استفاده کنید تا مواد خوراکی شما بهتر و سالم تر نگهداری شود.

دسته دار یا بدون دسته بودن سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر

این مسئله کاملا سلیقه ای است به طور کلی این ظروف دارای دو مدل دسته دار و بدون دسته هستند که باکس های دسته دار معمولا جا به جایی راحت تری دارند و شما می توانید با گرفتن دسته آن ها را به راحتی بردارید یا سر جایش قرار دهید اما جا به جایی مدل های بدون دسته هم کار دشواری نیست پس این موضوع می تواند کاملا سلیقه ای باشد.

تعداد طبقه سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر

مدل های چند طبقه برای قرار دادن مواد غذایی بیشتر در یخچال طراحی شدند پس اگر‌می خواهید از قسمت ارتفاع یخچال نیز نهایت استفاده را برای نگهداری انواع مواد غذایی و خوراکی ببرید بهتر است از مدل های چند طبقه استفاده کنید و قبل از خرید حتما آن را با ارتفاع یخچال تان تطبیق دهید.

قیمت سبد و باکس نظم دهنده یخچال فریزر

در واقع تمام موارد گفته شده می تواند در کم و زیاد شدن قیمت نظم دهنده یخچال موثر باشند و قطعا باکس یا سبدی با تمام امکانات می تواند بیشترین قیمت را داشته باشد همچنین جنس آن ها نیز کاملا در این موضوع موثر هستند پس ابتدا بودجه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس با توجه به آن بهترین مدل را تا بودجه ی مورد نظرتان تهیه کنید.

قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

اگر به طور کلی برای شستشوی ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید حتما به این موضوع توجه کنید که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند زیرا برخی از مدل های آن ها چنین قابلیتی ندارند.

مزایای استفاده از نظم دهنده یخچال فریزر

همانطور که از نام این محصول پیدا است، یکی از مزایای اصلی این وسیله ی کاربردی نظم دهی به یخچال و فریزر است که از بهم ریختگی فضای داخلی یخچال و فریزر جلوگیری می کند و نمای زیبا تری به آن می دهد همچنین از دیگر مزایای این محصول می توان به جلوگیری از خرابی مواد غذایی و نگهداری طولانی مدت آن ها و دسترسی راحت به مواد داخل یخچال اشاره کرد پس‌به طکر کلی می توان گفت مزایای این محصول کاربردی شامل:

  • دسترسی آسان به مواد داخل یخچال
  • جلوگیری از خرابی و فاسد شدن مواد خوراکی ( مانند میوه، سبزیجات و…)
  • ظاهر آراسته داخل یخچال و فریزر
  • قرار گیری هر وسیله در جایی مشخص
  • نظم دهی به داخل یخچال

آشنایی با برند های سبد و باکس های نظم دهنده یخچال

در حال حاضر شرکت و برند های مختلفی در حال تولید و عرضه ی این لوازم هستند که تقریبا اکثر آن ها محصولات با کیفیتی را تولید می کنند اما از محبوب ترین آن ها می توان به برند های مرسه، کاجین، او استایل، آریسام اشاره کرد.

در این مطلب قصد داشتیم تا به عنوان یک راهنمای خرید نظم دهنده یخچال هر آنچه که باید درباره ی این محصول بدانید را با شما در میان بگذاریم اما اگر بخواهیم یک جمع بندی از موارد گفته شده داشته باشیم باید بگوییم که:

  • قبل از خرید نظم دهنده یخچال ، ابتدا ابعاد داخل یخچالتان را اندازه گیری کنید.
  • جنس های پلاستیکی و اکریلیک شفاف بدون مواد سمی از بهترین انتخاب ها هستند.
  • مدل های با درب و دسته دار نگهداری مواد خوراکی را طولانی و جا به جایی آن ها را به واسطه وجود دسته راحت تر می کنند.
  • با وجود انواع مختلف نظم دهنده ها می توانید برای تخم مرغ، نوشیدنی و بطری ها یک فضای جداگانه داشته باشید.
  • برند های مرسه، کاجین، او استایل و آریسام از تولید کنندگان با کیفیت این لوازم هستند.
  • اگر می خواهید از تمام فضای یخچال به خوبی استفاده کنید از نظم دهنده های کشویی حتما تهیه کنید.
  • بودجه ی مشخصی را برای نظم دهنده یخچال و فریزر در نظر بگیرید و با توجه به آن یکی از مدل هایی که حتما درب دار باشد را انتخاب کنید.
  • وجود درب در نظم دهنده ها بسیار حائز اهمیت است.
  • سعی کنید از برند های معتبر در این زمینه خرید کنید تا مطمئن شوید حاوی مواد سمی نیستند.
  • می توانید از نظم دهنده هایی با سایز های کوچک برای نگهداری انواع قرص و دارو استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟